Toon posts:

nieuw geheugen, G.E.I.L. Kingston, MDT?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil 2gb geheugen kopen op 800mhz (2x 1gb), maar de een is 30 euro goedkoper dan de ander.
Wat voor vershil maakt dat?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met Kingston zit je bijna altijd wel goed qua geheugencompatabiliteit en ze zijn meestal scherp geprijsd. MDT geheugen werkt naar verluid slecht of zelfs niet met borden gebaseerd op de Intel 965P chipset.

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-06-2007 21:47 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het verschil maakt 30 euro :P Serieus, merk maakt niet zoveel uit, pak gewoon hetgeen wat compatibel is met je moederbord. Die informatie kun je vinden in de QVL.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor verschil maakt het dan?

De levensduur?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien verschillende timings, verschillende grootte chips. Zonder te zeggen om welke dimmen het gaat is hier natuurlijk niet veel mee te doen. Maar doorgaans maakt het weinig uit. wil je zeker weten of het op je mobo gaat werken, zoek dan de QVL van je bord op.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:47:
wat voor verschil maakt het dan?

De levensduur?
Of het werkt met je moederbord of niet. Geloof het of niet, maar niet al het DDR2 geheugen werkt op elk moederbord/met elke chipset. Zo heb ik al eens MDT geheugensticks gezien die niet bootten in een 965P moederbord. Je krijgt gewoon een zwart scherm of piepjes terwijl ze gewoon werken in een ander moederbord met een andere chipset.

Kingston maakt over het algemeen modules die zich braaf aan de standaarden houden. Met GEIL heb ik geen ervaring.

En wat Terw_Dan zegt gaat ook op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-06-2007 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, wat maken de timings uit?
Dat is toch hoe snel het geheugen contact kan maken?
Zullen bij hoge timings veel frames verloren gaan in games?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44
Geheugen is geheugen. Het werkt of het werkt niet. Als je wilt gaan overclocken of speciaal met timings wilt gaat klieren dan wordt het wat anders. Gezien je vraag zou ik zeggen: Haal 2 dimms die fijn goedkoop zijn, draai memtest een paar passes en je bent klaar. Fijne goedkope dimms kunnen no-name zijn, maar ik ben zelf wel gecharmeerd van Kingston. Bij no-name dimms is de kans op een defecte wat groter dan bij een Kingston. Scheelt je een keer op en neer fietsen ;)

UNOX: The worst operating system

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Geil is ook uitstekend trouwens. :)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

RAM FAQ

de Ram FAQ kun je zelf ook een hoop vinden

• danielkraak
Laat maar. :o

[ Voor 76% gewijzigd door danielkraak op 13-06-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon graag 800Mhz geheugen voor mn e6600 die op 3,6Ghz gaat draaien met de tuniq tower erop.
Maar als snel kapot zijn, dan doe ik liever wat moeite voor het omruilen dan dat ik 30 euro meer betaal.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
Admiral Freebee schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:46:
Met Kingston zit je bijna altijd wel goed qua geheugencompatabiliteit en ze zijn meestal scherp geprijsd. MDT geheugen werkt naar verluid slecht of zelfs niet met borden gebaseerd op de Intel 965P chipset.
Bull, wij verkopen MDT als mainstream geheugen en hebben absoluut 0 problemen i.c.m. 965P based mainboards.

• danielkraak
MDT is niet aanbevolen voor overclocken. Neem dan Geil of kingston.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

dominator schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Bull, wij verkopen MDT als mainstream geheugen en hebben absoluut 0 problemen i.c.m. 965P based mainboards.
Ik draai zelf ook 2x 1GB MDT geheugen, maar dan in een G965 based mobo (Asus P5B-V). Werkt prima!
Echter 4x 1GB met dit geheugen wil niet echt, dan lijkt het moederbord toch een stuk kieskeuriger te worden. Probeer nu het geheugen te verkopen en 4x Corsiar (TWIN2X) 1GB te halen, Corsair schijnt wel goed compatible te zijn met Asus

[ Voor 29% gewijzigd door Yellowneck op 13-06-2007 22:00 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Admiral Freebee
  • Niet online
dominator schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:55:
Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb van iemand anders die MDT icm 965P chipset had. Ik ben toen gaan googlen en kwam uit op een Duits forum waar men het had over de problemen van bepaalde MDT modules met deze chipset. Om mijn post dus direct als "bull" af te doen vind ik nogal bot.

Ik kan goed geloven dat de meeste MDT modules wel goed werken maar er is/was blijkbaar toch een probleem met bepaalde modules (1GB, 667MHz, cl4 als ik het me goed herinner).

Edit: Ik geloof dat het op dit forum was. Na een quick scan met mijn slecht Duits komt het er volgens mij op neer dat een bepaalde serie MDT modules toch problemen geeft. Ondertussen zal het wel opgelost zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-06-2007 22:13 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
Yellowneck schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:58:
[...]

Ik draai zelf ook 2x 1GB MDT geheugen, maar dan in een G965 based mobo (Asus P5B-V). Werkt prima!
Echter 4x 1GB met dit geheugen wil niet echt, dan lijkt het moederbord toch een stuk kieskeuriger te worden. Probeer nu het geheugen te verkopen en 4x Corsiar (TWIN2X) 1GB te halen, Corsair schijnt wel goed compatible te zijn met Asus
Tip, koop een 4GB kit. (2 x 2GB dus) Is wel duurder maar gaat je een hoop gezeur schelen ;)
Admiral Freebee schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:10:
[...]

Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb van iemand anders die MDT icm 965P chipset had. Ik ben toen gaan googlen en kwam uit op een Duits forum waar men het had over de problemen van bepaalde MDT modules met deze chipset. Om mijn post dus direct als "bull" af te doen vind ik nogal bot.

Ik kan goed geloven dat de meeste MDT modules wel goed werken maar er is/was blijkbaar toch een probleem met bepaalde modules (1GB, 667MHz, cl4 als ik het me goed herinner).

Edit: Ik geloof dat het op dit forum was. Na een quick scan met mijn slecht Duits komt het er volgens mij op neer dat een bepaalde serie MDT modules toch problemen geeft. Ondertussen zal het wel opgelost zijn.
Zou kunnen, maar om daarom meteen keihard te roepen dat 'MDT niet goed werkt met 965P mainboards' raakt kant nog wal. Zelf verkopen we hier een 6-7000 MDT modules per jaar dus ik denk dat ik wel een aardig overzicht kan hebben wat er exact wel of niet werkt.... ;)

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:12
Ik heb G.E.I.L. geheugen en ik vind het zelf erg goed presteren. Mijne is PC5300 maar het klokt echt ver over, zonder de strakke timings te moeten aanpassen (CAS 4). Het vreemde is dat het ook maar 1.8 volt nodig heeft, dus het blijft lekker koel (+ ook door de heatspreaders die erop zitten). Mijn E6600 draait nu probleemloos (lichtelijk undervolted) op 3.2 Ghz , maar ook hoger ging probleemloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Ik ben het! op 14-06-2007 13:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:55:
Ik wil gewoon graag 800Mhz geheugen voor mn e6600 die op 3,6Ghz gaat draaien met de tuniq tower erop.
Maar als snel kapot zijn, dan doe ik liever wat moeite voor het omruilen dan dat ik 30 euro meer betaal.
Lees eens wat anderen zeggen als je een vraag stelt :o

Levensduur heeft er geen drol mee te maken, alle solid-state componenten in een PC hebben een technische levensduur dat vele male langer is dan hun economische levensduur. Waarin verschillen de repen? Geile merknamen, marketingblaat en ondersteunde timings als je de reepbakkers mag geloven, moederbordcompatibility als je naar moederborden kijkt.

Of bepaalde timings wel of geen zin hebben kun je prima lezen in reviews van geheugen icm jouw CPU-platform (Core2Duo/Conroe). Welke repen gaan werken met jouw moederbord kun je op de site van je moederbordfabrikant. Dan gewoon op zoek gaan in www.tweakers.net/pricewatch naar welke QVL-repen verkrijgbaar zijn en dan datgene wat het beste met je performance-eisen en budget overeenkomt nemen.

Zie ook: RAM FAQ

Gewoon zelf dingen op een rijtje zetten. Als je geen duidelijke keuze kunt maken, betekent dat dat je je eisen nog niet goed genoeg gesteld hebt. En dat is iets wat alleen jij kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.