[CSS] Position absolute over een relative div heen

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
HTML:
1
2
<div id="left">CONTENT</div>
<div id="right">CONTENT</div>

Beide divs hebben position:relative; In de linker div zit een element met absolute positionering die boven de rechter div moet verschijnen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Z-index heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Het element wat je boven het andere element wil zetten position: absolute; geven en met de properties left en right boven de andere zetten. Behoort gewoon te werken; als dit niet het geval is zie ik graag een online test-case van je probleem.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
absolute positionering is altijd boven relatieve (wanneer geen z-indexen toegepast) dus dit zou gewoon moeten werken zonder extra aanpassingen (wat rowanov zegt)

maar idd, een testcase zou leuk zijn

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 13-06-2007 18:41 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Mei
Klik. Het is nog WIP, dus niet alles werkt. Probeer het kopje 'ÉÉN' eens te verslepen. Dat kan naar onderen, maar ook naar rechts. Je ziet hem dan onder de rechter kolom verschijnen in plaats van erboven.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je een 3 kollom layout maken? er zijn makkelijkere manieren om dit te realiseren zoek maar eens op google met "css holy grail" or gewoon 3 collum layout.

er zijn tig duizend tutorials hierover.

• Mei
De kolommen heb ik wel. Daar hoef je me ook echt niets over te vertellen. Je ziet ook dat de drie kolommen er staan ;) Het gaat erom dat de onderdelen die je uit de linker kolom wegsleept (ÉÉN bijvoorbeeld) over de tweede kolom heen moeten vallen tijdens het slepen. Nou, mooi denk je dan. Gebruik je position:absolute;, maar dan werkt het nog niet.

Wat me nu te binnen schiet he... De kolommen hebben position:relative;, zodat ik die draggable dingen gemakkelijk binnen elke kolom kan positioneren. Met position:absolute; blijven die dingen dan binnen de kolom en dat zou nog wel eens de reden kunnen zijn dat ze onder die tweede kolom komen ipv er overheen. Ze worden namelijk niet uit de complete pageflow getrokken, maar alleen uit de flow binnen hun eigen kolom.
Pagina: 1