[XP] HDD letter wil geen C: worden*

Pagina: 1
Acties:

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo,
ik heb een WD Raptor 74GB en een WD 250GB HDD
maar ik heb geen C: drive op een of andere wazige manier.
Volgens mij omdat ik met de installatie van OS de IDE HDD werd gezien als C: maar daar stond geen OS op.
Nu moet ik hem dus altijd opstarten met de XP cd omdat hij gaat zoeken op de C: schijf die er niet is.
Ik heb geprobeert met paragon hem te hernoemen maar dat doet hij niet :?
hoe los ik dit op?

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Van de windows CD booten, en dan via die recovery/rescue console de boot dinges aanpassen.

• bart0l0meus
jah, maar hoe doe je dat?

welk command is dat?
ik heb al FIXBOOT en FIXMBR gedaan maar dat hielp niet.

[ Voor 61% gewijzigd door bart0l0meus op 13-06-2007 20:10 ]

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de boot.ini aanpast zodat hij verwijst naar je schijf ipv een nietbestaande C: schijf, werkt dat wel? Het maakt verder niet veel uit dat je geen C: hebt, het is maar een letter (heb hier vaak zat m'n bootdrive op G: of I: gehad, geeft allemaal geen problemen).

• bart0l0meus
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

dan zou ik dat dus moeten aanpassen?
de raptor met OS is drive 2, welke moet ik dan aanpassen?

[ Voor 10% gewijzigd door bart0l0meus op 13-06-2007 20:20 ]

• bart0l0meus
Ik heb nog iets gevonden,
ik heb een andere ide hdd met OS erin gedaan, en nu starte hij wel op, en ik weet van de memory stick dat als ik een nieuw opslag apparaat aansluit dat hij automatisch C: wordt.
Dat betekend dus idd dat ergens wordt verwezen naar C: wat dus D: moet worden maar waar?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 22:03
Probeer eens om beide schijven erin te doen en dan bij systeembeheer > schijfbeheer in het configuratiescherm de driverletters aan te passen. Dus bijv. D naar C en daarna C naar D.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• bart0l0meus
werkt niet, je kan de letter van je hdd waar je OS op staat niet veranderen!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Anders neem je een livecd? Barts PE?

Verwijderd

Probeer de bootvolgorde van de HDD's in je BIOS een aan te passen.

Je kunt verschillende opties toevoegen aan je Boot.ini, zoiets als:

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 2" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Een beetje proberen, en misschien kom je de goede tegen.
Laat altijd de eerste regel staan, zodat je altijd nog kunt booten :)

Verwijderd

bart0l0meus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:18:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]

dan zou ik dat dus moeten aanpassen?
de raptor met OS is drive 2, welke moet ik dan aanpassen?
Pas rdisk(1) eens aan naar 0. Hoe is je schijf trouwens ingedeeld?

let op , het kan je systeem helemaal niet meer bootable maken, maar het lijkt erop dat je meerdere partities hebt, eventueel kan je de 2de partitie 'geen driveletter' toewijzen waarop je je eerste C geeft

• bart0l0meus
het is al opgelost
de ide schijf die eerst c: was, heb ik m: gemaakt omdat ik de raptor c: wou maken.
maar dat ging dus niet, wat bleek nou:
al die bestanden van boot.ini en ntldr stonden op die schijf,
nu heb ik in de bios die ide schijf weer ingesteld als master schijf en nu doet hij het gewoon.
beetje dom van mij achteraf :P
maar bedankt allemaal.

Pagina: 1