kan niet posten met de NG stijl

Pagina: 1
Acties:

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-02 13:13
titel zegt al genoeg denk ik, verdere informatie

ik browse met Konqueror (gewoon alles laatste versie van de repos Kubuntu Feisty 7.04)
met firefox lukt het wel, maar ik vind toch wel dat konqueror ook ondersteunt mag worden.

Iemand die met een Mac, dus safari, ook last heeft ? want ik dacht altijd dat safari en Konqueror ongeveer dezelfde motor hadden

bovendien waar is de functie gebleven om op username bijbehorende posts te zoeken

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Volgens mij zal crisp graag zien dat je dit op devtrack post :)

Wat je tweede vraag betreft: Op een username klikken en vervolgens op de >> naast "Aantal reacties" :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DLGandalf schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:03:
maar ik vind toch wel dat konqueror ook ondersteunt mag worden.
Sja, dat hangt bij Konqueror er toch echt van af hoeveel moeite het kost om het probleem te analyseren en op te lossen. Want echt heel veel moeite gaan we natuurlijk ook weer niet doen voor een browser die 0.15% aandeel heeft op onze site. :)
Iemand die met een Mac, dus safari, ook last heeft ? want ik dacht altijd dat safari en Konqueror ongeveer dezelfde motor hadden
Ook Safari levert diverse problemen op, maar vziw kunnen de meesten er wel gewoon mee berichten posten. Ze hebben beide trouwens een KHTML-engine maar in hoeverre Konqueror en Safari ook echt overeenkomende engines hebben durf ik niet te zeggen, Apple heeft natuurlijk aardig lopen verbouwen voor hun eigen browser.

Het lijkt er op dat het voor Safari ook af en toe mis gaat, ik heb dit topic gelinked in deze bugreport:
http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2421

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb 1 van de Safari-bugs al kunnen herleiden tot een oorzaak en het zou me niets verbazen als de andere bugs (en ook die van Konqueror) daaraan gerelateerd zijn: DOM events (zoals bijvoorbeeld een onclick) lijken op bepaalde gepositioneerde elementen gewoon domweg niet getriggered te worden. Of dat puur nog KHTML is durf ik niet zo 1-2-3 te zeggen, in ieder geval lijkt het in de Safari 3.0 beta onder windows niet (meer) voor te komen.

Ik heb nog geen bugreport kunnen vinden voor dit specifieke fenomeen dus wellicht moet ik er zelf maar achteraan om hierover meer duidelijkheid te krijgen. Ik heb vooralsnog geen werkbare workaround kunnen vinden hiervoor. In het ergste geval zal het betekenen dat we de ajax-functionaliteit voor Safari en Konqueror uit moeten gaan schakelen.

Intentionally left blank

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 02:24
Ik kan dit bevestigen. Ik gebruik Safari 2.04 (OS X 10.4.9) en ik kan bijvoorbeeld de "Versturen" knop onder de comment-form op deze pagina niet gebruiken, hij doet gewoon niets.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij heb ik de precieze oorzaak kunnen achterhalen; het blijft een bug in KHTML maar ik zie nu mogelijkheden voor een work-around :)

edit: hmmz, dat lost inderdaad het probleem van bijvoorbeeld de 'close'-knopjes in de diverse popups op maar het niet kunnen reageren blijft daarmee nog een klein raadsel.

Ik had begrepen dat het 'versturen'-knopje wel oplicht bij een hover wat bewijst dat javascipt-events wel getriggered worden...

[ Voor 55% gewijzigd door crisp op 14-06-2007 13:26 ]

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Blijkbaar vonden Safari en Konqueror een XHR request naar een hoofddomein niet OK als je in een subdomain zat (oftewel in een ander channel dan 'main'). Als het goed is zou dat bij deze opgelost moeten zijn :)

Intentionally left blank

Pagina: 1