[EXCEL2003]Waarschuwing weergeven bij openen bestand

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik heb al wat rond gezocht op het internet en het forum hier uiteraard, maar kan er geen oplossing voor vinden. Wel voor het tegenovergestelde.

Wij hebben een sheet in gebruik door meerdere personen welke NIET gedeeld is. Hij moet, in principe, ook niet gedeeld worden, zodat de data die er in staat niet corrupt raakt.
Nu is het zo, dat je normaal gesproken bij het openen van een sheet het bestand exclusief locked, en iemand die het erna opent, krijgt een waarschuwing dat het bestand al in gebruik is, en of het alleen-lezen geopend moet worden en of je een waarschuwing wilt krijgen als de eerste gebruiker hem afsluit.

Wij krijgen bij die sheet de melding niet meer...

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit opnieuw instellen?

Ik heb gekeken bij wie het bestand in gebruik hebben en als er twee in zitten, dan hebben deze gebruikers ook beide schrijfrechten op het bestand. Ze kunnen dus wijzigingen opslaan, en de wijzigingen die het laatst gemaakt zijn overschrijven dan de eerder opgeslagen wijzigingen. Dit is natuurlijk niet wenselijk.

Weet iemand hoe de waarschuwing bij het openen weer in te stellen is?

Let wel, het gaat niet om het bericht bij het openen waarbij AANGERADEN wordt om het bestand als alleen-lezen te openen. Dat is niet wat ik zoek.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Een rot-schop:
het probleem lijkt zich nu steeds vaker voor te doen, ook bij meerdere bestanden.
Ik heb als work-around alle betrokken medewerkers een sheet laten openen waarbij de waarschuwing wel nog tevoroschijn kwam en daarna werkte het bij de 'defecte' sheet weer wel.
Echter lijkt het niet een definitieve oplossing te zijn want het probleem keert vaak na een tijdje vrolijk weer terug. Weet iemand of dit een register instelling is of iets dergelijks?

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 10:54
Heeft iemand misschien "track changes" aanstaan? Hierdoor wordt een workbook ook automatisch shared.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Dat zou kunnen, dat moet ik even nakijken. Waar kan dat nagekeken worden?

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Menu->Aanpassen->Tab Werkbalken->redigeren (redirect) aanvinken.
Je ziet dan wel of de button wijzigingen bijhouden (track changes) op deze werkbalk aanstaat.