Toon posts:

[Debian] Audio kanalen stereo signaal omdraaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee stereo speakers, waarvan de speaker die nu het "rechter geluid" laat horen links staat en de andere speaker laat het "linker geluid" horen. Ik wil natuurlijk dat de linker speaker het linker geluid laat horen en de rechter speaker het rechter geluid. Ik maak gebruik van ALSA op een 00:06.0 Multimedia audio controller: nVidia Corporation nForce2 AC97 Audio Controler (MCP) (rev a1) met ik dacht de snd_intel8x0 driver. Ik wil dus dat dit probleem door de kernel wordt opgelost, zodat ik niet voor elke applicatie "reverse audio" hoef in te stellen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
Et is niet waar je om vraagt, maar je zou ook de stekkers om kunnen wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 13-06-2007 16:02 ]

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:44
Je kan in je .asoundrc de kanalen proberen om te draaien, maar dan ben je afhankelijk van hoe netjes je programmas daar mee werken en is geen oplossing voor legacy programmas die dat niet gebruiken.

Je kan ook je stekkertjes omwisselen, of doe eens gek en wissel de speakers van plek :D
Ik heb zelf een surroundset met de volumeknop op de rechter frontspeaker, terwijl ik m graag links zou willen hebben, maar wisselen is bij mij helaas niet mogelijk om dat die speaker met speciale aansturing aangesloten zit.

Test anders met een koptelefoon, zodat je zeker weet dat de aansluitingen goed zouden moeten zijn.
Ik kan zosnel ook geen oplossingen vinden dus ik vrees dat het of een bugreport wordt of dat je zelf een oplossing moet maken in je aansluiting.