Ik ben op zoek naar een laptop. Ik heb laptop nodig voor school. Ik moet elke dag 3 uur reizen met de trein en wil dan graag wat office programma's gebruiken. Zal dus wel handig zijn als de laptop een lange batterijduur had. En dat allemaal voor 1100 euro. Wat zijn de beste opties?
Wat zijn de opties die je zelf heb gekozen?
Verder, is het 3 uur heen én weer, of 3 x 2 = 6 uur in totaal per dag?
En wat doe je verder op je laptop?
Verder, is het 3 uur heen én weer, of 3 x 2 = 6 uur in totaal per dag?
En wat doe je verder op je laptop?
[ Voor 56% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-06-2007 20:32 ]
MacBook 13" 2.0 GHz (wit) Intel Core 2 Duo en Toshiba Satellite P200-14N. Ik hoor vaak dat een Macbook erg goed is, maar ben zelf niet bekend met Apple. Weet alleen niet of je voor dat geld nog beter waar voor je geld kan krijgen.
3 uur in totaal, maar als het kan ook tijdens colleges, alleen weet niet of daar stopcontacten aanwezig zijn. Ik zoek gewoon een laptop die rond de 4 uur kan zonder stopcontact kan
Ik kijk wel eens een film of luister wat muziek en speel af en toe football manager. Maar voornamelijk voor interneten en tekstbewerken en chatten.
3 uur in totaal, maar als het kan ook tijdens colleges, alleen weet niet of daar stopcontacten aanwezig zijn. Ik zoek gewoon een laptop die rond de 4 uur kan zonder stopcontact kan
Ik kijk wel eens een film of luister wat muziek en speel af en toe football manager. Maar voornamelijk voor interneten en tekstbewerken en chatten.
Ik zou eens kijken naar de nieuwe Dell's. De 6400 kon 4-5 uur mee met een grote 12-cell accu. Die zijn ook wel betaalbaar. Voor de rest weet ik niet zo goed wat er mogelijk is. BTO en Zeptro hebben nog wat opties.
6 cell accu zeker niet nemen. Wat voor scherm grootte wil je eigenlijk ?
Een Sony Vaio met X-Black technologie is mooi met zijn 2 lampen, maar hierdoor kost het wel meer stroom.
Let ook op andere dingen die je aanzet, staat bluetooth dag en nacht aan, dat kost stroom.
Wifi in de trein via de Spoorwegen zelf, UMTS of HSDPA insteekkaart, kost veel stroom.
Dus let op. Brightness level sloebert ook.
Verder helpt het ook (als je wat meer experience hebt met een laptop) om te undervolten, te underclocken en je (eventueel aanwezige) 3d kaart down te klokken, die heb je voor office toch niet nodig.
Ik denk dat je op een 12 cell accu (zonder batterij slijtage) makkelijk 5 uur moet kunnen halen met wat tweaks.
Wil je echt helemaal een lange gebruikstijd dan moet je kijken naar een laptop met brandstofcell
Een Sony Vaio met X-Black technologie is mooi met zijn 2 lampen, maar hierdoor kost het wel meer stroom.
Let ook op andere dingen die je aanzet, staat bluetooth dag en nacht aan, dat kost stroom.
Wifi in de trein via de Spoorwegen zelf, UMTS of HSDPA insteekkaart, kost veel stroom.
Dus let op. Brightness level sloebert ook.
Verder helpt het ook (als je wat meer experience hebt met een laptop) om te undervolten, te underclocken en je (eventueel aanwezige) 3d kaart down te klokken, die heb je voor office toch niet nodig.
Ik denk dat je op een 12 cell accu (zonder batterij slijtage) makkelijk 5 uur moet kunnen halen met wat tweaks.
Wil je echt helemaal een lange gebruikstijd dan moet je kijken naar een laptop met brandstofcell
[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 12-06-2007 22:23 ]