Dual screen onder Vista (Media Center)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:44
Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik aan het stoeien met dual monitor config (clone) onder vista, het hele forum is afgezocht, maar ik kan zogauw geen oplossing vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het probleem:

Ik heb een media center gebouwd met de Zalman HD160XT. deze behuizing heeft een tft touch screen ingebouwd. De reden dat ik voor deze behuizing gekozen heb is dat je muziek kan kiezen zonder dat je de TV aan hoeft te zetten. Nu wil ik graag mijn TV aansluiten op de PC om films te kunnen kijken. Het configureren gaat prima als de TV aanstaat wanneer de pc opstart. Als de pc opstart zonder dat de TV aanstaat is hij de dual clone config kwijt, als ik dan weer een film wil kijken dan moet ik eerst de pc uitzetten, TV aan en dan weer configureren. Dit is zeer onpractisch in de praktijk en mijn vrouw begrijpt er al helemaal niets van,

Nu zit ik zelf te denken aan eventueel een 2e video kaart in de kast voor de tft en de originele kaart voor de TV. (krijgen beide videokaarten altijd een signaal, ook als er geen monitor opstaat?)

De kleine monitor in de behuizing en de TV zijn aangesloten op beide DVI uitgangen van de kaart.
De TV gaat via een DVI-> HDMI kabel.

De laastste drivers van NVIDIA zijn geinstalleerd.
Wie weet hier een goede oplossing voor zodat wanneer ik mijn TV aanzet dat ik direct beeld heb, zonder eerst opnieuw te moeten starten en configureren.

Mijn systeem:
TV: Panasonic plasma 37"
behuizing: Zalman HD-160XT
videokaart: MSI 8600GTS dua head NVIDIA
moederplank: MSI P6N Platinum SLI
400 gig HD
Vista home premium.

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 13-06-2007 11:07 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 13:04
oftewel jou videokaart wil alleen devices detecteren als hij opnieuw opstart..

ik weet dat er in xp een functie zat met "detectnow" in beeldeigenschappen

[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 13-06-2007 11:02 ]

you had me at EHLO

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:44
Hallo,

Er zit een forced detection in, maar dit werkt niet goed.
Hij ziet dan de TV niet.

Zou het kunnen dat de 2e uitganr wordt uitgeschakeld als er geen signaal op binnen komt?

Boomster