"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Verwijderd
Dag Dia,Diabolical schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:59:
Speedkikkers statsserver ligt eruit en backup stats zijn er ook niet voor veel van de stats gegenereerd door speedkikker. Komt hierin nog verandering?
En hoe lang gaat het probleem duren?
Als je kijkt naar de foutmelding op de stats, zie je dat er te veel mensen tergelijkertijd proberen te connecten.
Dus ik denk met een beetje geduldt dat alles wel goed komt.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Idd.. maar zoveel mensen maken toch geen verbinding lijkt mij. Zou er intern ook teveel verbindingen worden aangemaakt? Anyway, probleem blijft dat er geen stats gepost kunnen wordenVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:01:
[...]
Dag Dia,
Als je kijkt naar de foutmelding op de stats, zie je dat er te veel mensen tergelijkertijd proberen te connecten.
Dus ik denk met een beetje geduldt dat alles wel goed komt.
Seti, Rosetta en μFluids.MetalfanBlackness schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:02:
Bij mij werken de stats van speedkikker gewoon, gaat het om een speciaal project toevallig?
Edit: Okay.. de eerste 2 zijn weer beschikbaar (Seti weliswaar statsloos) maar de laatste krijgt deze melding:
Warning: Division by zero in /var/www/tstats/dpch/rml.php on line 64
[ Voor 11% gewijzigd door Diabolical op 13-06-2007 10:57 . Reden: Extra info ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Verwijderd
En de stats van uFluids doen het idd niet, daar krijg ik al een dag of meer foutmeldingen op dat de stats niet van de server afgehaald kunnen worden. Net even nagekeken, en die lui hebben de naam van de statsfile _weer_ veranderd, maar dat is nu weer aangepast dus dat werkt iig weer even.
Hmmmz... ben weer te snel. Even gekeken op www.childhooddiseases.org, nu blijken daar de stats niet te werken... Excuses voor het ongemak!
[ Voor 37% gewijzigd door NLSchutP op 14-06-2007 10:40 ]
whatever..
Hmm... μFluids stats geven nog steeds problemen.... veranderen ze de naam van dat bestand per dag of zo?
[ Voor 55% gewijzigd door Diabolical op 14-06-2007 10:14 ]
Als het net zoals bij dpad was, is de naam afhankelijk van de maanstand gedeeld door de nummers die de statsbakker op de pot heeft geboetseerdDiabolical schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:28:
...veranderen ze de naam van dat bestand per dag of zo?
Gelukkig blijven ze de laatste tijd redelijk stabiel..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Warning: mysqli::mysqli() [function.mysqli-mysqli]: (08004/1040): Too many connections in /var/www/tstats/classes/database.php on line 12
connection failed with error: Too many connections
Warning: mysqli::query() [function.mysqli-query]: Couldn't fetch mysqli in /var/www/tstats/classes/database.php on line 19
Warning: mysqli::query() [function.mysqli-query]: Couldn't fetch mysqli in /var/www/tstats/classes/database.php on line 20
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/tstats/classes/database.php:12) in /var/www/tstats/index.php on line 6
Warning: mysqli::query() [function.mysqli-query]: Couldn't fetch mysqli in /var/www/tstats/classes/database.php on line 30
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/tstats/classes/database.php:12) in /var/www/tstats/index.php on line 86
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/tstats/classes/database.php:12) in /var/www/tstats/index.php on line 87
* NLSchutP heeft het idee dat er iets fout gaat

whatever..
Was daarstraks ook zo, Je moet om de X aantal minuten ff kijken soms loopt hij er wel door en soms nietPskutte schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:42:
Uh oh... ik krijg op Speedkikker z'n stats momenteel een foutmelding:
Warning: mysqli::mysqli() [function.mysqli-mysqli]: (08004/1040): Too many connections in /var/www/tstats/classes/database.php on line 12
connection failed with error: Too many connections
Warning: mysqli::query() [function.mysqli-query]: Couldn't fetch mysqli in /var/www/tstats/classes/database.php on line 19
Warning: mysqli::query() [function.mysqli-query]: Couldn't fetch mysqli in /var/www/tstats/classes/database.php on line 20
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/tstats/classes/database.php:12) in /var/www/tstats/index.php on line 6
Warning: mysqli::query() [function.mysqli-query]: Couldn't fetch mysqli in /var/www/tstats/classes/database.php on line 30
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/tstats/classes/database.php:12) in /var/www/tstats/index.php on line 86
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/tstats/classes/database.php:12) in /var/www/tstats/index.php on line 87
* Dbm12 heeft het idee dat er iets fout gaat
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Gelukkig hebben wij sobbers http://sob.qik.nl
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Verwijderd
wij ook gelukkig http://fah.qik.nl/ alleen werken ze nog nietPavla schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:19:
Aaah! Jaren werk verloren! Vast niet, maar toch beetje zonde dit
Gelukkig hebben wij sobbers http://sob.qik.nl
en deze dan: http://fah.lospetitos.net/stats.phpVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:21:
[...]
wij ook gelukkig http://fah.qik.nl/ alleen werken ze nog niet
Verwijderd
- http://folding.extremeove...com/user_list.php?s=&t=92
en
- http://kakaostats.com/t.php?t=92
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
ow dat zijn geen verkeerde stats zegCow_tipping schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:34:
Ik keek altijd naar deze stats voor Folding:
- http://folding.extremeove...com/user_list.php?s=&t=92
en
- http://kakaostats.com/t.php?t=92
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Tegenwoordig zijn de Kakaostats idd ook voor DPC te gebruiken, in eerste instantie ondersteunde Clodoaldo alleen het subteam format [$subteam]$username, maar omdat dit stuk loopt op de [DPC] tag die vele van ons gebruiken, heb ik hem gevraagd ook ons format $subteam0$username te ondersteunen.[b][message=28491323,noline]Soulmaster schreef op woensdag 01 augustus 2007 @
ow dat zijn geen verkeerde stats zeg
En dat wou onze vriendelijke FAH Wiki hoster wel
Hoera voor korte lijntjes

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Ze doen het wel, alleen de DNS was niet niet goed.. overigens heb ik daar geen subteamstats.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:21:
[...]
wij ook gelukkig http://fah.qik.nl/ alleen werken ze nog niet
te zien aan de titel op tadah.mine.nu wel....
hopelijk is er nog een schone backup van alle file's zodat die van itdinges eraf gesmeten kunnen worden
zou Speedkikker al op zoek zijn naar zijn backup ?
(en mss moet er toch eens gekeken worden naar een 'dedicated' hosting voor die statsbakkende-bak)
Destijds zijn er wat aanpassingen gedaan in de database en dat had effect want daarna was er ogenschijnlijk geen vuiltje meer aan de lucht. Volgens mij is er nu wat anders aan de hand want ook de frontpage is onbereikbaar.
Speedkikker was op dat moment druk bezig zijn stage af te ronden om meteen daarna met vakantie te gaan. Als ik wat datums koppel dan vermoed ik dat hij deze week aan zijn vakantie is begonnen en niet voor het eind van de maand terug zal zijn....
We hebben het een paar weken heel even gehad om te kijken naar backupmogelijkheden en een andere spreiding van de stats: zijn hardware heeft het zwaar te verduren met die grote partij die er nu draait. Het is niet zozeer de processor maar meer de harddisk die zwaar moeite schijnt te hebben de datastroom bij te houden. Vooral de stats van Folding@Home en Seti@home trekken een zware wissel op zijn server.
Voor de korte termijn is er geen oplossing maar Speedkikker wil best meewerken aan spreiding als ik dat zo begrijp. Daar moet dan maar eens serieus werk van gemaakt worden.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Voordelen : Alle bakkers gebruiken dezelfde data, niet alleen qua project-data, maar ook qua members,subteam-members etc. Projectservers krijgen minder load door stats-ophalers. En de statsbakkers kunnen zelf bepalen welk detail-nivo ze uit de database peuteren, welke frequentie en hoe ze het presenteren aan de statsverslaafden...
Het generieke deel (de vulling van de database) wordt dan opgezet door de huidige statsbakkers. Als er een project de layout van zijn gegevens wijzigt kan dit op 1 plaats worden aangepast.
Statsbakkers kunnen dan de data ophalen (éénmalig en dan in de eigen database prakken, of misschien bij iedere page-request op hun statspage als de database dat trekt).
Nooit meer afwijkende scores door subteam-members die bij de ene engine bekend zijn, en bij de andere niet, Altijd backup-stats aanwezig. En dus geen hyperventilerende DPC-ers meer omdat er een stats-page onderuit ligt
Whatever
Verwijderd
er is nog steeds zoiets als thor.Kuuke schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:09:
Omstreeks 10 juli heb ik contact gehad met Speedkikker. Op dat moment liepen de stats ook niet fris.
Destijds zijn er wat aanpassingen gedaan in de database en dat had effect want daarna was er ogenschijnlijk geen vuiltje meer aan de lucht. Volgens mij is er nu wat anders aan de hand want ook de frontpage is onbereikbaar.
Speedkikker was op dat moment druk bezig zijn stage af te ronden om meteen daarna met vakantie te gaan. Als ik wat datums koppel dan vermoed ik dat hij deze week aan zijn vakantie is begonnen en niet voor het eind van de maand terug zal zijn....
We hebben het een paar weken heel even gehad om te kijken naar backupmogelijkheden en een andere spreiding van de stats: zijn hardware heeft het zwaar te verduren met die grote partij die er nu draait. Het is niet zozeer de processor maar meer de harddisk die zwaar moeite schijnt te hebben de datastroom bij te houden. Vooral de stats van Folding@Home en Seti@home trekken een zware wissel op zijn server.
Voor de korte termijn is er geen oplossing maar Speedkikker wil best meewerken aan spreiding als ik dat zo begrijp. Daar moet dan maar eens serieus werk van gemaakt worden.
Tsja, ik heb al eens vaker gepost backupstats te willen runnen maar daar is nooit wat van gekomen. Heb wel een leuk systeempje staan en zo stabiel als iets maar omdat de stats gebouwd zijn op PHP5/MySQL5 en ik van beide 4 draai is dat dus lastig.Kuuke schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:09:
Mja, ik wil ook best helpen, heb nog een dual dual-core Xeon server 5130 met 4GB ram en 4x250gb sata2 in raid 0+1 staan die eigenlijk uit zijn neus staat te vreten... Verbinding is momenteel nog niet zo snel, maar in de toekomst (binnen enkele maanden) komt het kreng in A'dam te hangen... Wellicht dat het een optie is...Kuuke schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:09:
Omstreeks 10 juli heb ik contact gehad met Speedkikker. Op dat moment liepen de stats ook niet fris.
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Oh, blijkbaar mag ik stoer doen met specs: Dell PE2900, 2*E4345 (2,33GHz 4MB 1333MHz FSB), 24GB 667 FB-DIMM, 4*500GB RAID 1+0, 6*1TB RAID5. Verbinding: 4MB (2*2MB) SDSL
[ Voor 100% gewijzigd door DukeBox op 01-08-2007 22:29 ]
Een OS statsenige is leuk al die ontwikkeld wordt terwijl de normale stats draaienXaverius schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:16:
Niets meer dan lof voor onder andere speedkikker voor het regelen van stats. Maar natuurlijk zijn wij statsaddicts zwaar verslaafd aan de statistieken. Op FDO heeft er ooit een draadje gestaan over opensource-statsengine... Is dat misschien een optie?
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Toen ik nog crew was en zelfs daarvoor met KoW hebben we het daar zelfs al over gehad.. kan je vergeten, iedereen (waaronder ik) zijn allemaal veel te eigenwijsPim. schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:23:
[...]
Een OS statsenige is leuk al die ontwikkeld wordt terwijl de normale stats draaien
Dat er nu (wel redelijk beperkt) xml replicatie onderling plaats vind voor subteams e.d. is al heel wat.
Daarnaast heeft iedereen bepaalde ideeën over iets die volledig tegen die van een ander ingaan.
[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 01-08-2007 21:34 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Meestal heeft het probleem ook niets met de source code te maken.DukeBox schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:33:
Toen ik nog crew was en zelfs daarvoor met KoW hebben we het daar zelfs al over gehad.. kan je vergeten, iedereen (waaronder ik) zijn allemaal veel te eigenwijs
Dat er nu (wel redelijk beperkt) xml replicatie onderling plaats vind voor subteams e.d. is al heel wat.
Daarnaast heeft iedereen bepaalde ideeën over iets die volledig tegen die van een ander ingaan.
Als het toendertijd bij mij eens haperde lag dat aan de zoveelste html structuur verandering.
Die structuur is in een apart bestand (tabel) op te slaan.
Tegenwoordig zijn er vaak al raw/xml versies van de data beschikbaar.
Met meer mensen die toegang hebben tot de statsmachines ben j dus al een heel eind.
Ben aardig bedreven in hardcore data crunchen en wil me er wel eens aan wagen ...
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Long time no see KoWKoW schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:23:
[...]
Meestal heeft het probleem ook niets met de source code te maken.
Als het toendertijd bij mij eens haperde lag dat aan de zoveelste html structuur verandering.
Die structuur is in een apart bestand (tabel) op te slaan.
Tegenwoordig zijn er vaak al raw/xml versies van de data beschikbaar.
Met meer mensen die toegang hebben tot de statsmachines ben j dus al een heel eind.
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
ik doe hoofdzakelijk sob: http://www.seventeenorbust.com/stats/textStats.mhtmlSKiLLa schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:00:
Waar kun je een aantal van die (publieke ?) rauwe (XML) feeds vinden ?
Ben aardig bedreven in hardcore data crunchen en wil me er wel eens aan wagen ...
dpad: http://stephenbrooks.org/muon1/simplestats.txt
en übero: http://www.ubero.com/teamlist.asp
De rest loopt wel, maar schenk ik niet veel aandacht aan..
Overigens is het processen van die data en het weergeven er van niet het grote probleem. Als je vanaf het begin je algoritme en je datastrutuur goed en stootvast op zet blijft dat wel werken
Zoals gezegd zijn het meestal de veranderingen die de problemen geven. En daar moet je dan heel snel op reageren want een DPC-er een dag zonder stats laten is gewoon not done.
En inderdaad, KoW lang niet gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door Cow_tipping op 03-08-2007 00:14 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Het extracten van de data uit de statssites was losgekoppeld van de daadwerkelijke statsengine die gewoon voor alle projecten gelijk was.
Daarmee is het mogelijk om snel te reageren op een data-formaat change zonder een recompile van je hele code te doen en het geeft ook de mogelijkheid aan anderen om dat gedeelte op te pikken.
* KoW lurkt nog steeds. De laatste keer met een post was vermoedelijk de Rosetta statstafette. Leuk om te zien dat oude bekenden er ook nog steeds zijn.
Wel is het misschien handig om een mechanisme in te bouwen dat veelgevraagde stats "gecached" worden.
* KoW slaat data in een "universeel" data formaat op wat geschikt is voor alle projecten.
Vroegah, met TSC enzo was ik wel aan het knutselen met zoiets in mijn stats. DPCH's bijvoorbeeld waren ideaal om als htmletjes op te slaan, de rest wil je toch zoveel mogelijk realtime houdenKoW schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:56:
Wel is het misschien handig om een mechanisme in te bouwen dat veelgevraagde stats "gecached" worden.
[ Voor 6% gewijzigd door R4NCOR op 03-08-2007 14:22 ]
Als ik kijk naar SoB dan is de meest ingewikkelde pagina (subteam met +50 leden) ongeveer 0.03 sec. bezig.
Daarnaast, de HTML cache is GoT
[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 03-08-2007 14:06 ]
Dacht gewoon iets als http://stats.distributed....pass=&team=10313&source=o parsen en leuke rapportjes maken voor DPC stats ?
En dan http://stats.distributed....&low=1&limit=100&source=y voor de vergelijking met de andere teams ?
Is toch alle data uit te halen (Subteams ff daargelaten) of mis ik iets ?
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Dat er XML files zijn?SKiLLa schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:09:
SKiLLa wilde eigenlijk met OGR beginnen, doet ie zelf aan mee en weet tenminste hoe het daar werkt ...![]()
Dacht gewoon iets als http://stats.distributed....pass=&team=10313&source=o parsen en leuke rapportjes maken voor DPC stats ?
En dan http://stats.distributed....&low=1&limit=100&source=y voor de vergelijking met de andere teams ?
Is toch alle data uit te halen (Subteams ff daargelaten) of mis ik iets ?
http://stats.distributed.net/team/tmember_xml.php?project_id=25&team=10313&low=0
En waar weer stats uitgetrokken kunnen worden (realtime), zodat er ook gelijk een aantal backupservers ontstaan ?
Komop zeg, wij als distributed team moeten dat toch gewoon voor elkaar kunnen krijgen ?
Overigens zijn mijn stats altijd opensource geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 03-08-2007 17:10 ]
Team 34 Dutch_Power_Cows 1036404663 546 29707 14 465 2.24559413855577e+16 12409122590678.7 1036404663 1186219193
wat is die 1036404663 (die 2 keer voorkomt) en 1186219193 ... het heeft iets met tijd te maken
Mvg,
mastadizzy
http://www.elteor.nl Niet alle stats zijn daar actief omdat de thuis-pc dat niet trekt en het geheel heeft nog de nodige ruwe kantjes omdat Elteor nogal krap in zijn tijd zit (om het maar eens slapjes uit te drukken....)ParaNoiMia schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:46:
Kan er niet beter een (opensource) engine gemaakt worden door een aantal mensen die geinstalleerd wordt op een aantal servers ? En waar updates van de broncode naar toe gepushed kunnen worden ?
En waar weer stats uitgetrokken kunnen worden (realtime), zodat er ook gelijk een aantal backupservers ontstaan ?
Komop zeg, wij als distributed team moeten dat toch gewoon voor elkaar kunnen krijgen ?
Whatever
Verwijderd
Rest van de week ben ik nog half aanwezig, daarna ben ik 2 weken weg.
Het is je gegund SpeedKikker.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:06:
Ik was idd vorige week op vakantie, beetje jammer dat die rotgeintjes altijd gebeuren als ik er niet ben. De server is gewoon blijven draaien en alle stats van die 4 dagen outage zijn er ook gewoon, alleen heeft de lokale DHCP server mij halverwege de week ineens een nieuw IP adres gegeven. Daarom klopte het dns record niet meer, beetje jammer na ruim 2 jaar hetzelfde adres gebruikt te hebben...
Rest van de week ben ik nog half aanwezig, daarna ben ik 2 weken weg.
Heb je niet de mogelijkheid om een DHCP reservation te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 07-08-2007 10:07 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Desnoods als back-up of zo..Falcon schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:07:
Of is het niet mogelijk om een dynipadres (www.no-ip.org) aan te maken?
[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 07-08-2007 10:18 ]
bron: http://tadah.mine.nu/connection failed with error: Can't connect to MySQL server on '192.168.0.7' (113)
Help?

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Verwijderd
http://www.primegrid.com/userw.php?id=187570
http://www.primegrid.com/show_badges.php?userid=187570
Hij doet het wel weersmoking2000 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:16:
Je kunt beter speedkikker een mailtje sturen om hem op dit issue te attenderen.