[Linksys WRT54GL] Krijg geen 20 mbit met chello extreme

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Hallo, ik heb speciaal een nieuwe router aangeschaft om met 20 mbit te kunnen downloaden. Heb chello extreme. Heb het netjes aangesloten, prov.upc.nl doorgelopen, alles is in orde. Maar ik haal de 20 mbit niet, ook niet met mn nieuwe router. De standaard firmware ging maar tot ongeveer 10mbit, toen heb ik dd-wrt geinstalleerd en kwam ik af en toe wel aan de 20 mbit maar na een poosje zakte hij in tot 10. En nu met tomato is het helemaal hopeloos en kom ik niet eens boven de 6mbit. :?

Ik dacht dat tomato de meest stabiele en snelle was, maar dat valt dus tegen. ;(

Zijn er instellingen welke ik onverhoopt ben vergeten? Ik heb alles op 100 half duplex staan, mn ip's zijn intern overigens static, maar ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

Met mn oude brakke router haalde ik tenminste nog 10 mbit stabiel ;(, dat lukt me nu niet eens meer.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkShadow op 13-06-2007 22:37 ]

• DarkShadow
Hij lijkt nu wel stabiel te werken, heb alles weer terug op auto-speed gezet en op de een of andere manier trekt hij de max snelheid nu wel.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Zit je wired of wireless aangesloten?
Wireless is 20 Mbit gewoonweg onmogelijk.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DarkShadow
Anti-XP schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:59:
Zit je wired of wireless aangesloten?
Wireless is 20 Mbit gewoonweg onmogelijk.
Wired, ben niet zo'n fan het hele wireless gebeuren, is leuk om erbij te hebben maar geef mij maar een betrouwbare en betaalbare wired aansluiting. Maar zoals gezegd, het werkt al. Tomato werkt stabiel en het bleek een instellingsfout te zijn. Ik haal de volledige 20mbit (naja 2,3mb/s op usenet).

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wired WAN to LAN haalt deze router zon 55 mbit dus dat moet nog even voldoende zijn