Toon posts:

2 lanmodems tegelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zonet een andere modem erbij gekregen voor het testen TERAYON TJ110
nu moet ik iederekeer een andere ip nr erop knallen is er geen mogelijkheid dat ik ze alle 2 tegelijk kan laten werken :)
van 2 modems 1 modem maken dus
keb nog wel ergens een paar netwerk kaartjes liggen
dus kom op met de goede ideeen

Verwijderd

Dat lukt je waarschijnlijk niet, het probleem zit in de kabelverbinding, je hebt namelijk maar 1 modem aansluiting, dus zul je ervoor moeten zorgen dat je 2 modem kanalen hebt maar hoe dat moet weet ik niet.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
ik weet niet of dit werkt, maar je kunt het ff proberen.. gewoon 2 netwerkkaarten in je computer en dan beide kabelmodems dmv een splitter aansluiten op je tv-kabel..

het mooiste zou dan zijn als je linux draait en 'load balancing' van je connectie kunt doen....

naja speel er eens mee zou ik zeggen...

Have a wheelie good weekend!

• Knalpot
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04-2025
Je hebt ook van die proggramma's waarmee je kunt automatisch kunt overschakelen. Je zet eenmalig alle configuraties erin en dan kun je zo de gewenste configuratie selecteren.

Netswitcher is zo'n programma, werkt best goed (onder win9x), gebruik het hier ook.

Verwijderd

Ik zou de kabel niet gaan splitsen dan krijg je een hoop storing, en sluiten ze je ook voor af, is hier ook gebeurt.
De modem(com21 van upc hier) vereist dat een kabelmodem optimiser direct op de kabel zit die het huis binnen komt.
Tussen de optimizer en waar de kabel binnenkomt mag niks tussen zitten. Bij ons zaten er een paar splitters tussen ivm meerdere tv's en verbouwing, na een maandje waren we afgesloten. Als de modem ook maar iets een storing/verzwakt signaal krijgt kapt hij ermee.

Verwijderd

Topicstarter
het scheeld crookie ik mag het met toestemming van chello :)
ik ben een van de gelukkigen die een nwe modem mag testen
ze hebben hem zelf al gesplits voor me
dus ik ben opzoek naar de juiste software zodat ik ze alle 2 kan laten draaien zonder alteveel moeite

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:00
Er is wel software om twee modems te koppelen ! genaamd midpoint teamer ! en dat zou evt ook bij jou kunnen helpen !

en dat van dat afsluiten geloof ik niet
wij hebben hier vaak geneog 4 kabelmodems op 1 lijntje aangesloten gewoon als we een lannetje hebben allemaal eigen modempie mee :)
werkt perfect >:)

.

Pagina: 1