Toon posts:

Acer Travelmate 6465 - geluid schokt/hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds een paar maanden heb ik een Acer Travelmate 6465. Dit zijn de specs:
  • Intel® Core™ 2 Duo T7200 (2000 mhz)
  • 2GB geheugen DDR2
  • Intel® 945PM Express
  • ATI Radeon X1300 HM 128 MB aanwezig, t/m 512 MB (shared)
  • Harddisk 160 GB
  • Intel® High-Definition Audio
  • Wireless lan 802.11a
De laptop werd geleverd met Windows XP Professional maar daar stond allemaal van die Acer rotzooi op dus heb toen Windows Vista Business geinstalleerd. Echter had ik toen problemen met mijn geluid (ook na installatie van nieuwe drivers), dus besloot om weer terug te gaan op Windows XP Professional SP2.

Mijn geluid hapert nu nog steeds. Merkwaardig is dat het alleen hapert tijdens het luisteren van muziek. Als ik dan een programma opstart (zelfs programma's zoals Firefox) of MSN terwijl ik muziek luister hapert hij steeds wanneer er een nieuw venster opent. Wanneer ik een dvd kijk of een spel speel hapert het geluid niet.

Ik gebruik nu Winamp voor het afspelen van muziek maar het probleem doet zich ook voor als ik WMP of een andere player gebruik.

Voor de duidelijkheid wat ik allemaal al heb gedaan:
  • Nieuwste drivers gedownload van de site van Realtek. (High Definition Audio Driver)
  • Nieuwe bios update via de site van Acer.
  • Bij mijn task manager het bestand van mijn audio driver op "high" of "realtime" gezet. Zelfde geldt voor Winamp.
  • Ook heb ik gekeken wanneer ik een programma open of er iets in mijn CPU omhoog schiet tot de 90 ofzo maar dit is ook niet het geval.
  • In dxdiag bij het tabblad sound de acceleration op basic acceleration gezet.
Het probleem blijft zich helaas voordoen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 12:30 ]