[XP] Restart applicatie automatisch na crash

Pagina: 1
Acties:

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-02 21:53
Hallo,

Ik heb laatste een game gemaakt in Blender. Als mensen gaan buttonbashen in de game wil de game nog wel eens crashen (sluit gewoon af, zonder error message van Blender of Windows). Nu zou ik graag willen dat de game dan weer automatisch opstart.

Is het mogelijk om te checken of een proces draait en zo niet: start het proces weer opnieuw ofzo? Volgens mij doet explorer dat wel eens. Of heeft iemand een andere idee / manier omdit te doen?

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan je alleen doen vanuit je game als je bijvoorbeeld een controller applicatie laat lopen die het daadwerkelijke game process weer kan starten.

Niet iets wat je vanuit Windows doet, maar dat zul je erin moeten programmeren (je applicatie moet het dus ondersteunen).

Ik denk dat je daarom beter in de programmeer hoek Devschuur® terecht kan dan hier, zoek van tevoren wel iets op als [google=respawn process programming windows].

Laat het maar even weten als je je topic wil laten verplaatsen naar een geschikter forumonderdeel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je zou het programma ook op kunnen starten met behulp van een batch-bestand.
code:
1
2
3
:BEGIN
start /w applicatie.exe
GOTO BEGIN

:) Hoop dat je er iets aan hebt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jeuj, een loop :+

Je ziet het probleem al aankomen denk ik? Nu moet je ctr-C doen om uit de loop te breken, een nette shutdown is er niet echt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ja, dat is waar. :P

Maar het werkt wel voor zijn probleem. O-)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
offtopic:
Dat loopje doet me heel erg denken aan het grapje om van een gebruiker al zijn snelkoppellingen te kopieren naar zijn opstarten map. Worden ze meestal niet vrolijk van.

Abort, Retry, Quake ???

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-02 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:25:
Je zou het programma ook op kunnen starten met behulp van een batch-bestand.
code:
1
2
3
:BEGIN
start /w applicatie.exe
GOTO BEGIN

:) Hoop dat je er iets aan hebt.
Ok bedankt, maar kan je me hier mee verder helpen? Hoe maak je zo'n batch bestand enzo? Ik heb daar nog nooit iets mee gedaan.
alt-92 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:35:
Ik denk dat je daarom beter in de programmeer hoek Devschuur® terecht kan dan hier, zoek van tevoren wel iets op als [google=respawn process programming windows].

Laat het maar even weten als je je topic wil laten verplaatsen naar een geschikter forumonderdeel.
Als ik daar beter geholpen kan worden dan graag, maar ik dacht dat het misschien vanuit windows misschien zelf kon. Verder had ik al gezocht, maar ik kwam er niet verder mee, vandaar dat ik hier een topic maakte

Ik vond dit ook nog op deze website ( http://www.governmentsecurity.org/archive/t8000.html ) :
you can also make a bat file like this one i created:
if the service fails or crashes it will automatically restart, all you have to do is replace "service name" with the name of the service you are running that you want to be unstopable!
------------------------------------------------------------------------------------------------
echo REGEDIT4>temp.reg
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\"service name"]>>temp.reg
echo "FailureActions& quot;=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,52,00,4f,00,01,00,00,0
0,60,ea,00,00,01,00,00,00,60,ea,00,00,01,00,00,00,60,ea,00,00>>temp.reg
regedit -s temp.reg
del temp.reg
Alleen wederom zegt het mij niet zo heel veel, maar misschien geeft het een verdere idee.. Bedankt voor de hulp in elk geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Knordy op 14-06-2007 14:10 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor services kan het idd wel, maarja een service is ook niet voor niets een service :P Met srvany uit de resource kit kan je eens kijken of die app ook als service kan draaien zodat je datsoort trucjes kan toepassen? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

aZuL2001 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:46:
offtopic:
Dat loopje doet me heel erg denken aan het grapje om van een gebruiker al zijn snelkoppellingen te kopieren naar zijn opstarten map. Worden ze meestal niet vrolijk van.
hahahaha >:) ;)

Ik ken die zure grap omdat ik hem wel eens gedaan heb, maar dan net anders. De kunst is om alle snelkoppelingen uit het menu start te kopieren. Is die machine even zoet, maar hij deed het wel :D

Hij is zo: _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 17:04 ]

Verwijderd

Knordy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:03:
[...]

Ok bedankt, maar kan je me hier mee verder helpen? Hoe maak je zo'n batch bestand enzo? Ik heb daar nog nooit iets mee gedaan.

[...]
Maak een .txt bestand. Zet zoiets als daar neer, maar dan zorgen dat je je eigen .exe bestand aanroept. Opslaan als .bat.

d:)b

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Knordy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:03:
Als ik daar beter geholpen kan worden dan graag, maar ik dacht dat het misschien vanuit windows misschien zelf kon.
Windows (liever gezegd: de programmeer interfaces) biedt je daarvoor wel de middelen, maar de implementatie zal je in je applicatie moeten verwerken daarvoor.
Ik kan geen inschatting maken hoe het met je C++ of C# programmeerkunsten staat of in welke programmeertaal je Game geschreven is, dat kan je zelf het beste beoordelen.

Vergis je in ieder geval niet in het nivo wat er in dat geval vereist wordt, als je een batchfile al te ingewikkeld vind dan vermoed ik dat het nog een beetje te ver gaat om een controller app in je game te verwerken.
Verder had ik al gezocht, maar ik kwam er niet verder mee, vandaar dat ik hier een topic maakte.
Meldt dan wel waarop je gezocht hebt in het vervolg, [google=respawn process programming] levert héél andere resultaten op dan [google=game herstarten] bijvoorbeeld ;)

Pagina: 1