[Wifi] ADSL wireless maken

Pagina: 1
Acties:

• MacManus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 23:25
Mijn oom heeft thuis al een aantal jaren een ZyXEL Prestige 650H. Hij dacht ten onrechte dat deze wireless ondersteuning had; het ding is met een PCMCIA kaartje geschikt te maken voor wireless.

Helaas zijn deze kaartjes inmiddels moeilijk/niet aan te komen. Dus probeer ik een andere oplossing te vinden.

Er werd hem al aangeraden een access point te kopen. Deze zou dan op een USB aansluiting kunnen om wireless verbindingen mogelijk te maken. Maar volgens mij zou dit dan op een PC aangesloten moeten worden, met als gevolg dat deze PC wel aan moet staan om wireless toegang te kunnen krijgen.

Hieruit volgen een aantal vragen:
  • Is het ook mogelijk om een access point rechtstreeks op 1 van de UTP poorten in de Zyxel te pluggen?
  • Een access point lijkt al gauw behoorlijk wat te kosten (pricewatch). Is het misschien niet gewoon tijd om dat hele Zyxel (zeiksel ;)) ding te vervangen? Om wat voor bedrag gaat het dan?
Alvast hartelijk dank voor de hulp.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:10
Accespoints kan je rechtsreeks op de ZyXel pluggen. Dit kost zo rond de 40 euro. Wat je ook kan doen, is een wireless router, of zelfs een wireless modem en router kopen (complete ding vervangen dus). Dit is ook 'maar 50-60 euro'.

edit: Als het voor ISDN is heb ik nog wel een WLAN router/modem te koop staan. Ik hoor het wel als je interesse hebt...

[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 12-06-2007 21:27 ]

• MacManus
maarud schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:25:
Accespoints kan je rechtsreeks op de ZyXel pluggen. Dit kost zo rond de 40 euro. Wat je ook kan doen, is een wireless router, of zelfs een wireless modem en router kopen (complete ding vervangen dus). Dit is ook 'maar 50-60 euro'.

edit: Als het voor ISDN is heb ik nog wel een WLAN router/modem te koop staan. Ik hoor het wel als je interesse hebt...
Het gaat om ADSL. Maar bedankt voor het vlotte en duidelijke antwoord. Daar kan ik wel wat mee d:)b

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:10
Ik begrijp dat het om ADSL gaat, maar heb je ADSL op je analoge of ISDN lijn? VIs het het 31 of 33 model? Als 33, dan is het ISDN, en dan heb ik een Wireless modem voor je te koop staan...

[ Voor 15% gewijzigd door maarud op 12-06-2007 22:02 ]

• MacManus
maarud schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:00:
Ik begrijp dat het om ADSL gaat, maar heb je ADSL op je analoge of ISDN lijn? VIs het het 31 of 33 model? Als 33, dan is het ISDN, en dan heb ik een Wireless modem voor je te koop staan...
Ah, op die manier (heb zelf kabel). Ik zal het controleren en hier melden.

• MacManus
Mijn oom gaat toch voor de access point aanpak. Maar iig bedankt!

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-01 21:38
Hopelijk heeft die oom van je ook nog een handig neefje die de boel nog aan de praat krijgt ook;-)
Pagina: 1