Wij hebben vandaag een Route66 Chicago 9000 binnengekregen, waar een 2GB sd-card bijzat. Deze moest je formatteren, waarna je de software van in totaal 1,82GB erop kon zetten.
Ik ga deze sd-card dus formatteren, maar wat ik ook doe als bestandssysteem FAT, FAT32 hij blijft zeggen:
1GB gebruikt, 1GB ongebruikt.
In mijn laptop wil hij niet eens formatteren. Ik weet nu absoluut niet hoe ik die zooi van de maps enzo eropkrijg.
Dus format in gewone pc levert -exact- 1GB gebruikt en -exact- 1GB ongebruikt op. (Terwijl er echt niks opstaat).
Op de laptop wil het formatteren in zijn geheel niet.
Foutcontrole ziet geen problemen, geen beschadigde sectoren e.d.
De SD-card staat ook niet gelocked.
Als ik er wat probeer bij te zetten, gaat het gebruikte aantal MB's omhoog, dus er lijkt gewoon 1GB onbruikbaar te zijn.
Ook via Active sync, (de tomtom wannabe draait op Windows CE), kan ik slechts 1GB gebruiken.
Dus pc zegt: 1GB bruikbaar, 1GB onbruikbaar
Laptop: ik wil niet eens formatteren
Via Active sync is 1GB bruikbaar.
Partition magic lukt alleen met hdd's, niet met flash cards.
Ik ben eigenlijk best ten einde raad, heb het ook al op twee andere fora gevraagd, maar daar krijg ik ook geen instructies, of andere hulp.
Tot nu toe staat alles erop, behalve de 1,78GB aan maps, de rest zijn stemmen enzovoort. Het programma werkt ook goed, totdat hij vraagt welke maps ik wil gebruiken. Simpelweg, omdat ik die dus niet op die flashcard kan krijgen.
Het is een doodnormade 2.0GB SD-card, die dus bij de routeplanner zat.
//edit @ 23:27:
Zojuist bezig geweest met andere clustergrotes maar ook dit werkte niet...
Ik ga deze sd-card dus formatteren, maar wat ik ook doe als bestandssysteem FAT, FAT32 hij blijft zeggen:
1GB gebruikt, 1GB ongebruikt.
In mijn laptop wil hij niet eens formatteren. Ik weet nu absoluut niet hoe ik die zooi van de maps enzo eropkrijg.
Dus format in gewone pc levert -exact- 1GB gebruikt en -exact- 1GB ongebruikt op. (Terwijl er echt niks opstaat).
Op de laptop wil het formatteren in zijn geheel niet.
Foutcontrole ziet geen problemen, geen beschadigde sectoren e.d.
De SD-card staat ook niet gelocked.
Als ik er wat probeer bij te zetten, gaat het gebruikte aantal MB's omhoog, dus er lijkt gewoon 1GB onbruikbaar te zijn.
Ook via Active sync, (de tomtom wannabe draait op Windows CE), kan ik slechts 1GB gebruiken.
Dus pc zegt: 1GB bruikbaar, 1GB onbruikbaar
Laptop: ik wil niet eens formatteren
Via Active sync is 1GB bruikbaar.
Partition magic lukt alleen met hdd's, niet met flash cards.
Ik ben eigenlijk best ten einde raad, heb het ook al op twee andere fora gevraagd, maar daar krijg ik ook geen instructies, of andere hulp.
Tot nu toe staat alles erop, behalve de 1,78GB aan maps, de rest zijn stemmen enzovoort. Het programma werkt ook goed, totdat hij vraagt welke maps ik wil gebruiken. Simpelweg, omdat ik die dus niet op die flashcard kan krijgen.
Het is een doodnormade 2.0GB SD-card, die dus bij de routeplanner zat.
//edit @ 23:27:
Zojuist bezig geweest met andere clustergrotes maar ook dit werkte niet...
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west