[SBS 2003] VPN pptp inbel probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Het probleem: Bij het inbellen met een pptp vpn verbinding, blijft deze hangen op username/password verificatie. Totdat er een timeout verschijnt. LET OP, ook vanaf het interne netwerk en vanaf de server zelf, dit sluit het modem uit, en ook de standaard GRE / VPN passthrough problemen.

De situatie:

Volledig geupdate Win 2003 SBS Standard (inc sp2, daarover straks meer)

Deelt internet dmv nat, routing en remote xs, 2x nic, 1x naar lan, 1x naar inet.
Braaf altijd de wizards gebruikt van SBS.

Inet door middel van een Standaard speedtouch modem. Er is geen restrictie door middel van van Ipsec policys, of tcpip filtering.

Na een posting op het Smallbizserver.net forum, werd ik gewezen op de diverse netwerkproblemen van sp2, dus is deze gedeinstalleerd. Maar dit loste het probleem niet op.

Het zoeken naar dit probleem word moeilijk gemaakt doordat dit lijkt op een GRE/VPN Passthrough instelling, daar zijn erg veel docs over te vinden. Maar aangezien de verbinding ook niet vanaf de server zelf tot stand gebracht kan worden, lijkt me dit niet van toepassing. Ook is er verder geen third party firewall geinstalleerd, alleen Norman enterprise.

Iemand een goede tip?

• real-doc
  • Niet online
Wat vinden je event logs?

• Whatsek
Die vinden dit ervan: (quote uit mijn smallbizserver.net forum)

When the connection is made 2 event log errors occur:

event: 20209 source: Rasman, explaining the standard GRE ptotocol error
event: 20073 source: RemoteAcces, in dutch:
De volgende fout is opgetreden in de module voor het Point-to-Point Protocol op poort: VPN5-3, Gebruikersnaam: . Er zijn geen verificatieprotocollen beschikbaar voor gebruik

The second event is interesting, because it happens a lot, only the last sentence is different (timeout on the client) with me it is the "There are no verification protocols available to use"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Binnen je LAN lukt het ook niet? Vanaf welk OS probeer je te verbinden? en welk protocol gebruik je precies? Of gaat het met auto-negotiation al fout? Gebruik je radius (weet niet zeker wat sbs precies voor instellingen gebruikt).
Welke exacte error krijg je bij die timeout? 678? Routing and Remote Access server stops authenticating dial-up networking clients hielp niet?

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 12-06-2007 23:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Whatsek
sanfranjake schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:35:
Binnen je LAN lukt het ook niet? Vanaf welk OS probeer je te verbinden? en welk protocol gebruik je precies? Of gaat het met auto-negotiation al fout? Gebruik je radius (weet niet zeker wat sbs precies voor instellingen gebruikt).
Welke exacte error krijg je bij die timeout? 678? Routing and Remote Access server stops authenticating dial-up networking clients hielp niet?
Binnen mijn lan niet, vanaf de server lokaal niet.

Verbinding vanaf windows os (clients xp pro, server 2003)
Gewoon met pptp, zonder radius server. De gewone basic setup zoals die in SBS 2003 zit,
en ik al genoeg keren heb geinstalleerd.

Op de clients kijg ik error 628, voor de eventlogs, zie postings hierboven.