Toon posts:

[XP] Services stoppen, diverse problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels al bij 5 pc's gezien van willekeurige fabrikanten (Acer, HP, "SelfMade"):

Allen voorzien van Windows XP Sp2

Systeem lijkt gewoon op te starten. Vervolgens merk je na enkele seconden dat de taakbalk even switched naar de klassieke weergave en bij sommige systemen switched die na 3 seconden ofzo weer terug. De firewall werkt niet en als ik deze wil starten krijg ik de melding dat de service niet gestart zou zijn en of ik deze wil starten, wat dan overigens niet lukken. Netwerkidentifiactie op tabblad Computernaam is lichtgrijs/disabled. Problemen met DHCP, en ga zo maar door.

Gedeelde mappen werken niet meer, een ping levert bij een aantal machines een fout mbt RPC op.
Draadloos netwerk werkt niet mits aangesloten.

Nadat ik de services bekeken heb zie ik dat de volgende gestopt zijn, hoewel deze wel op automatisch starten staan. Ik kan de meeste services vaak ook wel starten, met soms het gewenste resultaat (bijvoorb Draadloos Netwerk activeren)

· Automatic Updates
· Computer Browser
· Cryptographic Services
· DHCP Client
· Distributed Link Tracking Client
· Error Reporting Service
· Help and Support
· Logical Disk Manager
· Secondary Logon
· Security Center
· Server
· System Event Notification
· System Restore Service
· Task Scheduler
· Themes
· Windows Audio
· Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)
· Windows Management Instrumentation
· Windows Time
· Wireless Zero Configuration
· Workstation

Vlak nadat ik de PC heb opgestart werken de services deze overigens wel. Echter na een minuut of twee minuten. Systemen zijn vrij van virussen en spyware en staan op meerdere locaties, drie in een domein, twee niet. Staan verder los van elkaar bij meerdere klanten.

Zou bijna een windows update vermoeden als boosdoener.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 09:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:30:
Zou bijna een windows update vermoeden als boosdoener.
Ik denk dat je dan die reeks services even moet nakijken waarop ze dependent zijn.

Het punt dat je bij die PCs ook een RPC melding krijgt doet mij vermoeden dat één essentiele service (waar de rest van afhankelijk is) niet goed loopt.

Als je een windows update vermoed, welke dan, en wat denk je zelf daaraan te gaan doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device