Voor een website maak ik gebruik van het lightbox systeem om foto's weer te geven.
Info over lightbox
Deze lightbox maakt gebruik van het prototype JavaScript Framework Klik hier voor de prototype website
Mijn idee was nu om in de lightbox een functie te maken welke bij houd hoevaak een foto is weergegeven.
Hiervoor dacht ik een functie te gebruiken met daarin een ajax request, echter krijg ik van het
script elke keer de melding "Something went wrong..."
Hieronder de functie welke de klik naar een php bestand stuurt welke de database bijwerkt en vervolgens de nieuwe stand returnt.
In het php bestand staat momenteel niet meer dan
dus hier kan het niet aan liggen volgens mij.
Wanneer ik alles binnen de functie getKliks wijzig in
return "Testje";
Dan functioneert het naar behoren.
De XMLHttpRequest connectie wordt door het prototype framework verzorgt via het ajax.request(....)
Dus deze hoef ik naar mijn mening niet op nieuw te maken.
Ik heb ook al geprobeerd om zelf een XMLHttpRequest te maken en dan de data naar php te sturen, echter ook dit werkt niet.
Via de prototype documentatie en google ben ik er niet uit gekomen, en nu ben ik dus hier met mijn vraag.
Waarom werkt de functie niet, en krijg ik telkens de fout melding?
De data welke naar de functie wordt gestuurd is ok, de php file bestaat en het pad is ook goed.
Wie o wie heeft de oplossing?
Info over lightbox
Deze lightbox maakt gebruik van het prototype JavaScript Framework Klik hier voor de prototype website
Mijn idee was nu om in de lightbox een functie te maken welke bij houd hoevaak een foto is weergegeven.
Hiervoor dacht ik een functie te gebruiken met daarin een ajax request, echter krijg ik van het
script elke keer de melding "Something went wrong..."
Hieronder de functie welke de klik naar een php bestand stuurt welke de database bijwerkt en vervolgens de nieuwe stand returnt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| /// stuur foto id naar php en krijg nieuwe stand terug function getKliks(bestand,idee){ new Ajax.Request(bestand, { method:'get', parameters:'?id='+idee, onSuccess: function(transport){ var response = transport.responseText || "no response text"; return response; }, onFailure: function(){ alert('Something went wrong...') } }); } /// het aanroepen van de functie binnen de lightbox functie. // aantal kliks hier var getal = eval(activeImage); var kliks = getKliks('klikteller.php',imageId[getal]); Element.setInnerHTML( 'imageKliks', kliks ); |
In het php bestand staat momenteel niet meer dan
PHP:
1
2
3
| <? echo "Testje"; ?> |
dus hier kan het niet aan liggen volgens mij.
Wanneer ik alles binnen de functie getKliks wijzig in
return "Testje";
Dan functioneert het naar behoren.
De XMLHttpRequest connectie wordt door het prototype framework verzorgt via het ajax.request(....)
Dus deze hoef ik naar mijn mening niet op nieuw te maken.
Ik heb ook al geprobeerd om zelf een XMLHttpRequest te maken en dan de data naar php te sturen, echter ook dit werkt niet.
Via de prototype documentatie en google ben ik er niet uit gekomen, en nu ben ik dus hier met mijn vraag.
Waarom werkt de functie niet, en krijg ik telkens de fout melding?
De data welke naar de functie wordt gestuurd is ok, de php file bestaat en het pad is ook goed.
Wie o wie heeft de oplossing?