Mijn oom heeft thuis al een aantal jaren een ZyXEL Prestige 650H. Hij dacht ten onrechte dat deze wireless ondersteuning had; het ding is met een PCMCIA kaartje geschikt te maken voor wireless.
Helaas zijn deze kaartjes inmiddels moeilijk/niet aan te komen. Dus probeer ik een andere oplossing te vinden.
Er werd hem al aangeraden een access point te kopen. Deze zou dan op een USB aansluiting kunnen om wireless verbindingen mogelijk te maken. Maar volgens mij zou dit dan op een PC aangesloten moeten worden, met als gevolg dat deze PC wel aan moet staan om wireless toegang te kunnen krijgen.
Hieruit volgen een aantal vragen:
Helaas zijn deze kaartjes inmiddels moeilijk/niet aan te komen. Dus probeer ik een andere oplossing te vinden.
Er werd hem al aangeraden een access point te kopen. Deze zou dan op een USB aansluiting kunnen om wireless verbindingen mogelijk te maken. Maar volgens mij zou dit dan op een PC aangesloten moeten worden, met als gevolg dat deze PC wel aan moet staan om wireless toegang te kunnen krijgen.
Hieruit volgen een aantal vragen:
- Is het ook mogelijk om een access point rechtstreeks op 1 van de UTP poorten in de Zyxel te pluggen?
- Een access point lijkt al gauw behoorlijk wat te kosten (pricewatch). Is het misschien niet gewoon tijd om dat hele Zyxel (zeiksel
) ding te vervangen? Om wat voor bedrag gaat het dan?