[Vista] Drivers draadloos Linksys wusb11v4*

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2025
Beste mensen,

Kheb hier een probleem met mijn net geïnstalleerde vista. Ik internet al een hele tijd via een draadloos Linksys wusb11v4 usb-kastje maar op de site van linksys las ik dat daar geen drivers meer voor worden uitgegeven :/

Mijn vraag dus: Weet iemand toevallig alternatieve vistadrivers voor dit kastje of bijv drivers voor een draadloos iets met dezelfde chipset?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke chip wordt er gebruikt? Dat moet je eerst weten. Heb je ook al geprobeert om dat usb ding te installeren met de XP drivers? Voor sommige apparaten werken de XP drivers ook. Heb je google gebruikt? Lees de Windows Clients - Policy en Registratievoorwaarden / korte FAQ eens door voor info over hoe je een goede OP maakt.

Commandline FTW

• Gersomvg
ik heb goed gegoogled wat bij mij iig geen resultaten opleverde.

Dit zijn nog wat gegevens over het kastje:
802.11b, DSSS, 2.4GHz Compliant

sorry voor het vergeten van [vista] voor de topictitel te zetten 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al geprobeerd te achterhalen welke chipset er in die Wifi ontvanger zit?
En zo ja, al gekeken op de website van de fabrikant?
Veel van het goedkopere spul wordt uitgerust met Ralink chips, Linksys is daar lang niet altijd een uitzondering op (waarom zou je het wiel opnieuw uit willen vinden).
Probeer dat eerst eens te achterhalen.

Mocht dat niet lukken, wireless USB recievers kosten tegenwoordig de kop ook niet meer, geloof dat je ze al voor 15 euro kan kopen tegenwoordig, en dan zijn ze nog 802.11G ook...

• Gersomvg
Je hebt helemaal gelijk maar als het kan ga ik natuurlijk geen nieuwe kopen :P

EEhm.... geloof ik is de chipset van Cisco Systems. Ik kan alleen nergens vinden wat voor type (komt ook een beetje doordat ik nu niet goed weet waarop ik moet zoeken)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste hit google met "chip linksys wusb11v4" geeft de volgende chip die gebruikt wordt: ALI M4301. Ga je naar je apparaatbeheer, dan zie je bij de uitgebreide eigenschappen ook zoiets staan van de maker van de chip. Je ziet wie de chip heeft gemaakt, de .sys file die gebruikt wordt (daar vind je ook vaak de chip mee, naam bestand is vaak de chip).

Zoeken we iets verder naar "vista linksys wusb11v4" dan komen we bij het linksys forum met het volgende topic: http://forums.linksys.com..._Adapters&message.id=7512 waarin staat dat er een driver in de maak is, maar wanneer deze klaar is is onduidelijk. Hij wordt momenteel niet ondersteund, de TS heeft de kaart wel draaien met wat ik verwacht de XP drivers.

Commandline FTW

• Gersomvg
Oke. Iig bedankt voor de moeite. Maar eeh, ik heb xp drivers geïnstalleerd maar als ik het linksys control panel opstart kan er geen contact worden gemaakt met kastje, dus geen signaalsterkte enzo.
Als ik dat zie denk ik eigenlijk dat de xp drivers het niet doet.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat geeft de Windows Network Center? Geeft die wel je wireless ontvanger. Bedenk ook dat die tool gemaakt is voor XP, niet voor Vista. Ik heb zo'n idee dat die tool je wifi ontvanger niet kan of mag aanroepen. Zoiezo is de bijgeleverde tool prut. Beter om gewoon de Windows Wireless config te gebruiken.

Commandline FTW

• Gersomvg
Ok ik ga gelijk ff proberen :D

8)7 yeah, moet ik weer computer opnieuw opstarten :P

• Gersomvg
Nee, gaat niet lukken.

D'r zit niks anders op dan maar een ander kastje te kopen :D
iig bedankt voor de hulp

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zetten we nog even het OS in de titel, zie ook de Windows Clients - Policy .
Wil je daar volgende keer zelf even op letten? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gersomvg
gersompie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:00:
sorry voor het vergeten van [vista] voor de topictitel te zetten 8)7
:)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is nogal zinloos om dat in het topic te melden, maak dan een TR aan.

Waarom werkt het niet' Wat werkt er niet? Als die ene man in dat forum hem aan de praat heeft zal het toch wel moeten kunnen, vraag daar anders hoe je het aan de praat kan krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gersomvg
maar ja, vertel niet hoe de ts hem aan de praat kreeg :/
Hij kon z'n computer pas uitzetten als hij het linksys-kastje eraf had gehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door Gersomvg op 15-06-2007 15:19 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus? Ik zie het probleem niet echt, hij werkt toch? Dat hij zijn computer niet kan afsluiten zolang dat apparaat eraan hangt is een ander verhaal. Jij wilt dat ding hebben werken, dat topic is je oplossing. Wil je afsluiten, probeer dan eens een 'shutdown -s -f' vanuit uitvoeren of de command prompt. Kan ook zijn dat die leuke UAC loopt te kloten.

Commandline FTW

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gersompie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:18:
maar ja, vertel niet hoe de ts hem aan de praat kreeg :/
Hij kon z'n computer pas uitzetten als hij het linksys-kastje eraf had gehaald.
Ik dacht dat jij dat ding aan de praat wilde krijgen. Anders moet je naar de lokale computer toko gaan en voor €20 een nieuw stickie halen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als hij dan een nieuw stickie haalt, kan hij beter voor de pci gaan, tenzij hij een laptop heeft, dan gaat het wat lastig (pcmcia moet hij dan hebben). Die werken stukken beter dan zo'n crappy usb ding.

Commandline FTW

• Gersomvg
Klopt. Ik wil hem ook aan de praat maar ik wil hem goed hebben werken. Het is niet dat ik hem eventjes 1 keer aan wil hebben maar ik wil hem voor altijd aan de praat hebben (dus niet dat ik m'n computer via uitvoeren moet afsluiten).

Maar de ts zegt dat hij op zoek is naar vistadrivers, dus die heeft hij nog niet. Dat betekent dat hij hem aan de praat heeft gekregen met xpdrivers wat mij dus niet lukt. Ik kan het hem wel vragen maar ik denk dat ik toch maar even langs de toko ga :P

* Gersompie wil geen pci :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gersomvg op 15-06-2007 15:47 ]

• Gersomvg
Ik ga nu waarschijnlijk voor deze :) :
http://www.netgear.com/Pr...geMaxAdapters/WPN111.aspx

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staar je niet blind op de snelheid en bereik, dat is nog steeds afhankelijk van je router. Deze usb stick maakt gebruik van MIMO, iets wat jouw router denk ik niet zal hebben, zeker als deze ouder is dan een jaar of 2. Heb je al de drivers geprobeert van RaLink?

Overigens hoef je niet de computer via uitvoeren af te sluiten, snelkoppeling is vlug gemaakt :P. En de kabel trek je er ook zo makkelijk uit de usb.

Commandline FTW

• Gersomvg
Router is van netgear :D

Bovendien werkt hij ook gewoon goed met anderen alleen hij werkt beter met netgear.
Maar ik ben ralink drivers nu aan het downloaden. Ik weet totaal niet welke ik moet hebben dus ik heb de bovenste maar gekozen :P
(ik weet niet wat ralink met linksys te maken heeft maar de chipset is iig van cisco :? )

nope. Ralink drivers zeggen dat er geen ralink-apparaat aan is gesloten :/

[ Voor 62% gewijzigd door Gersomvg op 15-06-2007 17:03 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees dit hele topic eens door, dan zie je welke chip je usb rampenplan werkelijk heeft. Denk je werkelijk dat je een Cisco chip hebt? Die dingen zijn veel te duur om voor de consument gebruikt te worden. Bovendien zal Cisco nooit een usb chippie gaan maken, ze maken AP's en routers. En als ik een willekeurige driver zou nemen van RaLink, krijg ik dezelfde melding, ik moet echt precies mijn chip hebben, anders werkt hij niet. Denk even wat meer na, onderzoek wat meer. Controleer wat je nou precies hebt. En anders kan je altijd nog dat andere ding kopen, maar ik zou het zelf niet doen. Er zijn drivers voor je usb apparaat die op Vista werken, je moet goed kijken hoe anderen dat hebben gedaan. Heb je al op het forum van Linksys gepost?

Commandline FTW

• Gersomvg
Kwil niet zoveel zeggen hoor maar ehh :| :/
Op mijn linksys-kastje staat in duidelijke letters op de voorkant en de achterkant "cisco systems".

Kben dan misschien in vergelijking met anderen hier, noob op computergebied maar dit is toch wel aardig duidelijk.
(staat echt niks op van ralink)

[ Voor 5% gewijzigd door Gersomvg op 15-06-2007 20:30 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ehm, op mijn wireless kaart staat met lettergroote 100 MSI op, en toch is het een RaLink kaart, rara hoe kan dit. Bij mij vader staat er ook groot LINKSYS op, en toch is het een RaLink chip. Welk gedeeldte van MERK en FABRIKANT snap je niet? Het merk staat als Linksys, maar de fabrikant van de kaart is oorspronkelijk RaLink, die levert de wireless chip. Als je al dit soort dingen niet wilt snappen, vraag ik mij werkelijk af wat je hier op GoT doet. Er wordt van je verwacht dat je wat technische kennis hebt, en dat laat je overduidelijk niet zien.

Commandline FTW

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25
gersompie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:29:
Kwil niet zoveel zeggen hoor maar ehh :| :/
Op mijn linksys-kastje staat in duidelijke letters op de voorkant en de achterkant "cisco systems".

Kben dan misschien in vergelijking met anderen hier, noob op computergebied maar dit is toch wel aardig duidelijk.
(staat echt niks op van ralink)
Linksys is eigendom van Cisco...........

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

• Gersomvg
Ok blue eyes :X

En hero of time:
Hero Of Time schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:40:
Als je al dit soort dingen niet wilt snappen, vraag ik mij werkelijk af wat je hier op GoT doet. Er wordt van je verwacht dat je wat technische kennis hebt, en dat laat je overduidelijk niet zien.
Bedankt voor je feedback :)

Maar ja, tweakers is nou eenmaal niet alleen voor mensen die heel goed zijn in hardware maar ook voor andere dingen. Verder post ik hier een topic omdat ik juist iets wil weten over hetgeen ik niet weet (dus dat is de reden waarom ik hier iets doe) :)
Maar als ik te veel stoor wil ik mijn posts voortaan wel beperken tot het hoogstnodige :/

Oh ja.. Ik weet wel het verschil tussen fabrikant en merk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gersomvg op 15-06-2007 20:56 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, vat mijn post niet verkeerd op, we zijn hier tenslotte om te helpen, maar het kan mij nogal storen als iemand, waarvan verwacht wordt toch enige kennis van zaken te hebben, in mijn ogen dom uit de hoek komt. Een vriend van me is net zo, die kan ik soms een klap geven omdat hij ook niet oplet wat ik doe. Maar goed, dat is wat anders. We zijn tenslotte allemaal ergens begonnen en sommige nemen het sneller op of hebben meer kennis als ze hier komen dan anderen.

Commandline FTW

• Gersomvg
Ok, je hebt wel gelijk, maar daar moet ik wel bijzeggen:
Een half jaar geleden wist ik nog amper het verschil tussen een moederbord en een videokaart. Nu kan ik zelf een computer in elkaar zetten.
Het probleem is een beetje... : Ik start soms wel is een topic als ik tegen een probleem aanloop bij iets waarvan ik zelf denk dat ik er genoeg verstand van heb, maar ja.... Desondanks blijkt het dan weer dat ik een noob ben :/

Oh ja, kdenk dat het topic bij deze gesloten is want ik ga toch maar voor een nieuwe :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gersomvg op 16-06-2007 15:47 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je zeker dat er daar Vista drivers voor zijn? Even zeker weten kan geen kwaad ;). Succes verder. Met de juiste instelling kom je overal.

Commandline FTW

• Gersomvg
Jep. Ik kijk idd ff goed of er drivers voor zijn :P

Voila: http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101649.asp (onder de naam wpn111)
Pagina: 1