Toon posts:

Geluid stottert met PureVideo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een schone install van de nieuwste K-Lite codec pack kon ik met MPC al prima 720p afspelen. Ik probeer nu 1080p goed te krijgen maar dat liep niet zo geweldig, dus heb ik PureVideo geprobeerd, en hoewel de nStant Media applicatie vreselijk k*t is loopt de video wel mooi soepel.
De audio stottert echter nog erg, waardoor het geluid na verloop van tijd ook nog eens achter komt te lopen. Bij de K-Lite codecs zaten naar mijn weten de nodige audio codecs, zoals AC3.

Elke hulp is welkom. Ik heb overigens een Creative Audigy 2 ZS (en voor de rest een P4 2.4 Prescott en 1024mb ram, als dat er toe doet).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

En als je K-Lite er nu afdondert en FFDShow installeert? K-Lite is een verzameling van allemaal losse codecpacks in 1 bundel. Een rommeltje dus. ;) FFDShow is een op zichzelf staand open source codecspakket, zit ook zo ongeveer alles in.

[ Voor 38% gewijzigd door Bergen op 13-06-2007 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met FFD-show gewerkt, en K-lite codec pack werkt toch echt flink sneller (de codecs zijn allemaal uitgebreid met elkaar getest, geen zooitje dus). Bovendien gebruik ik dus de PureVideo codecs. En FFDshow heeft toch niks te maken met audio? :?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Jazeker wel. Van de ffdshow sourceforge-pagina:
ffdshow is DirectShow and VFW codec for decoding/encoding many video and audio formats
Het is een misverstand dat ffdshow puur een videocodec is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, kan ik dat eens proberen :)