Toon posts:

vanuit buitenland inloggen op je computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me het volgende af is het mogelijk wanner je in het buitenland zit, in mijn geval turkey. is het mogelijk om vanuit daar in te loggen. of is daar net zoals met de telefoon eerst een net nummer nodig zoiets als +31

thanx

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Uhh.. Werkt gewoon met ip hoor! Hoeft iig geen netnummer ervoor te zetten. Niet dat ik weet iig. Maar dit was ook te vinden met google :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
nee inderdaad heb daar ook niks kunnen vinden dat dat ervoor zou moeten maar jah zal het morgen wel merken :)

Verwijderd

zoek eens op radmin, of igv van windows xp extern bureaublad.
er zijn wel heel veel programma's die je hiervoor kunt gebruiken, ze gaan er allemaal wel vanuit dat je pc thuis via adsl/kabel op internet aangesloten is, en dat hij aanstaat.

als je echt wilt inbellen, zal het lastiger worden.
succes

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-03 23:20
Je bedoelt om je computer over te nemen vanaf een andere computer? Je computer thuis moet dan natuurlijk wel aanstaan, en zo'n connectie accepteren. Je kunt hiervoor een programma als RealVNC gebruiken. Dit installeer je op beide computers (op de thuiscomputer de servervariant, en op de andere computer de clientvariant). Je kunt ook een wachtwoord instellen, zodat niet zomaar iedere idioot je PC overneemt.

Als het goed is kun je dan de thuiscomputer vanaf elke plek op de wereld overnemen, mits je een internetverbinding tot je beschikking hebt, natuurlijk. Zou het wel eerst even testen voordat je weggaat, om te kijken of er niet een firewall ofzo het hele zaakje blokkeert. Waarschijnlijk moet je eventuele firewalls (ook in de router!) instellen om die connectie toe te laten. Ook wel port-forwarding genoemd.

Verwijderd

logmein.com niet een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van remote desktop van windows zelf en dat gebruik ik al een langere tijd en dat werkt prima. ik was alleen in de verwachting dat ik een soort van net code voor het ip adres zou moeten zetten maar niet dus zoals jullie zeggen.

bedankt voor de snelle reacties

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, alles weer duidelijk :)

IP is IP. Waar je zit of waar je bent maakt niet uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.