[Flash]Communicatie over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
Voor school ben ik bezig met een opdracht (Voor geintreseerden: KNT-de verleiding) En hiervoor moet ik communiceren met bepaalde apparaten. Aangezien bijna iedereen een laptop gebruikt, leek het mij handig om dit te doen via een wireless netwerk.
Nu leek het mij relatief simpel om via flash met elkaar te communiceren, maar om een vage reden kan ik niet vinden hoe dat moet. Ik vind wel wat zaken over het communiceren via servers, maar daar hebben we de mogelijkheden niet voor. Het enige wat we hebben zijn twee laptops en een accespoint.
Ik ben zelf niet echt super op het gebied van flash, maar het leek mij toch wel mogelijk om via flash een variabele naar een ander IP adres te sturen.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten (maar ik ben geen Flash guru) is het niet mogelijk om P2P verkeer via Flash te doen. Je zult dus een post/get naar een server doen. Maar als je op de Accesspoint kunt, waarom zou je dan geen (web)server kunnen bereiken als centraal communicatiepunt?
Sowieso is flash PULL en geen PUSH volgens mij, dus dat wordt pollen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
Omdat het acces point helemaal los staat van iets, en alleen (mag) fungeren als een connectie tussen de verschillende computers - en voor het opzetten van een server heb ik nu ook geen tijd meer (gezien het feit dat ik er de ballen verstand van heb, en mij dat dus veel tijd kost).

Mjah, als ik het dus goed begrijp is een infrood verbinding wat makkelijker en sneller te regelen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En omdat RobIII geen flash guru is een move naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
direct communiceren is inderdaad niet mogelijk.
Dan zul je toch echt aan de slag moeten met flash media server of een van de varianten daarop (bijvoorbeeld red 5). Je kunt dan shared objects aanmaken, waardoor niet alleen pull, maar ook push dus mogelijk is.
als je alleen de mogelijkheid hebt om de 2 laptops te gebruiken, dan is het een optie om 1 van de 2 tevens in te zetten als server. van flash media server bestaat een gratis versie die beperkt is qua aantal simultane gebruikers. Red5 is zelfs opensource.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
als wat jij wilt via een netwerkje zomaar zou kunnen heb je toch een crosssite scripting lek?
dus dat is volgens mij ook niet echt een gewenste situatie ?
Pagina: 1