exchange 2003 onder w2k3 small business edition

Pagina: 1
Acties:

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
Op een w2k3 SBE server probeer ik de exchange te instaleren, alles lijkt in orde te zijn maar als ik de "exchange system manager" open en ik ga naar de "administrative groups" vind ik niets - hij is leeg, geen server, geen routing groups, geen folders...
Bovendien heb ik de 4 extra exchange tabs niet in Active Directory staan :(
Zo ver heb ik weer de forestprep opnieuw gedraaid zonder succes.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Als je W2K3 SBS installeerd vraagt die na cd 1 automatisch naar de volgende disks en begint dan met het creeëren van een domein en installeerd ook automatisch Exchange :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• nmf
Dat geloof ik wel alleen het gaat om een bestande productie server die ineens ook de exchange role moet spelen maar de oorspronkelijke installatie niet volledig uitgevoerd was ...
Dus nu moet ik de Exchange opnieuw gaan instaleren helaas het lukt me even niet :(
FastBunny schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:56:
Als je W2K3 SBS installeerd vraagt die na cd 1 automatisch naar de volgende disks en begint dan met het creeëren van een domein en installeerd ook automatisch Exchange :)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Je moet gewoon vanuit windows de sbs setup weer starten, dan exchange selecteren om toe te voegen en de setup zijn werk laten doen. :+

• nmf
Thanx wizzzzz, heb ik al 2 keer geprobeerd, geen fout meldingen of iets en toch kom terecht in de bovengenoemde situatie!!!!
wizzzzzz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:08:
Je moet gewoon vanuit windows de sbs setup weer starten, dan exchange selecteren om toe te voegen en de setup zijn werk laten doen. :+

Verwijderd

En wat staat er dan in je exchange setup progress log?

• nmf
waar vind ik de log file?

Verwijderd

Beetje meer eigen inzet mag wel hoor, zoek maar eens op google :)

• wizzzzzz
kijk maar eens in de root

• nmf
in de setup.log:

naam van het onderdeel: Microsoft exchange
versie: 6.5
status installatie: voltooid
foutbericht: N.V.T.

en dat geldt ook voor domainprep, forestprep,exchange messaging en collaboration service, exchange management tools,...

• nmf
sorry, dit was de server setup log file :(
nu heb ik de exchange setup log file gevonden...ik kom zo op terug
nmf schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:49:
in de setup.log:

naam van het onderdeel: Microsoft exchange
versie: 6.5
status installatie: voltooid
foutbericht: N.V.T.

en dat geldt ook voor domainprep, forestprep,exchange messaging en collaboration service, exchange management tools,...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien Service Packs voor zowel Exchange als Windows niet geinstalleerd waardoor de configuratie ongeldig is?
Neem aan dat je bedoelt dat je de SBS installatiewizard gevolgd hebt, want Exchange Standard of Enterprise wordt niet ondersteund op SBS.

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd verder? In de eventlogs zouden vele foutmeldingen moeten komen. Ook zijn er waarschijnlijk diverse services niet gestart.
Zie je in AD Users en Computers, met geavanceerde weergave aan, wel de Microsoft Exchange System Objects container met inhoud?

edit:
beetje lang geduurd voor ik op send drukte :x

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 13-06-2007 14:58 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nmf
Neem aan dat je bedoelt dat je de SBS installatiewizard gevolgd hebt, want Exchange Standard of Enterprise wordt niet ondersteund op SBS - dit klopt idd

Ik ga even de installatie opnieuw proberen!

• wizzzzzz
Als de server nu alleen file- en printserver is, misschien een optie om hem compleet opnieuw te doen? (Tis maar een suggestie) Wie weet wat er in al die tijd al mee gebeurd is. 8)7

• nmf
Dit ga ik zeker doen, genoeg tijd er ingestopt in troubleshooting !!!!
wizzzzzz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:39:
Als de server nu alleen file- en printserver is, misschien een optie om hem compleet opnieuw te doen? (Tis maar een suggestie) Wie weet wat er in al die tijd al mee gebeurd is. 8)7
Pagina: 1