geen stereo mix bij opnemen, dell m90 laptop met sigmatel

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, Ik heb sinds kort wat vj programma's en ik wil vj'en bij de muziek van mn dell m90 laptop met sigmatel hd geluidskaart, muziek uit winamp of mediaplayer om precies te zijn. Het probleem is alleen dat: op mijn laptop mist de optie stereo mix bij opnemen in geluidseigenschappen. Veel mensen kunnen t niet geloven, maar hij staat er echt niet! Ik heb her en der gelezen op internet dat dell dit zou hebben gekilled omdat de RIAA hen daarvoor geld had gegeven. Echter, een vriend van mij met een dell lattitude laptop, met een sigmatel ac97 kaart heeft wel de optie om op te nemen van de stereo mix.
Weet iemand misschien hacks om die stereo mix weer aan te zetten, of drivers die dat wel kunnen of n andere oplossing? (mn laptop heeft een gecombineerde line in en out, dus draadje van line out naar line in kan ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Koop gewoon een usb microfoon waar een eigen geluidskaartje in zit. Meestal doet het dat hem wel en trouwens. Als je iets opneemt is het altijd mono. Stereo mix is onzinnig als de mono over beide kanalen te horen is (Stem) maar als je dus met muziek gaat werken kan ik het wel begrijpen dat het wat lastiger gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Je hebt mijn probleem niet begrepen. Ik kan heus wel opnemen van buiten, maar mijn probleem is dat ik niet kan opnemen van mn eigen computer! stereo mix is gewoon het naampje wat de input normaal gesproken heeft. Ik hoef ook niet zozeer het echt op te nemen, maar ik moet gwoon de input van het geluid hebben (voor de bpm analyser in visual jockey om precies te zijn) Dus een usb mic met geluidskaartje heb ik helaas niks aan.
Ik hoop dat er toch nog iemand is die n oplossing weet?

Ik kan wel n dubbele jack kabel van line out naar mic doen, dan heb ik input, maar dan hoor ik zelf niks meer:P (ik bedenk me opeens: SPLITTER! :P van die kleine dingetjes om met 2 mensen naar een mp3 speler te luisteren.) Alleen delen ze t geluidsignaal wel waardoor t vrij kut wordt dacht ik.. weet er misschien iemand een splitter die de signalen echt intact laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Afbeeldingslocatie: http://dubbelj.youngbits.nl/files/help.jpg

Is dit iets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
haha ohwnee jij begrijpt t ook al niet, ik zei toch: ik HEB geen stereo mix. ECHT NIET ! ECHT WAAR! LOL :9 ik heb er een screenshot van maakt voor als je t niet gelooft, maar ik heb al een oplossing gevonden.

Alleen deze opties heb ik. En ik heb zelf niks aangepast, dit is standaard zo bij alle dell m90 laptops!!! ook handig om vantevoren te weten als je er een wilt kopen |:(

Afbeeldingslocatie: http://img16.imagevenue.com/loc623/th_33062_opnemen2_122_623lo.jpg

Dit is mijn oplossing: een audio splitter op mn speaker output en daar een kabel met 2 kleine jacks op die naar mijn mic/line in gaat, en een kabel voor naar mn speakers op de splitter
Voor zover ik weet ben ik de eerste die een werkende oplossing voor dit probleem heeft gevonden. K heb her en der op forums gelezen dat veel mensen me de del m90 ditzelfde probleem hebben, maar tot nu toe nog nergens n oplossing gelezen.
Afbeeldingslocatie: http://img43.imagevenue.com/loc614/th_32830_IMAGE_082klein_122_614lo.jpg
Pagina: 1