DDS & DD 5,1 @ Vista via Coax op HK AVR245

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-02 08:54
Probleem is dat ik in Vista geen DTS of 5,1 geluid uit (HD) films en / of DVD's krijg. DVD's en HD filmpjes die ik afspeel hebben uiteraard wel surround.

Audio wordt via coax kabel aangesloten op HK AVR245 receiver. Stereo geluid werkt wel maar surround niet. Als moederbord heb ik een Asus P5B-E (met nieuwste audio drivers). Ik heb al diverse Media Spelers geprobeerd zoals WMP 11, VLC, MPC en PowerDVD maar helaas geen resultaat. Ook via optische uitgang op de moederbord werkt surround niet.

Het vreemde is dat als ik in Vista bij eigenschappen van SPDIF Out DTS en DD signaal test dit wel werkt, mijn receiver herkent de signaal dan ook meteen als DTS of DD.

Iemands enig idee wat ik nog meer kan proberen ? :/

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 20:02
Misschien moet je in de software instellen dat je spidf-out aan moet staan en dan stuurt ie alle signalen door naar je receiver.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Armo
Rainesh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:40:
Misschien moet je in de software instellen dat je spidf-out aan moet staan en dan stuurt ie alle signalen door naar je receiver.
Helpt helaas niet, in VLC heb ik dat wel geprobeert in andere media spelers heb ik dat optie niet kunnen vinden...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Armo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:21:
[...]

Helpt helaas niet, in VLC heb ik dat wel geprobeert in andere media spelers heb ik dat optie niet kunnen vinden...
En in windows zelf dan? rechtsklikken op speakericoontje rechtsonderin de taakbalk, Afspeelapparaten, apparaat voor digitale uitvoer (SPDIF) als standaard instellen..

Systeem Specs

• Armo
Occy74 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:45:
[...]
En in windows zelf dan? rechtsklikken op speakericoontje rechtsonderin de taakbalk, Afspeelapparaten, apparaat voor digitale uitvoer (SPDIF) als standaard instellen..
Is al gedaan, anders zou ik ook geen stereo geluid krijgen ;)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:35
In de video-afspeelprogramma's moet dat gewoon te vinden zijn hoor bij de audio-instellingen :) Dus om via SPDIF te versturen.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 00:35
Ja in PowerDVD zit die optie ook gewoon.

• Armo
wimpie007 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:17:
Ja in PowerDVD zit die optie ook gewoon.
Waar zit die optie dan ? Ik kan het nergens vinden in PowerDVD 7.3...

Ook in Media Player Classic kan ik deze optie niet vinden.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 11:33
Armo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:10:
[...]
Ook in Media Player Classic kan ik deze optie niet vinden.
Ga naar Options, Internal Filters. Zorg dat AC3 en DTS aangevinkt staan (zo niet dan moet je het bij de instellingen van de gebruikte DirectShow audio filters instellen). Dubbelklik op AC3 of DTS, en zie daar de radiobuttons voor SPDIF.

• Armo
matthijsln schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:26:
[...]

Ga naar Options, Internal Filters. Zorg dat AC3 en DTS aangevinkt staan (zo niet dan moet je het bij de instellingen van de gebruikte DirectShow audio filters instellen). Dubbelklik op AC3 of DTS, en zie daar de radiobuttons voor SPDIF.
Het werkt nu met een beetje gekloot in Combined Community Codec Pack instellingen. In MPC heb ik niks veranderd (wist trouwens niet dat je daar op DTS enzo dubbel kon klikken). In MPC heb ik nu wel DD en DTS maar in andere spelers zoals WMP niet maar dat boeit niet zoveel aangezien HD filmpjes door WMP toch niet afgespeeld kunnen worden...

Altijd gekloot met die codecs, ene video werkt wel en de andere niet, ene heeft wel geluid en de andere niet of beeld en geluid lopen niet synchroon 8)7
Pagina: 1