Aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 13:28
Om topic kaping te voorkomen maar zelf even een topic geopend..

Na 5 dagen met ergenis met een Acer te hebben gewerkt is deze nu terug bij de winkel..
Helaas moet ik nu nog wel 10 werkdagen wachten voordat het geld terug gestort word (via hoofdkantoor ).. maar goed nu hopen dat het geld inderdaad teriug komt..

Nu heb ik dus even de tijd om me verder te oriënteren naar een andere laptop.
Doel: hoofdzakelijk is het werken met design applicaties waaronder dreamweaver, photoshop en multimedia applicaties.

Als vuistregel heb ik de volgende specificaties in gedachten.

Intel processor
2GB geheugen (daar werkt photoshop goed mee)
15 of 17" scherm.. is een beetje een twijfel..
17" werkt denk ik wel beter met photoshop.
Nvidia 7600 of 8600GS videokaart
(Als het goed is maakt photoshop meer gebruik van 2D en is de videokaart meer bedoeld voor 3D en multimedia maar wil toch ook een beetje op de toekomst voorbereid zijn)

De laptop zal hoofdzakelijk alleen maar thuis worden gebruikt en meer dienen als aanvulling op de desktop.

De reden waarom ik een laptop erbij wil is dat ik dan overdag eventueel boven kan zitten en in de avond achter de desktop verder kan werken. (We hebben kleine kinderen in huis rond huppelen en dan is het best lastig beneden te werken. boven is er helaas geen plaats voor de desktop en vandaar de zoektocht naar een knappe laptop)

Nu heb ik de volgende laptops op het oog.

Dell 6400 of de opvolger daarvan
Asus F3SV
Informatique inNote 154-GTX (wel over mijn budget heen)

Budget zit tussen de 1000,- en 1200,-
Alleen mijn vraag stel ik niet teveel eisen aan de laptop waarvoor ik hem wil gaan gebruiken?
Spellen spelen zal heel weinig voorkomen en ik wil voorkomen dat ik teveel geld over de balk gooi.

Verwijderd

http://www.laptops4u.nl/info?p=1470&n=&c=321_360

kies 2 GB geheugen, een t7300 en een harde schijf upgrade.

Dan heb je dit:

t7300
2 GB geheugen
8600GT als je geen games speelt is dit wellicht overkill.
15,4" 1440x900 (ideaal voor 15" vind ik)

Verwijderd

Is tweedehands een optie? Indien ja zou je misschien kunnen uitkijken naar een Lenovo (IBM) thinkpad met 15" flexview (mat scherm met SXGA+ of UXGA IPS panel wat, hoewel ik het nooit zelf gezien heb, de beste schermen voor laptop zouden zijn voor realistische kleuren en een brede kijkhoek)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Je zal toch echt meer inzet moeten tonen, verwacht je dat de andere gebruikers de specs voor de laptops die jij wilt gaan checken, doe zelf eens wat meer inzet, zoek de specs erbij maak een mooi tabelletje en probeer dan nog eens een net topic start te maken (zie ook FAQ).

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.