Toon posts:

4* 1gig geheugen probleem :(

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers,

dit is mijn probleem hij heeft in vista aan dat ik maar 3326gb geheugen heb terwijl ik er 4 bankjes van 1 gig heb zitten. en in de bios geeft hij gewoon 4096gb aan. word de rest nu niet gebruikt in vista
spijt van dat ik voor vista heb gekozen com sugrate en heletijd fouten enzo.

pc specs,

Asus Striker Extreme
Quad core 2.4
4* ddr2 1gb memory
nvidea 7950GT
windows vista ultimate
Asus Striker Extreme
Case A Midi nouveau
DVD rw asus
500gb geheugen seagate

erg spijt dat ik nu niet de 8800gt heb gehaald maar die was gewoon toen die tijd nog 250 duurder.
en ik zat al op 2300 euro.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je een x64 editie van Vista? Zo niet, dan gebruikt Windows inderdaad niet 4 gb compleet aangezien hij dat niet aan kan.

offtopic:
@ onderbuurman: eerste reactie kan beter in een TR (topic report).

[ Voor 27% gewijzigd door sh4d0wman op 13-06-2007 14:32 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Waarom heb je het in Consumentenvideo en videobewerking geplaatst en niet in Processors, Mobo's & Geheugen? Verder; welke Vista draai je, en je moet wel iets van geheugenbeperkigen hebben kunnen vinden met Google hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
nee heb geen x64 editie van Vista wat is het dan voor onzin dat vista 4gig nodig heeft om goed te draaien ziet windows xp wel 4gig want ik ga toch denk ik weer terug naar xp ga. ben vista helemaal zat.

Verwijderd

Topicstarter
omdat hier mensen zijn die reageren :p

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:32:
nee heb geen x64 editie van Vista wat is het dan voor onzin dat vista 4gig nodig heeft om goed te draaien ziet windows xp wel 4gig want ik ga toch denk ik weer terug naar xp ga. ben vista helemaal zat.
Heb je vista 64 dan moet je "remappen" in de bios aanzetten en kun je bij de 4GB

Heb je de 32bits dan
A. heb je adressen in gebruik die je niet kan vrijmaken omdat 32 bits windows er dan niet bij kan.
B. is windows gelimiteerd tot 3,2 tot 3,5 Gb ram om slechte drivers te ontzien.

Dus OF een windows 32bit met werkende PAE en remappen (alleen server 2003 etc), OF een 64 bits OS, icm met remappen

Lees trouwens even de FAQ door, en reageer niet in meerdere posts na elkaar!

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 13-06-2007 14:34 ]

specs

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53
Vista heeft geen 4GB nodig om goed te draaien, met 4GB heb je wel een 64 bits windowsversie nodig (net zo bij XP trouwens?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Lees je eerst maar eens in over het verschil tussen 32 en 64 bit. Dan merk je dat terug gaan naar xp ook geen zin heeft. Beetje standaard zoekwerk he?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

omdat hier mensen zijn die reageren :p
Dat is geen reden om het in het verkeerde hok te dumpen. En gelieve niet te bumpen na 2 seconden, gebruik dit maar eens Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Maar ik gooi hem gewoon op slot aangezien je het antwoord via de search gewoon kan vinden. Ik heb deze vraag namelijk al vaker langs zien komen. Zoek maar even in het juiste hok.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 14:37 . Reden: Mooiere zinsopbouw :+ ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.