Toon posts:

Een nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik zal vast en zeker niet de eerste en de laatste zijn die met een soortgelijke vraag komt. Maar goed ik ben een noob wat betreft laptops en pc's. Nu wil ik dus een nieuwe laptop gaan kopen en wil hier ook nog wel redelijk normaal een spel kunnen spelen (mijn oude pc trok CounterStrike 1 nog niet eens normaal). Nu dacht ik zelf aan een prijs rond de 1000 euro, nu las ik dat dit een redelijk kansloze missie was om dan aan een goeie laptop te komen waar je ook op kan gamen. Nu heb ik dus bij Dell de volgende laptop samengesteld. Mijn vraag is zouden jullie wat commentaar geven of het goed of slecht is en of ik hier een spel als BatlleField 2 normaal op kan spelen. Dit is mijn samengestelde laptop (Inspiron 6400 (N06647)):

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
GEHEUGEN 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
HARDE SCHIJF 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)

DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
MUIS Dell™ Premium optische USB-muis met schuifwiel
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® Security Centre™ 8.0 - Beveiliging van 36 maanden - Nederlands

Deze samenstelling kost € 1.164,35

Verwijderd

Ziet er naar uit dat dit een Dell is, en als ik het goed gezien heb een Inspiron 6400 of een variant hiervan. Kijk anders even in het topic Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6.. Hier staat een heleboel en ook hoe je voor hetzelfde geld een beter systeem kan kopen d.m.v. de e-value code van kleine onderneming. Succes!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op zich is er met de samenstelling weinig mis, ware het niet dat je geen wonderen moet verwachten van de X1400 kaart, niet echt een mega krachtpatser, zeker niet met het geweld van de nieuwere games die er aan zitten te komen.
Maar voor die prijs zeker een heel aardige machine...

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt alvast!!

Verwijderd

BF2 loopt er goed op :), dan weet je dat alvast.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bijna 1200 euro voor de inspiron 6400 met maar een T5500? Veel te duur! Ik zou eens verder gaan kijken naar andere laptops.
Check hier maar eens. Voor 1200 euro kan je een veel betere laptop krijgen!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Ik had iemand die een nieuwe Acer heeft besteld (het nieuwe model) 5920G met GeForce 8600M GT, 2GB en T7300. Die kost 1180 en lijkt me een veel betere keuze!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je zou nog heel even kunnen wachten met het bestellen van die Dell, want eind juni komt de opvolger van de 6400, de 1520, uit. Deze heeft een betere videokaart. Wat de prijs zal zijn, is nog niet bekend, maar de kans is groot, dat je dan ofwel voor ongeveer duizend euro zo'n nieuwe kunt krijgen, of dat de 6400 iets goedkoper wordt.

Trouwens, bovenstaande laptop kun je veel goedkoper krijgen. Ga naar de afdeling "Kleine ondernemingen" en kies voor de 6400 die jij wilt. Kopieer de E-value-code en vul die in in de afdeling "Consumenten". Pas nu de dingen aan die je anders wilt hebben en plaats de laptop in je winkelmandje. Gooi er nog een kortingscoupon overheen (zie het Inspiron 6400-topic) en je bent een stuk goedkoper uit.

O en neem een 9 cell batterij, zeker als je veel onderweg bent. Anderhalf keer zo lang met je accu doen is erg prettig!

[ Voor 44% gewijzigd door Velvet op 13-06-2007 11:23 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Topicstarter
@ qtee, ik zat ff te kijken naar wat je zei over die evalue etc. ik kan alleen die evalue niet vinden. Ik zoek bij kleine ondernemingen en dan bij de aanbieding: gratis transport. Ik kies dan vervolgens voor Notebooks, de Inspiron 6400. Dan staat er in de kolom er naast wel een evalue: N06643c alleen deze is te kort om in te vullen.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop, maar ik kan de 5920G niet terugvinden in pricewatch. Weet je ook waar diegene hem besteld heeft?

specs

• Velvet
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:50:
@ qtee, ik zat ff te kijken naar wat je zei over die evalue etc. ik kan alleen die evalue niet vinden. Ik zoek bij kleine ondernemingen en dan bij de aanbieding: gratis transport. Ik kies dan vervolgens voor Notebooks, de Inspiron 6400. Dan staat er in de kolom er naast wel een evalue: N06643c alleen deze is te kort om in te vullen.
Als je in het scherm zit waarin je kunt kiezen voor een bepaald type laptop, staat onderaan het lijstje specs de E-Valuecode. Deze bestaat uit twee delen, waarvan jij nu alleen het laatste deel gebruikt hebt. Het eerste deel is volgens mij "NLBSDONL".

Als je de code invoert en een paar aanpassingen maakt, kom je uit op 1104, 34 euro. HIervoor heb je dan wel een T7200 processor en 40 GB extra ruimte op je harde schijf.
Een 9 cell-batterij erbij kun je nog doen, is een aanrader.
Zoek nog even de kortingscode van 5% op en als je die invult, wordt de prijs nog lager.

Wat je ook kunt proberen, is Dell bellen. Het schijnt, dat je via de telefoon nog flink kunt "afdingen". Tactiek: neem een laptop die net niet voldoet aan je eisen, maar wel aan je budget. Dan kun je vaak nog wat extra opties erbij krijgen voor hetzelfde geld. Geldkorting doen ze schijnt het liever niet, maar de onderdelen kosten hun veel minder dan jou, dus een verkocht systeem is beter dan een niet verkocht systeem. Lukt het niet bij de eerste medewerker, gewoon nog eens bellen en opnieuw proberen. Check ook het topic over deze laptop voor tips. Op dit moment is het ook gunstig, want je hoeft geen verzendkosten te betalen!

[ Voor 40% gewijzigd door Velvet op 13-06-2007 12:19 ]

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Dell vind ik persoonlijk naaierig, omdat ze € 75,- euro verzendkosten vragen.
Waarom een 15,4 inch?
Doe een 17 inch, vooal omdat je spellen wilt spelen. Voor rond de € 1000,- heb je een prachtige HP 17 inch. HP = Robuust, lange ervaring, goede kwaliteit.

• Velvet
  • Niet online
Nadeel van een 17 inch is wel de draagbaarheid. TS, ga je er veel mee slepen? Dan zou ik namelijk voor een 15,4" maximaal gaan. Heb ik ook, en ik vind hem al vrij lomp.
Kijk ook eens naar Zepto, die hebben zowel 14,1 als 15,4 inch laptops met betere grafische kaarten! Je betaalt er natuurlijk ook voor...

Verwijderd

Topicstarter
Met de stappen van qtee kom ik op de volgende laptop voor €1021,97. Dit is inderdaad beter en tevens een goeie €200 goedkoper. Beter zijn:
De Intel Core Duo, van T5500 naar T7200
Harde schijf van 120 naar 160 gig
De batterij van 6 cel naar 9 cel, wat 50% meer tijd zou moeten geven.

Dit is de samenstelling geworden:

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo T7200 Processor (2,0 GHz, 667 MHz, 4 MB L2-cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
DISKETTE / MEDIASTATIONS Geen optioneel diskettestation
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
KLEUR KEUZE Zonder QuickSnap® LCD-backcover
DRAAGTASSEN Geen draagtas
MUIS Dell™ Premium optische USB-muis met schuifwiel
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Gedis Bundle Reference 6400 Premium N06643c
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Verzendingsdocumenten Nederlands
Dell System Media Kit Inspiron - DVD met hulpbronnen voor Vista (diagnosemiddelen en stuurprogramma's)
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Modem NL - Modem & Adapter
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Standaard Garantie Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Depep schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:54:
Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop, maar ik kan de 5920G niet terugvinden in pricewatch. Weet je ook waar diegene hem besteld heeft?
Dat weet ik zo niet. Hij is helemala nieuw das zal wss nog niet in de PW staan. Ik zou zeggen: Google en vind.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ja, google en vind 'm voor 1399,- euro :P Maar ik zoek nog wel even verder...

[ Voor 0% gewijzigd door Depep op 13-06-2007 14:07 . Reden: vindt? ]

specs

Pagina: 1