[Draytek Vigor 2600We] Manage over internet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Ik zit nu al een poosje te zoeken op de site van Draytek en in GoT, maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem:

Ik heb een (verder prima werkend) thuisnetwerk met de Draytek 2600We, firmware 2.5_H als modem/router. Aan de Draytek hangt o.a. een Synology Diskstation DS-101j die mijn vrouw vanaf haar werk met FTP benadert om bestanden van thuis te kunnen bereiken. Dat werkt doorgaans prima, maar af en toe blijkt de FTP server niet meer te bereiken, en het is gebleken dat een router reboot dan de enige oplossing is. De router is dan overigens niet echt vastgelopen: internet en webserver werken probleemloos en de router kan gewoon via zijn webinterface worden gereboot waarna FTP ook weer werkt.

Nou was het handig als die reboot dan ook op afstand kon, anders moet zij of ik ff naar huis om de router te rebooten, en dat schiet het doel toch wel voorbij 8)7

De Draytek biedt zo'n optie ook (allow management from the internet). Dus ik schakel die optie in en kies 100 als HTTP port omdat 80 al wordt gebruikt voor de webserver functie van de DiskStation.

Vervolgens klik ik op OK om de nieuwe instellingen toe te passen en in plaats van een reboot krijg ik een complete vastloper van de router. Geen internet e.d. meer, en alleen nog op te lossen door even spanningsvrij te maken. Vervolgens werkt het apparaat weer prima. Internet, lokaal LAN, en ook de router instellingen zijn goed te bereiken over port 100 dus niks aan de hand zou je zeggen.

Echter, bij elke instellingswijziging in de Draytek waarna een reboot nodig is, slaat hij weer vast. Niet meer te bereiken, ook niet via Telnet. En laat het me nou net om het omgekeerde te doen zijn: remote rebooten om een (gedeeltelijke) crash op te heffen :(

Kent iemand dit probleem? Doe ik iets fout en zo ja, wat?
Ik wil best een firmware update gaan uitvoeren maar zou dan graag eerst weten of dat zin heeft. Uit de changelogs van de Draytek firmware pagina kan ik in elk geval niet de oplossing van een dergelijk probleem halen.

Ben niet geheel nOOb maar ik haak hier ff af. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
toch eens die firmware update proberen, lijkt op een bug in de firmware. Misshien lost die firmware update het probleem wel helemaal op zodat je ook niet meer steeds hoeft te rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Er zal niks anders op zitten denk ik. De reden dat ik de update nog niet heb gedaan is dat ik hier ook topics tegenkom waarin Draytek routers niet meer willen werken na een fw-update.
Ik wilde daarom eerst eens peilen of iemand het probleem kende, voor ik voor niks mijn router eventueel om zeep help.

Wellicht dat een fw-update inderdaad ook het probleem van de soms onbenaderbare FTP kan verhelpen. Ik heb zelf nu het idee dat het een soort 'te veel connections' probleem is, omdat ik in het log van de FTP server soms erg veel anonieme login-attempts zie verschijnen.

Maar goed: de stoute schoenen dan maar aantrekken en updaten denk ik. No guts, no glory >:)