Toon posts:

Widescreen op gforce 3 ti500 of ati M7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvorens ik naar de winkel ren om mij een nieuwe monitor aan te schaffen heb ik paar vraagjes.
1)Kan een samsung 226bw met een native resolutie van 1680*1050 aangesloten woren op een gforce 3 ti500 met een vga kabel én worden weergegeven in die resolutie?

2)Lukt dit ook onder ubuntu feisty?

3)Kan ik dit nieuwe scherm aansluiten op mijn laptop en ook genieten van de volledige resolutie? mijn grafische kaart is daar een Ati M7. De externe resolutie is daar wel beperkt tot 1600*1200 dus waarschijnlijk niet :|

4) Wat is de kwaliteit van deze samsung op niet-native resoluties?

Verwijderd

1600x1200 is hoger dan 1680x1050 ;)

Verwijderd

Topicstarter
en die geforce 3?

Verwijderd

Kan je zo opzoeken. Maar geloof dat die sowieso wel 2048x1548 oid doet.

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik vind dit niet op het internet direct.
Ondersteuning voor alternatieve resoluties, is dit een hardware of een software probleem (drivers of echt de chipset)?

Ik vrees ervoor dat als ik een widescreen monitor koop, hij gewoon niet gaat werken!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:56
Eerste Google hit: [url=http//www.google.nl/search?q=geforce+3+ti500+resolution&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a]Google Hits[/url].
Support high resolution up to 2048x1536@75Hz
Ja dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet over 4:3 verhoudingen
maar over resoluties met 16:10 verhoudingen.
Worden die ondersteund?

Verwijderd

Geen probleem. Desnoods met powerstrip.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt :-)

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-07 12:00
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:52:
Alvorens ik naar de winkel ren om mij een nieuwe monitor aan te schaffen heb ik paar vraagjes.

4) Wat is de kwaliteit van deze samsung op niet-native resoluties?
Voor mij waren de niet-native resoluties té wazig om mee te werken. Aangezien het lettertype wat klein was, heb ik toen de DPI verhoogt naar 106, maar die kleinere lettertjes waren vooral gewenning.
Als via mijn NVidia drivers een resolutie van bvb 1024 x 768 upscaled naar 1640 x 1080 ziet dit er dan wel weer goed uit (geen wazige teksten).

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Pagina: 1