PriceWatch Tweakers Best Buy Shop

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• sossienl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 15:12
Hallo Allemaal,

Ik heb vorige week een computer besteld aan de hand van de PriceWatch van Tweakers.
Wat me opviel is dat het nogal lastig was om te kijken waar ik nu het goedkoopst uit was.
Zo kon ik al mijn onderdelen bij verschillende webshops bestellen om zo per onderdeel bij de goedkoopste aanbieder te zitten, maar dan kwam ik qua bezorgkosten weer beroerd uit!

Daarom heb ik een (kleine) webapplicatie gemaakt die dat keurig op een rijtje zet.
Via http://tweakers.sossie.nl kun je de producten toevoegen. Dit gaat op basis van het product_id dat in de URL van pricewatch is te vinden.(moet je dus zelf even opzoeken)
Vervolgens krijg je een persoonlijke link die er een mooi overzicht van maakt en dus uitzoekt waar je het goedkoopst je spullen vandaan haalt!
Let wel; Ik ben geen übernerd, dus hij zoekt 1 winkel op en het programma is niet slim genoeg om een order bijvoorbeeld in 2'en te delen. :/

De reden waarom ik het post is omdat het naar mijn idee verdraaid handig is om een snel overzicht te hebben. Tevens houdt hij een geschiedenis van de prijsverloop van je order bij. Hij ververst zodra je de pagina bezoekt.

Er zullen snel, en bij genoeg animo, nog wat dingen in komen.
Jullie zullen vast dingen tegenkomen die niet goed werken of beter kunnen werken.
Laat het maar horen, misschien heb ik tijd om het aan te passen.

Groeten en veel plezier!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56
Ik wil je pret niet drukken hoor, maar kan dit niet al met de Pricewatch op Tweakers.net?

omniscale.nl

• sossienl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 15:12
Echt waar joh? Nou dan mag deze gelijk weer gesloten worden

:$

• posttoast
Nou, ik weet het niet 100% zeker, maar misschien kan iemand anders hier uitsluitsel over geven.

Ik denk trouwens dat dit topic sowieso in het verkeerde forum staat.

omniscale.nl

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

pricewatch: HP StorageWorks Ultrium 448e (400GB, Ultra320)

Die zet alles van goedkoop naar duur.
En hoe de shop gewaardeeld wordt
En ook met prijsverloop.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

sossienl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:43:
Echt waar joh? Nou dan mag deze gelijk weer gesloten worden

:$
Je kan de hele pc (in dit geval de best-buy guide) in je winkelwagen van de pricewatch zetten.
Als je dan naar je winkelwagentje gaat kan je zien hoe jij het goedkoopst aan je spullen koopt.

• posttoast
Rob schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:53:
pricewatch: HP StorageWorks Ultrium 448e (400GB, Ultra320)

Die zet alles van goedkoop naar duur.
En hoe de shop gewaardeeld wordt
En ook met prijsverloop.
Hey Rob! :w
Ja, dat is van één product inderdaad. Maar je kunt volgens mij ook een winkelmandje vullen en dan een prijsoverzicht opvragen.

omniscale.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

daarbij, het is zeer goed mogelijk dat zulk een applicatie een schending is van de database-rechten op de gegevens die tweakers.net heeft...
ook al vallen de gegevens niet onder auteursrecht, een aanbieder kan wel bv rechten uitoefenen op de samenhang tussen die gegevens en het exclusief aanbieden van een toegang ertoe.

Om die reden zou je toestemming van de aanbieder moeten hebben alvorens dit aan te bieden en ik vermoed dat je die niet krijgt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

posttoast schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:55:
[...]

Hey Rob! :w
Ja, dat is van één product inderdaad. Maar je kunt volgens mij ook een winkelmandje vullen en dan een prijsoverzicht opvragen.
Ja, inderdaad. Het winkelmandje biedt de functionaliteit.

Ik denk ook niet dat t.net gecharmeerd is van het feit dat gegevens van hun site gebruikt wordt op een andere site. Waarbij de andere site eenzelfde functionaliteit aanbiedt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan dus al met de Pricewatch / het Winkelmandje inderdaad. En of je die tool ook weer even offline wil halen, want dit is niet wat we onder normaal/particulier gebruik van de Pricewatch verstaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.