Toon posts:

Laptop waarschuwt niet meer bij accu leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een ietwat onduidelijk punt in het verleden is mijn laprop (HP Pavillion dv5140eu) gestopt met waarschuwen dat de accu bijna leeg is. Het ding gaat nu gewoon uit als de accu helemaal leeg is.

Ik kan me herinneren dat er in 'energiebeheer' op het 'control panel' en tabblad zát (het is er dus niet meer!) waar ik dit soort zaken kon instellen. (bij 10% accu waarschuwen, bij 5% accu in slaapstand. Dat werk).

Het enige dat ik in veranderd heb is het uitwisselen van de accu voor een origineel HP exemplaar (onder garantie). Kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik weer instellen dat het waarschuwen/slaapstand systeem in actie komt?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mja je kan een tooltje als Laptop Battery meter pakken.

Dat smijt je ergens op je desktop neer in een hoek en daar kijk je naar.

Battery Meter

Het is inderdaad maar een work-around en geen echte optie nee.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Kijk eens bij Apparaatbheer of daar onder "Computer" wel "ACPI-pc" staat.

Als dit niet het geval is moet je Windows waarschijnlijk opnieuw installeren.

Welke Windows gebruik je trouwens? Dit heb je namelijk niet in je startpost vermeld.

Verwijderd

Frankiepankie, als acpi niet aanstaat in bios, en je zet het aan, dan vindt/herkent/installeert windows toch alle hardware opnieuw, zonder verdere problemen? Andersom, van acpi af, ging toch niet?

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPad schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:53:
Kijk eens bij Apparaatbheer of daar onder "Computer" wel "ACPI-pc" staat.

Als dit niet het geval is moet je Windows waarschijnlijk opnieuw installeren.

Welke Windows gebruik je trouwens? Dit heb je namelijk niet in je startpost vermeld.
Volgens Apparaatbeheer is het een 'ACPI Uniprocessor PC'.

Inmiddels heb ik contact gehad met de HP helpdesk, en die zien als oplossing het opnieuw installeren van Windows (XP Home, overigens).

Op zich heb ik een legale XP met key enzo, maar ik zie op tegen het herinstalleren van alle software.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken hoever ik kom met de accu-monitor die hierboven genoemd is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb 'Battery Monitor' nu lopen en daar valt iets bijzonders aan op: Het accunivo blijft op 100% staan terwijl het HP tool aangeeft dat dat momenteel zo'n 60% zou moeten zijn.

BatMon geeft hierbij de aanduiding 'NoSystemBattery' bij 'charging status'.

Kan iemand hier iets mee???

Verwijderd

Heb je de batterij al eens gecalibreerd? Halverwege de pagina:
http://h20239.www2.hp.com/techcenter/battery/Battery_max.htm

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gedaan. Ik heb ook verder geen klachten over de levensduur van de acculading.
Ik zou alleen graag weer een 'automatische slaapstand' willen hebben bij accu-leeg.

Verwijderd

Als je de tabblad niet terug kan krijgen door via software toevoegen e.o.a. windows energie beheer service (weer) te installeren, zou je windows over windows kunnen installeren, in dezelfde map. Vaak worden fouten dan weer hersteld, terwijl de geinstalleerde programma's blijven werken. Alleen wat windows instellingen staan dan weer op standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:28:
Als je de tabblad niet terug kan krijgen door via software toevoegen e.o.a. windows energie beheer service (weer) te installeren, zou je windows over windows kunnen installeren, in dezelfde map. Vaak worden fouten dan weer hersteld, terwijl de geinstalleerde programma's blijven werken. Alleen wat windows instellingen staan dan weer op standaard.
Kijk! Daar heb ik wat aan! Heb je (of iemand anders) ervaring met deze procedure?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 07:31:
[...]Heb je (of iemand anders) ervaring met deze procedure?
Ja, vaak toegepast, voor mezelf met win2000 en win98, bij klanten vaak xp, want zo verkloot dat alleen dat of nieuwe installatie helpt. Zowiezo mappen met projecten, docs en wat meer belangrijk is kopieëren naar een andere partitie of branden op een cd, voor de zekerheid.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik geloof dat dit met 1 of andere update van Windows te maken heeft.
Ik herken het probleem ook bij mijn Acer flaptop. Gaat uit zonder van te voren te roepen dat ie honger heeft... lullig als je midden in een presentatie zit of zo :P
Heb er verder zelf geen aandacht aan besteed (ik frot nu gewoon de voeding er standaard aan) maar wil je wel aanraden eens bij MSDN te zoeken of er iets over geschreven staat.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet uit, verdere hulp is welkom.

Van HP heb ik een 'herstel' schijf, maar die wil een complete windows-image installeren met allerlei ellendige software die ik niet wil hebben. Inmiddels heb ik een XP Home NL OEM cd geregeld en ik heb mijn key weten te achterhalen.

Uit aanvullende informatie weet ik ook dat in NIET voor repareren moet kiezen, maar voor installeren, en dan over de bestaande windows heen. Als ik dat doe kan krijg ik echter een melding waarvan ik een beetje de kriebels krijg:

- Er is een andere versie van Windows geinstalleerd en een dual-boot configuratie wordt afgeraden.

Het lijkt er dus op dat ik niet dezelfde windows heb. Hoe kom ik er achter of de versie op mijn laptop en de versie op de CD gelijk aan elkaar zijn (zonder te installeren en eventueel schade aan te richten)?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je NIET voor reparatie kiest, gaat hij een kale XP er bij installeren.
Juist die reparatiefunctie is perfect voor dit soort dingen, omdat je daarmee de Windows installatie weer origineel maakt, zonder de rest te verwijderen.
Wel kiezen voor de 2e reparatie optie, en ALTIJD een backup maken van tevoren.

Hoezo moest je trouwens je key achterhalen? De meeste laptops van HP hebben de licentie gewoon op de onderkant van de laptop geplakt zitten (sterker nog, is een vereiste bij OEM's).
Vaak heeft zo'n herstel DVD trouwens ook een reparatie optie er in zitten.

Houdt er trouwens rekening mee dat je kans loopt dat je je XP niet geactiveerd krijgt met die HP key, aangezien de meeste grote merken met preactivated keys werken.

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:21:
Als je NIET voor reparatie kiest, gaat hij een kale XP er bij installeren.
Juist die reparatiefunctie is perfect voor dit soort dingen, omdat je daarmee de Windows installatie weer origineel maakt, zonder de rest te verwijderen.
Wel kiezen voor de 2e reparatie optie, en ALTIJD een backup maken van tevoren.
De tweede reparatie-optie komt dus niet, helaas... alleen de genoemde waarschuwing dat er een andere windows geinstalleerd is.
Hoezo moest je trouwens je key achterhalen? De meeste laptops van HP hebben de licentie gewoon op de onderkant van de laptop geplakt zitten (sterker nog, is een vereiste bij OEM's).
Vaak heeft zo'n herstel DVD trouwens ook een reparatie optie er in zitten.

Houdt er trouwens rekening mee dat je kans loopt dat je je XP niet geactiveerd krijgt met die HP key, aangezien de meeste grote merken met preactivated keys werken.
8)7 Ik heb nog nooit (goed) op de onderkant gekeken, en ja! Daar zit een key-sticker! Met een andere key dan ik uit het systeem heb gehaald! 8)7

Ik geloof dat ik maar gewoon dat image ga herinstalleren...
Pagina: 1