Asus P5B (of Vista) herkent geen USB apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lorenzovds
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 06:46
Mijn zojuist aangeschafte P5B moederbord met C2D E6600 en een versie Vista Ultimate installatie pakt geen USB apparaten!
Heb geprobeerd te zoeken via Google en 't GOT forum hiero.
Waren wel wat USB problemen maar niet zoals de mijne.

Als ik een USB apparaat zoals tobo, BT stick of webcam aansluit zie je soms wel heel even een zandlopertje, maar die zijn zo weer weg en er wordt niks geinstalleerd.
M'n webcam krijgt wel voeding (te zien aan 't voedingslampje).

Maar voor de rest wordt er niks herkend. Is dit een mobo probleem of toch misschien Vista?
(Die ik al 3x heb geinstalleerd)

En een 2e vraag:
Klopt het dat je voor Vista alleen audio drivers en en JMicron SATA driver moet installeren?
Ik krijg bijv. geen SoundMAX configscherm meer zoals m'n oude mobo wel had?

Alvast bedankt

EDIT:

Als ik mn webcam met indic. LEDje inplug, dan gaat ie heeeeeel even aan en dan weer uit..
Als ik hem eruit trek gaat ie niet meer aan, steek ik hem erin gat ie weer even heel kort aan.
Dit gebeurt zowel bij de brackets als bij de onboard connecter :O

[ Voor 14% gewijzigd door lorenzovds op 14-06-2007 02:19 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 00:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij mij was het allemaal geen probleem. Even de drivers van het moederbord geinstalleerd en gaan met die banaan. Heb hetzelfde moederbord en dezelfde proc. Heb alleen het probleem dat Vista mijn 4.1 systeempje niet helemaal lekker aanstuurd maar daar zoeken we nog wel wat op :)

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Weet je heel zeker dat je de USB poorten correct hebt aangesloten op het moederbord, dus niet de stekker ondersteboven ofzo? Heb je al eens in de BIOS settings gekeken; is USB op de juiste manier ingeschakeld en geconfigureerd?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
Doen de usb poorten achter het wel? zoja zit kabel verkeerd op mobo.

Je hoeft geen audio drivers te installeren maar als je het doet krijg je meer geluid uit je pc.
Maar ik heb na installatie van de soundmax drivers ook geen confurgatiescherm van soundmax maar wordt via vista geregeld.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• lorenzovds
USB in moederbord etc is allemaal correct..
Kabels zijn van die mooie brackets die maar op 1 manier passen, maar de onboard doen 't ook niet.
Ik denk nu toch dat 't een Vista probleem is.
EEN HEEL VERVELENDE! :(

• the squaler1
probeer eens een nieuwe en verse install of kijk bij asus of ze usb drivers hebben. of probeer het intel update dat het gehele mobo update

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:12
lorenzovds schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:15:
USB in moederbord etc is allemaal correct..
Kabels zijn van die mooie brackets die maar op 1 manier passen, maar de onboard doen 't ook niet.
Ik denk nu toch dat 't een Vista probleem is.
EEN HEEL VERVELENDE! :(
Hmm.. Ik heb precies dezelfde setup... en vista (ultimaattee :9 ) en USB werkt prima. Maar goed, er zit toch een cdrom bij het moederboard.. Install die is dan. Daar staan volgens mij iets van USB drivers op.

• the squaler1
Ik ben het! schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:14:
[...]

Hmm.. Ik heb precies dezelfde setup... en vista (ultimaattee :9 ) en USB werkt prima. Maar goed, er zit toch een cdrom bij het moederboard.. Install die is dan. Daar staan volgens mij iets van USB drivers op.
de cd van de p5b werkt niet op vista deze drivers is alleen voor xp

• dmstork
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 17:27
De USB poorten staan wel allemaal aan in het BIOS? Zie je ze ook in Apparaatbeheer?
Zo, nee dan moet je wel alle drivers geïnstalleerd hebben (chipset e.d.).

Daarnaast kan je evt. een LiveCD van Ubuntu ofzo pakken. Ik geloof dat deze automatisch USB poorten moet herkennen. Weet je in ieder geval of het OS of hardware gerelateerd is.

https://dirteam.com/dave

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:02
the squaler1 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:21:
[...]

de cd van de p5b werkt niet op vista deze drivers is alleen voor xp
Ja tjonge je moet natuurlijk dan wel de Vista-drivers van de Asus-website downloaden he ;) Gewoon zoeken op het typenummer van je moederbord en dan het totaalpakket chipset drivers downloaden en installeren. Dan zou het moeten werken.

• lorenzovds
Dank voor de reacties, maar je kan me stomme hond noemen
Ik vind geen USB / chipset drivers op de ASUS site voor een P5B (voor Vista dus)..
Heb een INF Update utility van Intel geprobeerd voor m'n chipset, werkte ook niet :(

• the squaler1
Verse vista installatie? kan de oplossing bieden

Verwijderd

lorenzovds schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:21:
Ik vind geen USB / chipset drivers op de ASUS site voor een P5B (voor Vista dus)..
Heb een INF Update utility van Intel geprobeerd voor m'n chipset, werkte ook niet :(
Check de bios.. Daar staat een optie om USB 5/6 en 7/8 te enablen/disablen.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:02
Hmm, ik kan inderdaad ook niet echt Vista-drivers vinden voor je chipset. Hoe doen andere mensen dit met een P5B en Windows Vista? Zijn die drivers niet benodigd?

Je kunt wel even proberen het BIOS te updaten. Moet je even op de asus-site zoeken naar de bios-utility. Wel even kijken of je voor een nieuwere BIOS-versie ook niet nieuwere chipset-drivers nodig hebt, want die heb je natuurlijk niet. Dat kan nog weleens conflicten geven, geloof ik.

Edit: het lost misschien niet je USB-probleem op, maar het is sowieso wel verstandig om het nieuwste BIOS te draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door FreddyFish op 14-06-2007 21:59 ]

• the squaler1
FreddyFish schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:58:
Hmm, ik kan inderdaad ook niet echt Vista-drivers vinden voor je chipset. Hoe doen andere mensen dit met een P5B en Windows Vista? Zijn die drivers niet benodigd?

Je kunt wel even proberen het BIOS te updaten. Moet je even op de asus-site zoeken naar de bios-utility. Wel even kijken of je voor een nieuwere BIOS-versie ook niet nieuwere chipset-drivers nodig hebt, want die heb je natuurlijk niet. Dat kan nog weleens conflicten geven, geloof ik.

Edit: het lost misschien niet je USB-probleem op, maar het is sowieso wel verstandig om het nieuwste BIOS te draaien.
Ik hoef niks te updaten na install van vista usb doet het gewoon. Bios version is volgens mijn 1202 of iet in die richting

• lorenzovds
idd, verse bios is nog een idee :)
zal ff koeken of deze Asus ook nog dat briljante mobo flashen onder Windows heeft zoals m'n oude mobo..
Maar zal wel niet :( Ze moeten altijd mij hebben ;)
Ik houd jullie op de hoogte! :)

Update:

BIOS is geflashed, SSDB --> Same Shit, Different Bios :(

Even alle HDDs op 1 na losgekoppeld, geen DVD / CD etc.. Alleen 1 HDD, videokaart en mobo aant draaien..
En nog pakt ie geen USB (dacht evt. een voeding die 't niet helemaal zou trekken, wat vreemd is, maar toch.. Is een nette 450 W Antec)

Iemand nog ideeën? Anders wordt 't een RMAtje :(

Ik ga zometeen (lees: na ik geslapen heb) nog proberen XP te installeren.
Miss ligt 't aan Vista, maar zou ik vreemd vinden.
Ach, 't blijft Windows 8)7

Update 2:
Op miraculeuze wijze heeft mn BT stick verbinding gemaakt met de PC.
Hij stond op Hibernate toen ik terugkwam en ik drukte hem aan.
Zag ik een berichtje van Windows dat ie BT drivers ging installeren.
Dit stopte al gauw weer (natuurlijk) en nou doet die stick niet meer..

Ik gok toch dat dit een Win. Vista probleem is, kan dit topic verplaatst worden oid? :)
Mocht iemand de oplossing hebben mag hij / zij natuurlijk altijd reageren.. Graag zelfs :)

[ Voor 80% gewijzigd door lorenzovds op 16-06-2007 19:11 ]

Verwijderd

Hallo ik heb ook een asus p5b en heb ook veel gedonder met drivers en vooral met de usb
inmiddels heb ik bijna alles werkend, op de externe usb schijf na daar ben ik nog met spire bezig wie weet is dat starks ook opgelost het probleem zit hem telkens weer in de drivers. xp drivers kun je allemaal weggooien werken niet op vista het is dus belangrijk om vista drivers te krijgen. voor de p5b zijn die te downloaden.
de usb is ff iets lastiger heb al meerdere oplossingen geprobeerd maar nog niks werkt files raakt mijn vista gelukkig niet kwijt zoals usbstore.inf enz. aangezien de rest wel werkt kom ik weer tot de conclusie dat de usb 2.0 wel werkt maar de driver van het apparaat niet door vista erkend wordt.
ik ben er bijna zodra ik meer weet kom ik hier zeker weer op terug
lorenzovds schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:51:
Mijn zojuist aangeschafte P5B moederbord met C2D E6600 en een versie Vista Ultimate installatie pakt geen USB apparaten!
Heb geprobeerd te zoeken via Google en 't GOT forum hiero.
Waren wel wat USB problemen maar niet zoals de mijne.

Als ik een USB apparaat zoals tobo, BT stick of webcam aansluit zie je soms wel heel even een zandlopertje, maar die zijn zo weer weg en er wordt niks geinstalleerd.
M'n webcam krijgt wel voeding (te zien aan 't voedingslampje).

Maar voor de rest wordt er niks herkend. Is dit een mobo probleem of toch misschien Vista?
(Die ik al 3x heb geinstalleerd)

En een 2e vraag:
Klopt het dat je voor Vista alleen audio drivers en en JMicron SATA driver moet installeren?
Ik krijg bijv. geen SoundMAX configscherm meer zoals m'n oude mobo wel had?

Alvast bedankt

EDIT:

Als ik mn webcam met indic. LEDje inplug, dan gaat ie heeeeeel even aan en dan weer uit..
Als ik hem eruit trek gaat ie niet meer aan, steek ik hem erin gat ie weer even heel kort aan.
Dit gebeurt zowel bij de brackets als bij de onboard connecter :O

Verwijderd

vista instaleerd zijn eigen driver voor bleutooth voor mijn sweex bleutooth stick moet ik net als in xp de vista driver uitschakelen en de widcom driver zelf instellen als te gebruiken driver dan werkt het bij mij, het is alleen nog wachten op de vista versie voor m'n bleutooth stick maar dit apparaat is een van de weinige die nog op xp drivers in vista werkt
lorenzovds schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 04:13:
idd, verse bios is nog een idee :)
zal ff koeken of deze Asus ook nog dat briljante mobo flashen onder Windows heeft zoals m'n oude mobo..
Maar zal wel niet :( Ze moeten altijd mij hebben ;)
Ik houd jullie op de hoogte! :)

Update:

BIOS is geflashed, SSDB --> Same Shit, Different Bios :(

Even alle HDDs op 1 na losgekoppeld, geen DVD / CD etc.. Alleen 1 HDD, videokaart en mobo aant draaien..
En nog pakt ie geen USB (dacht evt. een voeding die 't niet helemaal zou trekken, wat vreemd is, maar toch.. Is een nette 450 W Antec)

Iemand nog ideeën? Anders wordt 't een RMAtje :(

Ik ga zometeen (lees: na ik geslapen heb) nog proberen XP te installeren.
Miss ligt 't aan Vista, maar zou ik vreemd vinden.
Ach, 't blijft Windows 8)7

Update 2:
Op miraculeuze wijze heeft mn BT stick verbinding gemaakt met de PC.
Hij stond op Hibernate toen ik terugkwam en ik drukte hem aan.
Zag ik een berichtje van Windows dat ie BT drivers ging installeren.
Dit stopte al gauw weer (natuurlijk) en nou doet die stick niet meer..

Ik gok toch dat dit een Win. Vista probleem is, kan dit topic verplaatst worden oid? :)
Mocht iemand de oplossing hebben mag hij / zij natuurlijk altijd reageren.. Graag zelfs :)

Verwijderd

vista drivers voor asus p5b zijn gewoon bij asus te downloaden voor de chipset bij mij intel kun je die bij intel downloaden
the squaler1 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:10:
[...]

Ik hoef niks te updaten na install van vista usb doet het gewoon. Bios version is volgens mijn 1202 of iet in die richting

Verwijderd

werkt je usb niet of het apparaat wat op je usb aangesloten zit
lorenzovds schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:21:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 13:55 ]

• Jozzzz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
ik heb dezelfde configuratie en bij mij loopt alles vlot onder windows vista, behalve hetzelfde probleem dat je aanhaalt van de Soundmax onboard audio. Een oplossing is hier (voorlopig) nog niet voor

http://vip.asus.com/forum...5B&page=1&SLanguage=en-us

ivm je usb probleem, probeer idd even met een ubuntu live cd en anders rma zou ik zeggen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vista en XP werken hier probleemloos (P5B Deluxe) en daarom kun je het OS als veroorzaker van je probleem uitsluiten.

Resteert het goed instellen van je BIOS en het correct aansluiten van het e.e.a.

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 06-07-2007 15:02 ]

ARME AOW’er

• lorenzovds
Nou, het is opgelost!
Met een RMA-tje 8-)

Heb nu een P5B Plus Vista, toch bedankt voor alle reacties!
Ding was gewoon stuk :(

Kan een slotje op!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Nog niet: ik ben nl. ook benieuwd hoe het zit met de chipset drivers voor Vista. Ik heb een P5B-Plus Vista Edition, die op zich redelijk probleemloos loopt, echter presteert Oblivion vér onder de maat.

Nu dacht ik: chipsetdrivers updaten. Maar ik kan, zoals hierboven, op de site van Asus geen Vista chipsetdrivers vinden, op de CD lijken ze wel te staan, maar het is me niet duidelijk of ik nou gewoon de installer van de CD moet gebruiken omdat daar nergens een vermelding van Vista staat.

Tevens heb ik geprobeerd om van INtel de P965 chipsetdrivers te installeren.

Resultaat:
- met de inteldrivers kreeg ik een bluescreen crash, dat werkt dus niet echt.
- als ik de setup van de Asus CD draai gaat alles op zwart, de computer is een hele tijd bezig (HD, beeps, muis/tobo gaan uit en aan), en daarna kan ik alleen nog maar een harde reset.

Ik kan echter wel weer gewoon opstarten, maar of die drivers nou goed geinstalleerd zijn????

Als ik bij apparaatbeheer kijk bij bijv. "Intel(R) P965/G965 PCI Express Root Port - 29A1" zie ik staan versie 8.0.0.1010. De Intel-driver die ik had gedownload is 8.3.0.1013 (als het tenminste de goeie is) maar die crashte en is dus zowieso niet geinstalleerd

De Asus-CD drivers zouden 8.1.1.1010 moeten zijn (volgens de installatieschermen), maar ook die zijn dus niet geinstalleerd.

edit - bij de Intel drivers zie ik nu "Target Chipset#: Q33/G33/G31/P35" terwijl die van de P965pagina komen!! wtf

(wel is mn toetsenbordindeling nu verneukt..)

edit: op de Asussite staan chipsetdrivers voor alle versies (in één) behalve Vista, maar als ik dat bestand download (8.0.1.1002 van 2006-07-25, de OUDE drivers dus) staan daar wel drivers in een Vista subdir.

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 03-08-2007 21:49 ]

• Bull
  • Laatst online: 11:56
Kijk hier eens:

http://downloadcenter.int...px?ProductID=816&lang=eng

Je OS uitkiezen en je krijgt de nieuwste versie ervoor :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Stefke
  • Laatst online: 19-05 11:18
Bull schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:45:
Kijk hier eens:

http://downloadcenter.int...px?ProductID=816&lang=eng

Je OS uitkiezen en je krijgt de nieuwste versie ervoor :)
TNX! Dat werkt wel, nu heb ik 8.3etc drivers :) Helaas nog niet de snelheid in Oblivion, maar dat ligt dan dus ergens anders aan
Pagina: 1