privacy bij registratie domein

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
..

[ Voor 132% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:52 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ja, laat je provider zijn info in de whois zetten. Vaak doen ze daar niet moeilijk over.

Copy.com

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ja, meestal is dat gratis of vragen ze daar een kleine vergoeding voor (bv. eenmalig vijf euro). Informeer even bij je (nieuwe) host en hoe zij omgaan met informatieverstrekking rondom persoongegevens.

Bij mijn host sturen ze e-mail door, zodat je zelf kan kiezen of je jouw e-mailadres wilt openbaren en geven ze het adres niet vrij zonder gerechtelijk bevel.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Elke provider zal jou NAW gegevens vrijgeven zodra ze een gerechtelijk bevel hiertoe krijgen. Bovendien zal geen enkele provider jou domeinnaam op zijn eigen naam willen registeren als hij weet wat je ermee van plan bent: de provider is namelijk verantwoordelijk voor de content aangezien hij eigenaar is van de naam.

Sterkte ermee ;)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
DutchTSE schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:42:
Elke provider zal jou NAW gegevens vrijgeven zodra ze een gerechtelijk bevel hiertoe krijgen. Bovendien zal geen enkele provider jou domeinnaam op zijn eigen naam willen registeren als hij weet wat je ermee van plan bent: de provider is namelijk verantwoordelijk voor de content aangezien hij eigenaar is van de naam.

Sterkte ermee ;)
Het gaat ook niet om het eigendom van de registratie maar om wie er in de whois komt te staan. Volgens mij heb ik laatst gelezen dat een dergelijke set-up in NL (door de sidn?) toegestaan is oid.

Ik denk er ook sterk over om uit te zoeken hoe e.e.a. werkt, want op dit moment kan elke idioot via een whois mijn prive-adres en telefoonnummer vinden. Niet dat ik iets te verbergen heb en de politie mag echt zonder bevel weten dat mijn domein van mij is (mn adres plukken ze maar uit de GBA), maar de rest van internettend Nederland mag wel iets meer moeite doen om achter mijn adres en nummer te komen...

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
..

[ Voor 147% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:52 ]

Pagina: 1