Toon posts:

Emailen met outlook express, bijlage in plain text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Als ik een mail stuur met bv een word document naar een afzonderlijk iemand dan komt de mail netjes aan bij de geadresseerde.

Stuur ik dezelfde mail naar een groep mensen(dmv een groep aanklikken in adresboek) dan krijgt iedereen wel de mail maar deze komt in plain html binnen. Het paperklipje is ook weg dus outlook express ziet de afzonderlijke bijlage niet meer. Toch zit deze er wel bij alleen zie je dan een enorme lap tekst gewoon in het bericht zelf incl de html headers enz.
Dus gewoon de mail in zijn puurste vorm zeg maar.

Ik heb het ook op een andere pc geprobeerd te versturen naar deze zelfde groep mensen en toen ging het goed. Het lijkt dus iets te zijn of bij de provider die de mail corrupt maakt iets op de pc zelf.
Ik heb alleen geen idee meer wat. Ik heb verschillende smtp servers geprobeerd. Ik heb CC en BCC geprobeerd. Antivirus erover, niks.

Enig idee?

b.v.d.

Verwijderd

Dit heeft vrij weinig met het OS te maken, meer met outlook express. Move naar OFF :)

Verwijderd

en wanneer je niet een groep kiest maar naar alle gebruikers (apart, maar wel in dezelfde mail) stuurt.

Verder graag iets meer info...
Outlook express of gewoon outlook (van office) gebruik je een eigen (van je werk) server of zit je rechtstreeks verbonden met de provider(thuis gebruik meestal) en wat voor OS heb je?
Het lijkt me stug dat de provider je mail corrupt maakt en ook je pc zelf doet er niks mee. Is echt een outlook probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:31:
en wanneer je niet een groep kiest maar naar alle gebruikers (apart, maar wel in dezelfde mail) stuurt.

Verder graag iets meer info...
Outlook express of gewoon outlook (van office) gebruik je een eigen (van je werk) server of zit je rechtstreeks verbonden met de provider(thuis gebruik meestal) en wat voor OS heb je?
Het lijkt me stug dat de provider je mail corrupt maakt en ook je pc zelf doet er niks mee. Is echt een outlook probleem.
als ik de mail apart naar mensen stuur gaat alles goed. De pc is rechtstreeks verbonden met de provider. Er zit verder geen mailserver naast. Alles draait op xp sp2. Het probleem zit hem in outlook express.

Verwijderd

in het menu extra dan opties dan even spitten naar een instelling denk ik zo... werk niet thuis op het moment dus ik kan het niet even snel nagaan.