Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het gaat om de volgende melding maar lees AUB eerst verder...

De externe sessie is beëindigd omdat er geen Terminal Server-licenties voor clienttoegang voor deze computer beschikbaar zijn. Neem contact op met de beheerder van de server

Ik heb een Vista pc en een XP pc. Beiden op een andere locatie in een ander netwerk,

Nu kan ik via de XP pc nog wel inloggen op alle Terminal Servers maar bovendien ( hier gaat het om ) een remote desktop server van één klant van me.

Maar via de Vista pc kan ik op alle servers komen behalve de server van 1 klant waar ik via TS op wil werken.

Nu heb ik al op google e.d. gezocht maar de oplossingen die microsoft voorschrijft werken niet.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? het probleem zit in de vista pc zelf. ik heb het volgende al gedaan

-Met een programmatje de licentie verwijderd
-In het register de map MSlicensing verwijderd ( advies van Microsoft )

Ik kan verder dus met de Vista pc op alle terminal servers komen maar nu krijg ik nadat ik de computernaam in gevoerd heb en VOORDAT ik het wachtwoord schermpje krijg de volgende melding...

De externe sessie is beëindigd omdat er geen Terminal Server-licenties voor clienttoegang voor deze computer beschikbaar zijn. Neem contact op met de beheerder van de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het probleem zit niet op je Vista computer, het probleem zit op je server, zet in je Vista de minimum encrypty lager, dan kan je wel connecten. En zeg tegen de server beheerder dat 'm eens zijn Windows update uitvoert

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf de serverbeheerder. Ik update de server + clients van de klant elke maand. De server is dus voorzien van de nieuwste updates aangezien ik vorige week voor het laatst ben geweest.

Waar zet ik in Vista de minimum encrypty lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej ik weet al waar je de encrypty lager zet.

Weet je zeker dat dit de oplossing moet zijn? Waarom kan de Vista machine wel op de servers van 30+ klanten van me komen?

Dat moet dan toch ook mislukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
titel fix, help!!! doen we niet zoveel mee.

Is dit een TS in Application Mode? zo ja, kijk dan eens via de XP doos naar de TS Manager, de eventlogs en je license beheer console op die TS Server wat er gebeurt als je met de Vista PC probeert aan te melden?

Ik verplaats je topic naar Windows Servers en Server-software omdat dezelfde Vista PC wel naar andere TS servers kan verbinden en het dus niet een Vista-OS gerelateerd probleem is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows draait die server van die ene specifieke klant? En welke versie van Windows draait de licenseserver? De licenseserver is ook te pingen vanaf de terminal server? Er zijn cals beschikbaar? En via Terminal Services Licensing > Temporary cal's staat niet toevallig jouw pc met een vervallen cal, waarbij er ook 0 volledige cal's beschikbaar zijn? In de eventlogs op de server of licenseserver nog foutmeldingen?
Of staat de server per user gelicensed? Of misschien is het een remote administration?

Troubleshooting Remote Desktop Licensing Error Messages
Troubleshooting Terminal Server Licensing

Terminal Services license allocation speelt zich voor een groot deel op de terminal server af, niet op de client en ook niet op de server zelf.

[ Voor 40% gewijzigd door sanfranjake op 13-06-2007 14:21 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sanfranjake!

De server van de klant draait op Windows 2003 SBS en zn TS draait op Windows 2003 server.

De hoofdserver is gewoon te pingen en de TS is van alle andere pc's gewoon toegankelijk. De Call van Vista pc is gewoon geldig tot 7 Augustus 2007. Er zijn op de servers geen fouten gemeld in het logboek...

De Licenses staan per user ingesteld, maar daar zit de fout niet in.!!

Ik weet niet wat je met remote administration bedoeld!!???!!!

@alt-92 ( moderator )

Ik heb niks gevonden in de event logs...
Bedoelde je dat ik moet kijken wat er gebeurd op de server als ik met de vista client probeer aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar,

Het werkt al weer. Ik heb de licentieserver vanaf de TS verplaatst naar de hoofdserver,

Alleen heb ik nu het volgende probleem.

Als ze bij die klant Exact willen starten krijgen ze de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de exact server.

Iemand daar nog ideetjes voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:00:
Laat maar,

Het werkt al weer. Ik heb de licentieserver vanaf de TS verplaatst naar de hoofdserver,

Alleen heb ik nu het volgende probleem.

Als ze bij die klant Exact willen starten krijgen ze de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de exact server.

Iemand daar nog ideetjes voor???
Toevallig WINS / DNS "aangeraakt"?
In de tijd dat ik nog Exact beheer deed lag dat nogal gevoelig.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SQL service was om een of andere reden gestopt nadat ik de Licentieserver overgezet had,

Hij is nu hergestart.

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.

Groet,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:31
volgens mij had ik zoiets icm isa firewall client. deze stond bij ons niet op automatisch detecteren en dan kon ik na de update van de server, naar de nieuwe terminal server client etc. op de server niet meer connecten, deze ind e firewall client op de client dus, op vista dus, aanvinken zorge er voor dat ik wel verbinding kon maken.

de firewall schermt dus blijkbaar de licentieserver af, behalve wanneer er al contact is via de isa firewall client.

wat jij hebt is misschien iets soorrtgelijks.je remote desktop vanaf thuis is dan met het verplaatsen van delicentieserver opgelost. exact wil nog steeds die andere server vinden, of heeft juist niet verbinding met de server waar de licenties nu op staan in verband met dat die een andere isa server gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

alm

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:03:
Ik weet niet wat je met remote administration bedoeld!!???!!!
remote administration = Terminal Server alleen voor Administrator gebruik

Dus als er geen gewone gebruikers inloggen op die Terminal Server dan kun je beter in administrative mode werken, scheelt je ook licentiegezeur.

Bij Windows Server 2003 hoef je daarvoor zelfs geen Terminal Services te installeren, dan kun je gewoon via RDP connectie maken met je server. Je kan dan drie sessies open hebben staan, als je de console sessie meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Let wel op als je alleen remote desktop voor administrative tasks gebruikt je minder cpu en memory toegewezen krijgt, maar! dit merk je amper als je de remote desktop connectie alleen voor beheer gebruikt.
Pagina: 1