Ik heb al jaren een "probleem" dat ik nu eens goed wil oplossen: het beheren van mijn e-mail. In het kort mijn situatie: ik heb een aantal domeinnamen met daaraan een aantal e-mail adressen. Die e-mail lees ik uit via POP3 in Outlook. Als ik op mijn werk ben haal ik de e-mail ook op met Outlook, alleen laat ik de mail dan op de server staan, zodat ik thuis een compleet overzicht van mijn inbox houd. Maar wat ik thuis nu mis zijn alle mails die ik vanaf mijn werk verstuurd heb. Ook mijn adresboek is natuurlijk niet synchroon.
Wat wil ik nu? Een goede oplossing waarbij ik altijd en overal toegang heb tot ál mijn mail (binnengekomen en verzonden). De oplossing is dan al snel webmail. De webmailclient die mijn hostingprovider mij biedt (Neomail) vind ik verre van perfect, en thuis wil ik eigenlijk sowieso gewoon Outlook gebruiken, vooral omdat ik snel in mijn archieven wil kunnen zoeken.
Mijn doel van dit topic is om een overzicht te maken van alle mogelijke oplossingen, met hun voor- en nadelen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, zodat ik deze topicstart completer kan maken. Bij deze begin ik alvast met wat ik weet:
Microsoft Exchange
Voordelen:
Voordelen:
Wat wil ik nu? Een goede oplossing waarbij ik altijd en overal toegang heb tot ál mijn mail (binnengekomen en verzonden). De oplossing is dan al snel webmail. De webmailclient die mijn hostingprovider mij biedt (Neomail) vind ik verre van perfect, en thuis wil ik eigenlijk sowieso gewoon Outlook gebruiken, vooral omdat ik snel in mijn archieven wil kunnen zoeken.
Mijn doel van dit topic is om een overzicht te maken van alle mogelijke oplossingen, met hun voor- en nadelen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, zodat ik deze topicstart completer kan maken. Bij deze begin ik alvast met wat ik weet:
Microsoft Exchange
Voordelen:
- Een erg goede webmail (werkt vrijwel hetzelfde als Outlook)
- Perfecte integratie met Outlook
- Contacten worden centraal opgeslagen
- Agenda wordt centraal opgeslagen
- Eigenlijk veel te duur voor de normale gebruiker
- Eigen server nodig
- (Voor zover ik weet) niet handig met meerdere mail-accounts tegelijk
Voordelen:
- Op de aanschaf van Outlook na gratis
- De nieuwe Hotmail interface is erg netjes
- Goede integratie in Outlook
- Contacten worden centraal opgeslagen
- Agenda wordt (tegen extra betaling) centraal opgeslagen
- Beperktere mogelijkheid tot archiveren (mappen in mappen kunnen bijvoorbeeld niet)
- Reclame onder je mails(?)
- De ontvanger van je mails ziet dat je vanaf een @hotmail adres werkt, niet vanaf je eigen domein