ADSL modem + meterkast buiten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 09:49
De situatie is als volgt.

De meterkast zit als het waren aan de buiten kan van het huis. Onder een overhangend deel van de bovenverdieping en in een nis waar ook de voordeur zit.

Nu wil ik mijn modem zo dicht mogelijk bij de splitter aan sluiten en de splitter zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt.

Wat is nu wijsheid een kabel van de splitter naar het IS/RA punt langer te maken of die van de splitter naar het modem?

Aangezien het mij niet slim lijkt mijn modem in de zeg maar buitenmeterkast te plaatsen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
die kabel van het is/ra punt naar de splitter langer maken. Kan je de splitter misschien net binnen zetten, en dan zo direct de modem er op. en vanaf dan je netwerkbekabeling he ?

• Dracula
IS/RA punt zit ongeveer 1 meter van de grond en eenige plek waar ik heen kan is naar boven dus dat is ongeveer 2 meter in totaal.

Misschien wel het verstandigste om alleen maar een afsplitsing van het IS/RA punt buiten te hebben en de rest binnen.

• Dracula
Dan zit ik nog met de vraag of ik wel een wandcontactdoos voor RJ11 in me meterkast kan plaatsen of kan ik beter met lasdoppen of iets werken ivm vocht problemen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Wellicht ongevraagd of reeds bekend advies. Maar let er bij het aansluiten op dat je voor goede bekabeling zorgt. Zorg dus voor twisted pair bedrading, bijvoorbeeld de standaard cat5 utp. Hierbij moet ieder van de aders van het aderpaar (rood/blauw en oranje/wit) ook op eenzelfde aderpaar blijven.

Doe je dit niet of gebruik je platte kabel (itt twisted pair) dan kun je er van uit gaan dat 2 meter bekabeling al meer storing veroorzaakt dan zo'n 20-100 meter goede kabel.

Als je dit op de goede manier doet maakt het nog niet uit al verleg je je IS/RA meer dan 40 meter, je bekabeling is dan namelijk van dezelfde kwaliteit als de honderden tot duizenden meters van de colo naar je huis.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

kalizec schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:13:
Wellicht ongevraagd of reeds bekend advies. Maar let er bij het aansluiten op dat je voor goede bekabeling zorgt. Zorg dus voor twisted pair bedrading, bijvoorbeeld de standaard cat5 utp. Hierbij moet ieder van de aders van het aderpaar (rood/blauw en oranje/wit) ook op eenzelfde aderpaar blijven.
dus als jet het aansluit moet je 2 kabels pakken die in elkaar gedraait zitten?
dus bijvoorbeeld de blauwe en de blauw-witte?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:20:
[...]

ja, lieft met een zelfde soort twist als buitenshuis, en anders is een gewone UTP kabel ook niet slecht.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:20:
Inderdaad. Rood / Blauw vormen samen een aderpaar bij telefonie/adsl dus die verbind je bijvoorbeeld met blauw en blauw-wit. Het andere aderpaar (Orangje / Wit) verbind je bijvoorbeeld met oranje en oranje wit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1