Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier veelvoudig de search engine op los gelaten, maar niks relevants gevonden. Mijn vraag aan jullie is of het verstandiger is om een CV + motivatie brief in het Engels te sturen of in het Nederlands.

Reden waarom ik dit vraag, is omdat ik bij de grotere ICT bedrijven zoals Accenture, CapG en Logica wil gaan solliciteren, maar ook een hele grote voorsprong heb op het gebied van taalbeheersing aangezien ik mijn hele middelbare school opleiding in het Engels heb gedaan en het liefst internationaal wil doorstromen.

Echter, de hoogste prioriteit op het moment is om een baan binnen Nederland te krijgen, met of zonder internationale doorstroom mogelijkheden binnen een of meerdere van deze bedrijven.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 22:30
ik zou het gewoon in het nederlands doen.. heb ik bij Cap ook gedaan en ben meteen na in dienst treden daar voor ongeveer 2 jaar naar Londen gegaan.... (en ik had een internationale opleiding gedaan, dus dat sprak in mijn voordeel...).

als je meer tips wil: laat het maar horen!

Welke richting wil je op bij de grote ICT bedrijven?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Soliciteer in het Nederlands tenzij in de vacature specifiek staat dat het in het Engels moet. Zou je extra engels kennis gewoon in je CV opnemen, doe ik ook gewoon onder het kopje natieve speaker.

|{ brrr }] |

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Yellow|A schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:59:
Soliciteer in het Nederlands tenzij in de vacature specifiek staat dat het in het Engels moet. Zou je extra engels kennis gewoon in je CV opnemen, doe ik ook gewoon onder het kopje natieve speaker.
:X

Verwijderd

waarbij het verstandig is een 'e' weg te laten ;) Toen ik aan het solliciteren was heb ik het van het bedrijf af laten hangen of ik de hele boel in het Engels of Nederlands opstuurde. Ik heb het daarbij af laten hangen van de taal waarin de vacature of het recruitment gedeelte van de website opgesteld was.

Verwijderd

Een CV in beide talen paraat hebben is altijd handig. De motivatiebrief is vacatureafhankelijk. Stel wat gerichte vragen over de vacature op en bel het telefoonnummer wat erbij staat. En op het eind van het gesprek vraag je in welke taal ze graag de brief hadden ontvangen. Nederlands zal 9 van de 10 keer ruim voldoen.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

oi het was vroeg, wees blij dat ik interpunctie kan gebruiken voordat m'n koffie begint te werken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Yellow|A op 13-06-2007 11:23 ]

|{ brrr }] |

Verwijderd

Yellow|A schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:22:
[...]

oi het was vroeg, wees blij dat ik interpunctie kan gebruiken voordat m'n koffie begint te werken ;)
het was 9 uur.......als je dat al vroeg noemt...... wat is dan 6.30 beginnen met werken?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:25:
[...]

het was 9 uur.......als je dat al vroeg noemt...... wat is dan 6.30 beginnen met werken?
nog vroeger ;)

you had me at EHLO

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Te vroeg voor mij ;)

|{ brrr }] |

Verwijderd

[...]

Verkeerde baan gekozen.

Verwijderd

Als ze graga Engels willen zien is de vacature in het Engels ook. Gezien het feit dat je CV best door een ander gecontroleerd op taal kan zijn zegt een CV in het engels weinig over je taalvaardigheid in het Engels. Ik heb ook een prima gespelde CV in het Duits, terwijl mijn Duits helemaal niet geweldig is: ik woon er net een jaar en kan me ondertussen best redden, maar met name schrijven is een hel. Dat zul je aan m'n CV niet zien.
Stuur gewoon de Nederlandse op, meldt er in welke talen je spreekt, en finito.

Als je je zelf als "native speaker" aangeeft, let er dan wel op dat als daar uit blijkt dat je een poosje Engelse school gedaan hebt je goeie kans hebt gewoon voor paal te staan. Ik schrijf liever dat ik vloeiend ben in Engels. Dat Amerikanen denken dat ik Brit ben als ze met me praten dat merken ze wel als ze me uitnodigen voor een gesprek. En dán val je positief op.

Verwijderd

Welke opleiding heb je precies gedaan?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als wij (gemeente Amsterdam) hier sollicitatiebrieven binnenkrijgen die in het Engels geschreven zijn, dan denk ik: "wat is dit, teveel moeite om de standaard brief die je hebt te vertalen in het NL?".

Waarom ga je als Nederlander bij een Nederlands bedrijf/vestiging solliciteren in het Engels? Je doet het toch ook niet in het Chinees omdat je toevallig goed Chinees spreekt.

In je CV zet je welke talen je beheerst, mondeling en/of schriftelijk.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1