[dvd tower] oplossing en praktijk ervaring gezocht

Pagina: 1
Acties:

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik zoek een oplossing om dvd, via een soort nas oplossing aan te bieden aan me lusers.
Het moet dus dummy proof zijn.
Zit met dit probleem al een tijdje en me hardware leverancier (megasellers) heeft daar geen oplossing voor.
Van vroeger weet ik dat axis dit in zijn assortiment had, maar al hun producten zijn niet meer leverbaar.
Na een heftige google sessie kwam ik op TurboPlus
Maar de prijzen zijn iets te, 3000€ (heb er 10 nodig, voor alle vestigingen)
Dus vroeg me af, of iemand een andere oplossing weet, mischien merk/type, en je praktijk ervaring wilt delen, zodoende ik een goede oplossing kan implementeren.

Ik zoek de oplossing die in een AD domain kan draaien via het netwerk aangeboden word en dummy proof zijn. Hoef geen kan en klaar antwoord, een hint in de juiste richting ben ik al heel erg blij mee.

"Is your mother proud of you ?"

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Schroef 10 pctjes in elkaar met een stuk of 5 dvd drives erin w2k erop ofzo en deel de dvd/cd drives?

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Volgens mij kan je op de site van TurboPlus al het idee op doen hoe zij het doen!
Zij hebben een NAS die ze vol zetten met ISO's. Door op de client een virtuele DVD drive te maken met iets als virtual clone drive of Deamon Tools. Dan is het 1 klik op de, op het netwerk opgeslagen iso en hij wordt automatisch door de virtuele drive geladen en is het net of hij in een lokale drive zit.
Zo doe ik het thuis ook. Is echt ideaal.

Het is alleen de vraag in hoe verre het legaal is om van de DVD een image (kopie) te maken en die op het netwerk beschikbaar te maken voor meerder mensen. :)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Wat let je om gewoon een PC te bouwen met genoeg IDE controllers en daar wat drives aan te koppelen? Losse ide controllers erin als de onboard niet voldoende zijn en delen op je netwerk? Ik snap niet wat het probleem is. 500 euro en een uur of 8 werk en je bent klaar denk ik. Daarbij zijn er vast nog 2e hands DVD servers te koop en in shops online ook wel? Of mis ik nu iets?

[ Voor 15% gewijzigd door makkie ;) op 13-06-2007 12:30 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wat wel belangrijk is om te weten lijkt mij is hoeveel dvd's je aan wil kunnen bieden. Als dit er 20+ zijn dan moet je al wel naar een systeem met DVD ISO's vanaf een hdd werken.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:18

BaRF

bijna kerst

hoeveel mensen gaan er tegelijk gebruik van maken? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1