[Vista] DNS houdt er mee op

Pagina: 1
Acties:

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:57
ik zit met een nogal vervelend probleem

op onverklaarbare tijdstippen (zowel tijdens het surfen als gewoon idle) houdt plots de DNS resolver ermee op (minimaal 1 keer per dag)
MSN Messenger blijft nog signed-in (maar kan niets meer ontvangen/versturen), torrents blijven lopen, zelfde voor news
internet brouwsen lukt niet meer (aangezien er geen DNS resolving meer is) en krijg een "page cannot be displayed"
enige oplossing is een reboot (heb al geprobeerd de DNS service te herstarten, zonder resultaat)

heb al nieuwe drivers voor mijn Intel 2200BG geinstalleerd, zonder resultaat

ook de event-viewer leert mij niets meer: geen enkele event in de tijdsperiode wanneer het fenomeen optreedt (ook niet de 4226 ID), dus ik heb absoluut geen idee waar ik moet gaan zoeken

Systeem:
Acer Aspire 2012: 1.5 Centrino, 512+1024 DDR RAM en Vista Business

Siesteem Spekkies!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Welke DNS server gebruik je? Is dit er een in je router of van je provider? Kun je die nog pingen op het moment dat die eruit ligt? Werkt het om de verbinding te "herstellen"?

Daarnaast, en ik ken Vista niet zo heel goed, maar is die "DNS service" een client, en geen server. Het restarten van die service zal dus waarschijnlijk weinig helpen.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• GigaTexel_BE
Mijn linksys WRT geeft mij de DNS servers van mijn provider door, maar het probleem lijkt me hier niet te liggen, aangezien ik het op verschillende locaties heb en met verschillende DNS servers
een andere laptop (XP) die aan dezelfde router hangt levert geen problemen

herstellen van de verbinding werkt ook niet

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

In de linksys gaan en een nieuwe release uitgeven via je Linksys?
Al geprobeert alles met de hand in te voeren?

• GigaTexel_BE
zoals ik al zei, het lijkt niet aan router te liggen, noch aan het adres van de dns server
andere pc's met dezelfde DNS werken wel feilloos en na een reboot heb ik dezelfde DNS server dan ervoor, alleen werkt het dan weer wel

linksys resetten/alles handmatig heb ik ook al eens geprobeerd

[ Voor 12% gewijzigd door GigaTexel_BE op 14-06-2007 11:47 ]

Siesteem Spekkies!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb dit ook,dit heeft waarschijnlijk te maken met een teveel simultane connecties (torrent waarschijnlijk),als je even wacht zie je als het goed is dit bericht verschijnen in de eventlog.
he tis inderdaad heel irri,als je zoekt kan je ergens een aangepaste tcpip.sys vinden (als het goed is) die dat aantal omhoog zet,het is alleen niet zo makkelijk als bij xp aangezien dit bij vista hard-coded is.
Als het makkelijker is op te lossen dan verneem ik dat ook graag ;) (vista ultimate btw)

[ Voor 21% gewijzigd door mrsar op 14-06-2007 12:05 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• GigaTexel_BE
mrsar schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:04:
ik heb dit ook,dit heeft waarschijnlijk te maken met een teveel simultane connecties (torrent waarschijnlijk),als je even wacht zie je als het goed is dit bericht verschijnen in de eventlog.
he tis inderdaad heel irri,als je zoekt kan je ergens een aangepaste tcpip.sys vinden (als het goed is) die dat aantal omhoog zet,het is alleen niet zo makkelijk als bij xp aangezien dit bij vista hard-coded is.
Als het makkelijker is op te lossen dan verneem ik dat ook graag ;) (vista ultimate btw)
ik heb even een custom view gemaakt in mijn event viewer, die filtert op ID4226 (zie FAQ)

de laatste keer dat die event opgetreden is, blijkt 15 mei te zijn, meer dan een maand geleden dus :)

Siesteem Spekkies!

Pagina: 1