Toon posts:

Probleem installatie drivers Geforce 7600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na dit forum doorgespit te hebben en flink op internet wezen zoeken ben ik de wanhoop naarbij, vandaar dat ik dit topic open. Ik heb al veel gelijksoortige topics gevonden maar het is mij nog steeds niet gelukt om het probleem op te lossen.

Vorige week is mijn 2 jaar oude Mtek Geforce 6600GT 128MB DDR3 TV-out DVI overleden. Toen heb ik via 4 Launch deze kaart gekocht: XFX AGP Geforce 7600GT 256MB GDDR3 2xDVI/HDTV.
Gisteren binnen gekregen en in mijn kast gepropt. In Windows via Configuratiescherm - Software de oude drivers gedeinstalleerd. Bijgeleverde Nvidia drivers geprobeerd te installeren. Echter na 10-30 seconden (verschilt soms) stopt de installatie er halverwege mee en krijg ik een zwart scherm waarna mn pc automatisch reboot of soms moet ik dit zelf doen. De drivers zijn dan niet geinstalleerd. Andere drivers geprobeerd namelijk de nieuwste van de XFX website en de nieuwste drivers van de Nvidia website. Nog steeds precies hetzelfde probleem. Toen heb ik met driver cleaner alle Nvidia drivers eraf geknikkerd, maar ook dit hielp niets. Toen kreeg ik het advies om XP maar helemaal opnieuw te installeren.

Na de herinstall van XP heb ik de drivers van het moederboard (AsRock K8Upgrade-1689) opnieuw geinstalleerd. Hierna geprobeerd de drivers van de XFX AGP Geforce 7600GT geprobeerd te installeren. Geprobeerd met de bijgeleverde drivers, de nieuwste drivers van de XFX website en de nieuwste drivers van de NVIDIA website, maar bij alle drivers hou ik hetzelfde probleem. Bij de installatie springt de balk meteen naar halverwege, gaat mn pc erg hard zn best doen, maar na 10-30 seconden (verschilt per keer) springt het beeld op zwart en moet ik rebooten, soms reboot die automatisch.

Toen de NVIDIA website geraadpleegt ( http://nvidia.custhelp.co...=1&p_page=1&p_page_foot=1 en dan ID 22 )
en de nieuwste drivers van mn moederboard geinstalleerd (ULi AGP driver ver:2.30, was maar 1 update ouder), dit maakte geen verschil. Toen geprobeerd de instellingen in de Bios zo te zetten als op de NVIDIA help page gezegd wordt. Echter deze instellingen kon ik nergens vinden, alleen de instellingen over AGP Graphics Aperture en PCI Latency timer heb ik kunnen aanpassen. Om toch de rest aan te kunnen passen heb ik met veel moeite een bootdiskette gemaakt en de nieuwste BIOS voor mijn AsRock K8Upgrade-1689 geinstalleerd (van versie 2.0 naar 2.40), hier kon ik echter nog steeds niet de instellingen vinden die vermeld staan op de NVIDIA help page.
Na de herinstall van XP met de nieuwste drivers van mn moederboard, de nieuwste bios heb ik nog steeds hetzelfde probleem als aan het begin. De fan van mn videokaart werkt en ook de temperatuur van de processor etc. is in orde. Als XP opstart herkent die de kaart wel, alleen de drivers krijg ik dus niet geinstalleerd. De voeding heb ik niet kunnen checken, want er is eigenlijk geen onderdeel wat ik los kan koppelen (maar erg veel hangt er niet aan zoals je kan zien). Ik had het idee dat de voeding wel goed genoeg was voor deze kaart.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Voeding? Kaart niet goed? Of toch misschien iets anders waar ik nog niet aan gedacht heb?

Thanks alvast!

CPU: AMD Athlon 64 3400+
RAM: 1024MB DDR-RAM PC3200
Case-Type: Mtek X-9 Miditower 350 Watt USB
Mainboard: ASRock K8Upgrade Socket 754 USB 2.0/SATA/RAID
HDD: Hitachi 160GB 7200rpm 8MB cache
OLD! Graphic System: Mtek Geforce 6600GT 128MB DDR3 TV-out DVI
Sound: M-Audio Audiophile 2496
Drives: NEC ND3540 16XDVD+/-RW Dual Layer Black / 3.5 inch Floppy drive Black
Keyboard/Mouse: Mtek Keyboard Black / Sweex Deluxe Optial Scroll Mouse Black
LAN: 10/100 Mbits
Windows XP Home Edition

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:46
Drivers installeren in veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt inderdaad! Het is nu gelukt om de drivers te installeren
Echter een groter probleem nu, als ik Windows normaal opstart blijft de pc hangen als Windows geladen wordt (muis kan ook niet meer bewogen worden)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Denk dat het nu toch wel aan de kaart zelf óf aan de voeding moet liggen.
Helaas heb ik geen andere pc waarop ik dit kan uittesten

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:42
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:02:
Iemand?
Denk dat het nu toch wel aan de kaart zelf óf aan de voeding moet liggen.
Helaas heb ik geen andere pc waarop ik dit kan uittesten
Ja, dat is wel jammer, want dan was je er al gauw achter, of het aan de kaart zelf ligt, of dat het aan je systeem ligt.

Kan ook een wisselwerking zijn, dat net deze type videokaart niet door je moederbord wordt goedgekeurd, zeg maar.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

Topicstarter
Net een Huntkey 450 watt erin geknald voor 45 euro, maakt geen verschil dus voeding is het niet.

Denk dat ik de videokaart terug stuur......het enige wat het nog kan zijn is dat mijn moederboard deze kaart niet ondersteund. Hoe kan ik erachter komen of een AsRock K8Upgrade-1689 Socket 754 wel een XFX AGP Geforce 7600GT 256MB GDDR3 2xDVI/HDTV aan kan?

Verwijderd

Topicstarter
Na heeeeel lang ploeteren heb ik het zelf op weten te lossen. Ik post het maar even voor degene die tegen precies hetzelfde probleem aanloopt. Mn kaart was al bijna weer retour gegaan, totdat ik dit tegen kwam in de FAQ van de Mobo fabrikant.

I have 939Dual-SATA2 / 939Dual-VSTA / 939A8X-M / K8A8X-M / K8Upgrade-1689/K8Combo-Z motherboard. When using Nvidia 7600GS/6600LE/6800GS/7800GS "AGP" card, I am not able to install the VGA card driver. How can I solve this?(11/19/2006)

Answer:This problem will occur on some AGP cards which does not use native AGP chip, but use native PCI-E chip with an "PCI-E to AGP Bridge" to become AGP interface.
Please set "AGP P2P Deep Fifo" to [Enable] in the BIOS. (Advanced>Chipset Settings>AGP P2P Deep Fifo)
It may need to upgrade the BIOS for this option

En het werkt dus :)

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:29
Typisch ASRock. doen dit bij een heleboel van hun borden. om ondersteuning te bieden voor bijvoorbeeld AGP én PCI-e. of om DDR1 én DDR2 naast elkaar te ondersteunen. krijg je dit soort constructies met AGP to PCI bridges.
Pagina: 1