Kabelgoot met meerder I/O

Pagina: 1
Acties:
  • 1.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
ik ben op zoek naar een kabelgoot ik heb al veel topics gezien en heel het internet doorzocht.
Nou probeer ik een niet al te brede kabelgoot te vinden met de mogelijkheid dat kabels op elk gewest punt eruit kunnen komen inplaats van die standaard netwerk aansluitingen of voeding aansluitinge.

Ik heb namelijk een soort kast ruimte waar alle kabels bij elkaar komen en die lopen op dit moment door een spiraaldraad OP de achterkant van mijn bureau en waar een kabeltje uit moet komen komt hij tussen de de spiraaldraad door. bijv. voor boxen, utp, monitor enz enz.

Het probleem is dat als ik iets eruit wil halen dan kan dat niet of lost dat veel tijd.
En bij de normale kabelgoten moet ik er een gat in boren maar dat is niet netjes dus ik vroeg me af of er van dat soort oplossingen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door eatualive op 13-06-2007 09:53 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:22
Je hebt kabelgoten waar de zijkant allemaal sleuven bevat (om de cm ofzo). Deze zijn vast wel te vinden op conrad.nl/

• eatualive
Invisible_man schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:59:
Je hebt kabelgoten waar de zijkant allemaal sleuven bevat (om de cm ofzo). Deze zijn vast wel te vinden op conrad.nl/
Ik denk dat ik wel iets modulair achtig iets moet hebben want als die sleuven zorgen voor een berg stof tussen die sleuven.

Verwijderd

Ik vind dit nou niet echt een netwerk gerelateerd onderwerp.

Maar er zijn zoals invisible_man al zegt goten met sleufjes, daar kan natuurlijk een beetje stof blijven hangen, maar dat kan ook met zon spiraal natuurlijk, niets wat een stofzuiger niet weg kan halen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dit word hierboven bedoeld. Werkt prima en word veel in b.v. 19"racks gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.panduitemea.com/images/distribution/nl_sep04/Halogen_Free_2.jpg

Alles kan stuk.

• Invisible_man
eatualive schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat ik wel iets modulair achtig iets moet hebben want als die sleuven zorgen voor een berg stof tussen die sleuven.
Dit soort goten passen wij op het werk ook toe in besturingskasten. We hebben daarin nog nooit problemen gehad met stof ofzo (dit zijn geventilieerde kasten).

• eatualive
Invisible_man schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:16:
[...]

Dit soort goten passen wij op het werk ook toe in besturingskasten. We hebben daarin nog nooit problemen gehad met stof ofzo (dit zijn geventilieerde kasten).
ja ik ken ze maar op een gewone kamer zal we wel stof in komen te liggen heb ik nu ook bij spiraal draad maar als er tusse ndie gleufjes stof ligtis het lastig dat weg te halen en het nadeel is dat je we de kabels erdoorheen ziet lopen en met de spiraal draad kan je eens in de zoveel tijd met een doek erom heen gaan en je ziet maar 1 dikke kabel.

Ik zoek een kabelgoot dat je geen 1 kabel ziet lopon aleen die eruit komt om naar een apparaat toe te gaan. Daarnaast moet het ook makkelijk weer aan te passen zijn.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
zijn die profesionele witte balken niet wat voor je?

jung nogwat?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Invisible_man
Heb even een blik geworpen in mijn Hagemayer catalogus (twee dikke pillen met alleen elecromaterialen en aanverwanten) en daarin staan alleen de helemaal gesloten goten en die met gleuven (plus nog wat modulaire wandgoten, maar daar heb jij niets aan). Maar hoe gesloten is die kast waar je het over hebt (eventueel IP-waarde)?

• eatualive
Ik heb zeg maar een behoogde kast die 110cm hoog is en 90 diep ik heb een wandje op 30cm vanaf de achter kant gezet waar een Switch, wandcontactdoos inzit. Deze kast staat tegen mijn bureau die 75cm hoog is met 1 gat waar ik alle kabels door kan trekken, vanaf het moment dat ze door het gat komen heb ik ze in spiraal draad gedraait die helemaal over mijn bureau heen loopt met mischien wel een kabels of 8 a10 erdoorheen die er 1 voor 1 uitkomen bij het gewenste apparaat.

Even voor de duidelijkheid kijk op:
http://members.home.nl/avanspijk/

Hier staan foto`s van mijn bureau en je ziet 1 dikke kabel lopen inplaats van 10 kabels bij elk boksje of monitor komt er een kabel uit die je niet ziet.

DSCN4519 is een duidelijke overzichtsfoto

• Invisible_man
Als je nou onder je bureau tegen de muur aan een rij met haken monteerd. Aan die haken hang je dan je kabels. Op deze manier heb je geen holletjes enzo waar stof ik kan vergaren en kan je gemakkelijk wijzigingen aanbrengen in je kabellopen.

Het zit toch onder je bureau, dus lijkt het mij niet bezwaarlijk dat de kabels niet helemaal weggewerkt zitten in een goot. Of bedoel je het anders?

• eatualive
Invisible_man schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:47:
Als je nou onder je bureau tegen de muur aan een rij met haken monteerd. Aan die haken hang je dan je kabels. Op deze manier heb je geen holletjes enzo waar stof ik kan vergaren en kan je gemakkelijk wijzigingen aanbrengen in je kabellopen.

Het zit toch onder je bureau, dus lijkt het mij niet bezwaarlijk dat de kabels niet helemaal weggewerkt zitten in een goot. Of bedoel je het anders?
Helaas is dit niet mogelijk dit bureau wil ik niet navoren schuiven omdat ik ook pc in elkaar schoef en als er dingen achtervallen is dit lastig, ook kan ik niet over heel de breede er dan bij.
Ik zoek echt een oplossing die op mijn bureau ligt.

Echter heb ik het gevoel aan de reacties te zien dat waar ik naar zoek niet bestaat.
Ik denk dat ik op zoek moet gaan naar een oplossing die ik zelf moet verzinnen net zoals het bureau :D .
Pagina: 1