Toon posts:

[XP] Blue-screen voordat windows is opgestart

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend kwam ik thuis, waarna werd gevraagd of ik de laptop van mijn moeder 'even' kon maken. Deze geeft meteen bij het opstarten de volgende melding:
code:
1
2
STOP: c0000221 {onjuiste controlesom kopie}
Kopie urlmon.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom.

Aan de hand van dit topic dat over een zelfde fout leek te gaan ben ik in de herstelconsole gaan kijken. Gisteravond is er volgens mij een windows update doorgevoerd waardoor IE7 is geïnstalleerd (dit is mijn vermoeden, weet het niet zeker). Toen ik via de herstelconsole in de "C:\Windows" map keek zag ik dat er gisteren mappen waren aangemaakt met namen "$NtUninstallKBxxxxxx$", waarvan 1 map onder andere urlmon.dll bevatte.

Is er iemand die sinds gisteravond of al eerder dit probleem heeft gehad? Of iemand die me op weg kan helpen? Zou het een beetje vervelend vinden als ik windows nu opnieuw moet installeren (met de kans dat het na een update meteen weer fout gaat).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

Probeer eens op te starten in last know good configuratie?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:36:
Probeer eens op te starten in last know good configuratie?
De laptop geeft dan dezelfde error. Hij start ook niet op in veilige modus.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:41:
[...]

De laptop geeft dan dezelfde error. Hij start ook niet op in veilige modus.
Dan wordt het lastig, Misschien dat je het bestand kan vervangen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:45:
[...]

Dan wordt het lastig, Misschien dat je het bestand kan vervangen?
Heb ik ook al over nagedacht, maar de laptop heeft geen diskettedrive en ik heb op het moment (nog geen) cd's in huis. Is het mogelijk om vanuit je herstelconsole bestanden te kopiëren van een usb-stick? Het is natuurlijk nog maar hopen dat één bestand vervangen genoeg is. 8)7

Edit: Ik zocht op mijn eigen pc naar urlmon.dll en ik vind er meerdere (uit oude updates etc), misschien dat ik er daar een oude vandaan kan halen. Ik zal hier zo nog eens updaten.

Edit2: Heb "C:\WINDOWS\system32\urlmon.dll" vervangen met de nieuwste versie die ik kon vinden tussen de "$NtUninstallKBxxxxxx$" mappen (in mijn geval "$NtUninstallKB933566$"), windows is weer opgestart, maar als ik Internet Explorer opstart dan wil hij de html bestand downloaden. 8)7 Dat is hopelijk wel op te lossen door IE opnieuw te downloaden.

:)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 15:02 ]

• DarkSide

DarkSide

Dat ziet er mooi uit. Hoop dat het werkt. Scheelt je weer een herinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want daar had ik eigenlijk even totaal geen zin in. Nog nieteens denkende aan de data die verloren zou kunnen gaan. ;)

Bedankt voor de hulp DarkSide! :)

*IE7 installeert*

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:08:
Nog nieteens denkende aan de data die verloren zou kunnen gaan. ;)
Is ook de reden dat ik mijn data niet op mijn windows schijf heb staan.
Dat ik me nooit zorgen hoef te maken om mijn documenten en e-mailtjes etc als windows een keer opnieuw geïnstalleerd dient te worden.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:14:
[...]

Is ook de reden dat ik mijn data niet op mijn windows schijf heb staan.
Dat ik me nooit zorgen hoef te maken om mijn documenten en e-mailtjes etc als windows een keer opnieuw geïnstalleerd dient te worden.
Ik heb vroeg gejuicht, kreeg nu een andere .dll error. Heb de hele hoop maar gekopieerd, maar Internet Explorer en Outlook Express doen nu hun werk niet meer.

We zoeken nog even verder.

Edit: Windows start weer netjes op, maar zoals ik eerder vermelde werken IE en Outlook Express niet meer. IE blijft contstant de pagina 'verbinding maken' en Outlook Express haalt wel mail op, maar we kunnen ze vervolgens niet lezen omdat hij het mailtje niet kan openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 16:10 ]

• DarkSide

DarkSide

Hmm dat is jammer. Maar misschien kan je opstarten van de windows XP CD en kiezen voor een Repair. Hopend dat hij IE en OE repareert.
Suc6

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen nog even klussen. :)
offtopic:
Ik kreeg vandaag te horend dat ik ben geslaagd voor VWO! Dus ik ben feesten vanavond! :P

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake: Nope, didn't do the trick.

Gisteravond maar teruggezet naar fabrieksinstellingen aangezien alle data al was gebackupped of op een andere partitie stond.

Bedankt voor het meedenken!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 10:36
Ik heb dezelfde error sinds de update. Hoe moet ik dit in hemelsnaam fixen, zoveel verstand heb ik namelijk niet van computers :s.

En ik net maar klagen dat ik me deze middag verveelde :s. God straft onmiddelijk.

Edit: Hij lijkt gefixt, ik heb windows cd erin gedaan --> install new windows --> de huidge installatie geselecteerd --> repair/replace geklikt.

En nu 1 uurtje later doettie t weer, naar t lijkt normaal.

Vraagje: Moet ik nu alle drivers opnieuw installeren?

[ Voor 38% gewijzigd door Pandemic op 18-06-2007 15:53 ]

Pagina: 1