Computer 10 meter verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:27 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:15
waarom dan kabels je kan de pc toch ook gewoon koeler en stiller maken

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 20:28
Dit is geen probleem hoor..
VGA kabels kunne max 21m lang zijn voordat het echt begint te storen als ik het goed heb.
Verder de geluid en USB is het al helemala geen probleem :)

Alleen zou ik deze kabels online kopen!
Je zult zien als je gaat zoeken naar verleng kabels, dat er een enorm prijs verschil tussen de kabels onderling zit..
Online zijn ze het goedkoopst :)

[ Voor 4% gewijzigd door Onno_Devine op 13-06-2007 17:19 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

zorgen voor een goede airflow, twee dikke 120mm koelers (één voor input, één achter output)
Indien het past natuurlijk.

En dan een stille proc koeler en grakakoeler.

Hoi!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
USB mag je maximaal 5 meter verlengen zonder power update. Dus je zal met de usb hubs moeten werken, met hun eigen power aansluiting.

De rest voorzie ik geen problemen, behalve dat 10m Vga kabel erg duur is, en beeld er niet beter op wordt.

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:27 ]

Verwijderd

koop een bleutooth headsetje, toetsenbord en muis en je probleem is opgelost wel iets duurder maar ook praktiser.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

www.allekabels.nl en www.electronica-online.nl
Als de USB ook met een powered HUB niet goed werkt, kun je een USB repeater plaatsen..

Ik ben wel benieuwd of die lange VGA kabels gaan werken. Ik had vroeger een korte (2-3m) verlengkabel die al strepen gaf, maar een iets dikkere verlengkabel loste dit probleem al op.

• sontax
  • Niet online
.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05
fleppuhstein schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:20:
USB mag je maximaal 5 meter verlengen zonder power update. Dus je zal met de usb hubs moeten werken, met hun eigen power aansluiting.

De rest voorzie ik geen problemen, behalve dat 10m Vga kabel erg duur is, en beeld er niet beter op wordt.
Bijna goed. Was het maar zo simpel.

Over een USB kabel gaat heel veel data. Dat kan alleen omdat het USB protocol hele stricte timings erop nahoud. Het maximum van 5 meter ligt niet aan de hoeveelheid stroom, maar aan die timings. Bij een langere kabel duurt het simpelweg te lang totdat de bitjes bij de computer zijn, waardoor de communicatie in de soep loopt.

Oplossing hiervoor is een active extender/repeater of hub. Die ontvangen de data en sturen hem weer opnieuw uit, waardoor de timings goed blijven. [PC] >> 5meter >> [Extender/hub] >> 5 meter >> Apperatuur.

Overigens kunnen sommige USB producten en moederborden beter tegen timingsproblemen dan anderen. De kabels kunnen dus ook langer dan 5 meter zijn, afhankelijk van je apperatuur.

Beeld is nog een ander verhaal. Allereerst even onderscheid maken tussen VGA en DVI.
VGA is analoog, DVI digitaal.

Een electronisch signaal wordt per definitie slechter door het door kabels te laten lopen. (Storing, verlies etc). Bij een analoog signaal betekend dat ook gelijk kwaliteitsverlies. Bij digitaal niet. In een digitaal signaal wordt er gewerkt met duidelijke onderscheiden tussen 1 en 0. Zolang die aan de andere kant herkend kunnen worden is het beeld prima.

Ik kan je dus aanraden om te beginnen met overstappen op DVI, en vervolgens een DVI kabel te nemen. VGA kan wel, maar dan heb je wel een goede kwaliteit (goed geshielde) kabel nodig. De kwaliteit met VGA zal er zowiezo op achteruit gaan. Of je dat merkt of niet ligt aan je kabelkeuze.

[ Voor 25% gewijzigd door Nijn op 13-06-2007 17:33 ]

Verwijderd

Er zijn ook KVM-over-ethernet switches. Mss is dat een oplossing.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

sontax schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:27:
En hoeduur is een gemiddeld 10 meter vga kabel ?
Kijk maar op electronica online, 15 euro voor 'HQ' of 30 euro voor 'professioneel'.

[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 13-06-2007 17:33 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Vga is geen probleem als je goede kabel hebt (en die is duur), hadden op vorige school een verlengsnoer van 30! meter vga liggen, en je kon aan de kwalitiet van het beeld niet zien dat hij ertussen zat (bij een beamer)

Usb is vaak geen probleem, als dat wel zo is idd een hub/repeater ofzo idd.

Audio is bij goede kabels ook geen probleem.

Wat je zeker niet moet doen:
- Langs een stroomkabel leggen
- Besparen op goedkope kabels

• sontax
  • Niet online
.

Verwijderd

je zou ook 1(2 stuks aanelkaar van 5 meter is ofzo) usb kabel van je pc naar je bureau kunnen doen en daar een USB-Hub plaatsen, scheelt je weer wat geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 18:15 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Dat ziet eruit als een goede vga kabel voor je doel iig.
Wat je merkt bij een te slechte verbinding: ghosting, pixels die lijken over te vloeien horizontaal.

Voor je tobo/muis zou ik 2x 5m halen, blijkt het te lang te zijn gooi je er een hub tussen.

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 155% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:27 ]

Verwijderd

sontax schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:15:
Het probleem is dat USB kabels blijkbaar niet langer mogen zijn dan 5 meter en ik dus verschillende hubs onderweg nodig heb maar ik weet niet welke. En wat zoiets kost.
een USB-Hub kost iets van 10 euro, en onderweg kan je dus een "normale" usb hub gebruiken.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:27
een hub bij je toetsenbord / muis en dan lange usb kaber naar je pc.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Nou, die 5 meter is meer een richtlijn merk ik, heb een maand lang een webcam aan 11 meter usb kabel gehad (cheapo kabel van sweex) zonder verlies in kwaliteit of frameloss. (Nah, was niet heel goede cam, maar geen verlies van kwaliteit), zonder enige vorm van actieve verlenging ofo hubs ertussen.
Dus zou zelf 2x 5m halen, aan je pc gooien, hubje aan het einde met je tobo/muis erin, blijkt dat te lang te zijn kan je altijd tussen die 2x 5m een versterker/hub gooien.

• sontax
  • Niet online
.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

VGA is zowieso geen probleem. Heb zelf een 20 meter kabel besteld bij Panda en het beeld op m'n plasma is perfect.

Verwijderd

USB kabellengte heeft meer te maken met signaaltiming.

• Nijn
sontax schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:24:
[...]

Is goed dat ga ik eerst proberen.
Maar dan nog steeds :P Als dat niet werkt wat voor soort/welke hub moet ik dan halen ? en moet ik er dan 2 halen het gaat namelijk om een usb toetsenbord en een usb muis
Welk toetsenbord en muis? Gewoon een normaal toetsenbord en muis?

Een normale allerdaagse (unpowered) usb2 hub (2/4 poorts) zou al zat moeten zijn. Heb je d'r ook maar 1 van nodig. 5 meter kabel van je pc naar de hub, en vervolgens op de hub 2x 5meter kabel naar het toetsenbord en muis.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
bytheway,,, moet die hub niet een actieve zijn, of kan een ongevoede ook gewoon

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sontax schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:21:
Stillte koelers is geen oplossing omdat ik graag een goede pc heb en dan maar in een andere kamer neer zet.
Dat klinkt alsof het mutually exclusive is. En dat is het niet :). Een stille voeding, goede (stille) koeling, en een degelijke kast zijn factoren die niet alleen het werken op je computer aangenamer maken maar ook de levensduur van je hardware verlengen en meerdere computerupgrades kunnen overleven.

Een krachtige pc kan best stil zijn als je gewoon niet de goedkoopste dingen koopt... Een beetje uitkijken naar geluidsproductie van CPU-koelers, grafische kaarten, harde schijven enz. die je monteert helpt al een heel eind.

Natuurlijk is het misschien niet zo goedkoop als vlug wat kabels kopen, maar wat je nu doet is alleen maar symptoombestrijding. En in een kast steken zou ik in de zomer niet doen, tenzij die kast degelijk geventileerd is.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 13-06-2007 19:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nijn
SPEEDDRAGON schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:06:
bytheway,,, moet die hub niet een actieve zijn, of kan een ongevoede ook gewoon
Mag unpowered zijn. Het gaat hier namelijk om apperatuur die niet al te veel stroom vraagt. Het probleem met de lengte van USB kabels ligt dan ook niet in het stroomverlies maar in de timings. En dat is wat die hub voor de TS oplost.

Verwijderd

Ik heb nu een paar maanden mijn computer in een andere kamer staan en ik geniet er nog elke dag van.
Ik ben echt allergisch voor geluid, elke fan hoor je gewoon en dat gaat me irriteren op den duur.
Bij mij hoefde ik het maar 5 meter te verlengen dus was een 5 meter usb kabel plus powered hub genoeg. (de usb kabel op de hub is ook iets van 2 meter dus in totaal 7 meter, alles werkt perfect- muis, tobo, trackir, nostromo n52, wacom, ext.dvdbrander).
Plus een zootje kabels voor audio en monitoren, maak het gat in de muur/vloer maar lekker groot alvast.
Er lopen ook draden van de sateliet tuner naar de computer en van computer naar tv voor opnemen satteliet en kijken naar uitzending gemist/films op tv.
De aan/uit en reset knoppen kan je ook heel makkelijk verlengen.

Het is het beste wat ik ooit heb veranderd aan mijn computer. _/-\o_
Ik geniet dagelijks van mijn porsie stilte als ik mijn computer aanzet. :z

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 19:34 ]

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:27 ]

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

@ TS: Heb je het bericht van Borromini wel gelezen?

Want ik ben het echt gruwelijk met hem eens. Dit lost echt nauwelijks iets op. Je hebt gewoon een PC die te veel lawaai maakt. Veelal zijn dat de casefans en het vervangen van een of twee casefans (Nexus ofzo) is volgens mij goedkoper dan dat gedoe met je kabels + de eventuele performance loss die je er mee genereert. Volgens mij ben je dus beter af met een paar nieuwe case fans en anders een goeie, stille CPU koeler (is ook al niet eens meer heel erg duur) erbij.

Daarnaast vraag ik me af of het uberhaupt handig is, tien meter tussen je systeem kast en de plek waar je zit. Als er even wat mis gaat zit je in de rats! :X

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Digidoo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:22:

Want ik ben het echt gruwelijk met hem eens. Dit lost echt nauwelijks iets op. Je hebt gewoon een PC die te veel lawaai maakt. Veelal zijn dat de casefans en het vervangen van een of twee casefans (Nexus ofzo) is volgens mij goedkoper dan dat gedoe met je kabels + de eventuele performance loss die je er mee genereert. Volgens mij ben je dus beter af met een paar nieuwe case fans en anders een goeie, stille CPU koeler (is ook al niet eens meer heel erg duur) erbij.

Daarnaast vraag ik me af of het uberhaupt handig is, tien meter tussen je systeem kast en de plek waar je zit. Als er even wat mis gaat zit je in de rats! :X
wat een onzin,
een pc blijf je altijd horen mits je er echt veel geld aan uit gaat geven idd (de uberhobbyisten even daargelaten)
dat een stillere ventilator/pc beter zou zijn voor je hardware is het mooie fabeltje wat ik dit jaar gehoord heb

• Iddefridde
  • Laatst online: 07-11-2025
Digidoo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:22:

Nou dan heb ik hier een situatie waar het echt niet anders kan.

Ik ben nou denk ik een maand of 3 in bezit van een mooie geluids installatie die ik heb aangesloten op mijn pc. Dit klinkt fantastiesch alleen vind mijn PC en met name mijn harde schijven de soms iet wat luide bas tonen niet erg fijn. Nou heb ik mijn geluidsinstallatie niet voor niks gekocht dus ik wil hem ook horen. Nu MOET mijn pc dus van mijn kamer, aangezien het niet mogelijk is mijn pc ergens op mijn kamer neer te zetten zonder dat deze mee trilt.

Ik ben nu dus ongeveer opzoek naar hetzelfde alleen is mij de USB hub nog niet helemaal duidelijk.
nou speel ik geregeld Counterstrik en daar is zoals misschien bekend de minste lag al dodelijk. Nu wil ik er dus zeker van zijn dat mijn muis en toetsenboard nog zonder enige vorm van lag blijven functioneren. ( gebruik een G5 en heb deze op 100hz staan miss nuttig om te weten)

Verwijderd

Ik draai dus met een 5 meter powered usb hub en dat gaat erg goed.
Ook in spellen, ik speel voornamelijk battlefield 2 en mta:sa, ik merk niets van lag.
Er hangen 2 monitoren aan, één via dvi en één via vga, bij de vga zie ik geen kwaliteitsverlies.
Het voordeel van het verplaatsen is ook dat je je muziek lekker zacht kan zetten en er toch goed van kan genieten omdat er geen achtergrondruis van je pc meer is.
Een stille pc is toch niet onhoorbaar lijkt me, een pc die ergens anders staat hoor je gewoon niet.
Echt heerlijk.

• Iddefridde
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:21:
Ik draai dus met een 5 meter powered usb hub en dat gaat erg goed.
Ook in spellen, ik speel voornamelijk battlefield 2 en mta:sa, ik merk niets van lag.
Er hangen 2 monitoren aan, één via dvi en één via vga, bij de vga zie ik geen kwaliteitsverlies.
Het voordeel van het verplaatsen is ook dat je je muziek lekker zacht kan zetten en er toch goed van kan genieten omdat er geen achtergrondruis van je pc meer is.
Een stille pc is toch niet onhoorbaar lijkt me, een pc die ergens anders staat hoor je gewoon niet.
Echt heerlijk.
precies ik heb me pc eigenlijk al voorzien van stille koelers (zitte flinke stukken koper van Zallman op zowel me proc als me graka, maar toch blijf je de aanwezigheid ervan te horen) maar als hij ergens anders staat word het natuurlijk nog beter.
Maar een powerd USB hub is dus geen probleem, dan weet ik dat ik daar dus binnekort een van aan kan schaffen.

• Iddefridde
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Iddefridde op 21-10-2007 20:41 ]

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:19 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
sontax schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:45:
Waar kan ik zo'n 5 meter powered usb hub kopen of waar moet ik op letten bij webshops als ik er aan zoek.

Mijne moet namelijk 10 meter veder weg en wil er dus 2 aan elkaar verbinden
Nogsteeds bezig TS :P?

Ik zou het eerst met 2 gewone 5 meter verlengkabels aan elkaar proberen (werkt hier met een webcam prima, net als iemand hierboven). Werkt dat niet dan kun je ook repeater kabels aanschaffen: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=1557 Deze versterken het usb signaal als het goed is (wel iets duurder zoals je ziet).

USB Hubs heb ik geen ervaring mee, maar een el cheapo ding lijkt me voor jou doeleind prima.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Even een klein schopje omdat mijn vraag hierop aansluit. Las toevallig vandaag op plugged van nu.nl iets over een dual monitor adapter van Kensington. klik

Ik heb mijn (LCD) TV op mijn pc aangesloten en wil nu een stuk verder (zeg 10 meter) als tweede monitor mijn "oude" LCD monitor aansluiten. Ik heb het al een keer geprobeerd met een lange kabel, maar dit lukte op een of andere manier niet (geen beeld).

Zou het (theoretisch) problemen opleveren als ik nu vanaf mijn pc een 5 meter USB aansluit met daaraan zo'n versterkte USB-verlenging van 5 meter met daarop de adapter van Kensinton?
Pagina: 1