Toon posts:

[XP] PC blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na aanschaf van mijn upgrade blijft mijn PC voortdurend rebooten. Na inschakelen van de PC wordt de bios netjes afgerateld maar op het punt waar normaliter het windows XP loading scherm getoond wordt besluit het systeem opnieuw opstarten. Bij verdere pogingen wordt wel nog braaf aangeboden om in veilige modus op te starten maar het resultaat is telkens een reboot.

De nieuw aangeschafte hardware:

mobo: ASROCK AM2NF2-VSTA
cpu: AMD 3600X2 (AM2)
geheugen: 2 x 1 GB Kingston DDR533 cl4

Zelfs in de minimale configuratie (mobo, cpu , 1x DDR en VGA) blijft het probleem aanhouden. Heb de hele configuratie reeds in een andere PC gebouwd maar ook niet hetzelfde resultaat. Ook de VGA kaart 9700pro (AGP) is uigewisseld met een 9800PRO maar niets mag helpen.

Eerst werd gedacht dat het moederbord defect was, dit is echter door de winkel omgeruild maar het probleem blijft ook nu aanhouden.

Someone any clue ????

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Dit klopt. Bij een ander moederbord heb je meestal een andere chipset. En dat betekend dat je windows opnieuw moet installeren. Dan zou je van alle problemen af moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 13-06-2007 20:44 ]

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:41:
Dit klopt. Bij een ander moederbord heb je meestal een andere chipset. En dat betekend dat je windows opnieuw moet installeren. Dan zou je van alle problemen af moeten zijn.
Het vreemde is echter dat zelfs bij booten met de XP cd het systeem herstart. Alle bestanden worden geladen maar nog voordat je de gewenste drive kiest vindt er een reboot plaats.

Ik wel inmiddels wel de optie uitgevinkt dat het automatisch herstart in geval van error. Vanavond na het werk ga ik hier eens mee aan de slag.

Alvast bedankt!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Wat doet memtest. deze problemen komen mij bekend voor en bij mij was het brak geheugen.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist getest een een andere HD zonder OS installatie. Ik kan nu inderdaad windows installeren zonder dat het systeem herstart, ware het niet dat de oude HD naar de kl*te is als gevolg van een jaar lang in een vochtige garage liggen :X

Volgende week zal ik alles braaf opslaan en een nieuwe windows install doen.

Iedereen voor zover bedankt!
Pagina: 1