Ethernet -> Internet (VPN) -> Telefoonmodem -> klant

Pagina: 1
Acties:

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 21:02
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, het komt vaak voor dat ik naar het buitenland moet bellen om een probleem op te lossen. Nu is de telefoonverbinding niet altijd even goed waardoor de snelheid erg in elkaar zakt. Daarom zoek ik een volgende oplossing:

Kantoor NL (letop applicatie wat alleen modems ondersteund dus modem emulatie nodig)-> Ethernet / Internet VPN -> Kantoor buitenland -> Modem -> Klant

Kortom vanaf het kantoor in NL via VPN naar een vestiging in het buitenland en vanaf daar met de modem naar de klant. Het punt is wel dat de applicatie die wij gebruiken alleen een modem support, dus er zal ook iets van een modem emulatie nodig zijn.

Let op een pc met de applicatie die wij in nl draaien in een buitenlandse vestiging neer zetten is ook geen optie omdat het te traag is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Een oplossing? Ik volg de vraag niet eens.

Maar volgens mij wil je over telefoon een klant z'n appliatie bellen en er in rotzooien, het zogenoemde "support". Omdat je dat te langzaam is vanaf Nederland wil je dan met een programmaatje dat je in staat stelt je modem signaal te VOIPen over VPN naar een buitenlocatie in dat land en dan vanaf daar alsnog een telefoonlijn open gooien voor de laatste etappe?

Ik kan me eigenljik nauwelijks voorstellen dat, als het al te langzaam is om die applicatie met modem en Pc bij je buitenlocatie neer te gooien en dan remote desktop te doen, je hier winst uit kon halen, áls het al haalbaar zou zijn, want ik kan me niet voorstellen dat dit een veel gevraagde situatie is.
Er is wel het één en ander te vinden dat serieel over TCP doet, als je programma dus behalve modem ook serieel ondersteunt kun je nog wat proberen... maar ik gok, dat je gewoon geduld zult moeten oefenen of die applicatie opvoeden dat hij de moderne wereld der TCP/IP gaat snappen. En bouw dan ook gelijk effe IPv6 ondersteuning in, anders zit je volgend jaar wéér.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je de topicstart eens aanpassen, want ook ik snap totaal niet wat je nu wilt bereiken :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50
Als ik het dus goed begrijp, wil je eerst via een VPN verbinding naar een ander kantoor van jullie bedrijf en vandaar een inbelverbinding maken naar een klant ? :S

Kun je dan niet via een RDP / Citrix sessie eerst naar het kantoor in het buitenland en daar een inbelverbinding gaan opzetten.

Volgens mij gaat het niet werken op de manier die jij wil..

Verwijderd

nextware schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:39:
Kun je dan niet via een RDP / Citrix sessie eerst naar het kantoor in het buitenland en daar een inbelverbinding gaan opzetten.
Mits ik dat "Telepathie voor Dummies" echt goed begrepen heb zegt hij dat dát dus te langzaam is.

Waarbij ik me dan onmiddelijk afvraag, als je dát al niet trekt, wat wil je dan in hemelsnaam met data-over-voice-over-ip-over-vpn gaan doen.

Verwijderd

Volgens mij gaat (analoge) modem over VOIP nooit werken. Het omzetten naar digitaal (compressie + ruisfilter erover) laat niets over van je modemsignaal.

Als dit al kan moet je het (zoals al genoemd) zoeken in een serieel-> TCP applicatie die je aan beide kanten installeert.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Makkelijkst lijkt me een virtuele COM poort te installeren die de COM poort van de server in het buitenland kopieert. Google maar op Share COM Port Over Network dan vind je wel iets.

Verwijderd

_js_ schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:11:
Makkelijkst lijkt me een virtuele COM poort te installeren die de COM poort van de server in het buitenland kopieert. Google maar op Share COM Port Over Network dan vind je wel iets.
bedoel jij soms serproxy?
Pagina: 1