Vanaf ongeveer begin volgend jaar gaan we hier over naar 100mbit bothways glasvezel. Omdat mijn huidige router nogal brak begint te worden en de snelheden ook niet aan zal kunnen, ben ik op zoek naar een nieuwe. Het gaat hierbij om een particulier netwerk waarop veel gegamed / gesurft en af en toe wat gedownload wordt. Er zijn in totaal 3 pc's via draad aangesloten en 2 laptops via wifi. Het is dus ook belangrijker dat de 3 pc's aangesloten kunnen worden op volle snelheid dan de laptops daar die geen van beiden 802.11n (pre-spec) of MiMo oid ondersteunen en dus sowieso nooit de volle snelheid zullen kunnen halen.
Mijn eisen daarbij zijn dus:
De apparatuur die ik tot dusverre heb gevonden en die ook snel genoeg zijn (zoals is gebleken uit reviews):
Zijn er nog alternatieven die ik over het hoofd zie en die beter zijn dan deze alternatieven??
Mijn eisen daarbij zijn dus:
- Min. 4x 1Gbit LAN aansluitingen
- Min. 1x 100mbit WAN aansluiting (sneller mag ook)
- Ingebouwde firewalloplossing
- Te koop in Nederland
- Mogelijkheid tot het draaien van alternatieve firmware (optioneel)
- Draadloos internet mogelijkheden (ook optioneel, ik kan ook bijv. een wifi ap kopen of mijn huidige router gebruiken als wifi ap oid, dat is geen punt).
De apparatuur die ik tot dusverre heb gevonden en die ook snel genoeg zijn (zoals is gebleken uit reviews):
- Linksys 4-Port Gigabit Security Router with VPN (RVS4000) € 102,50 (Zercom Computer*)
- D-Link Xtreme N Gigabit Router (DIR-655) € 146,98 + verzendkn. (Azerty Hardware, Raalte)
- Netgear Netgear RangeMax NEXT Wireless-N Router Gigabit Edition (WNR854T) €105,- (Zercom)
Zijn er nog alternatieven die ik over het hoofd zie en die beter zijn dan deze alternatieven??
Nee, merp!