[SQLSRV] 2000 naar 2005 migratie

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 23:16
Goeiedag,

Ik heb op een server een SQL Server 2000 draaien en heb hier op mijn eigen pc een SQL Server 2005 express draaien om, zoals je al raad, op te ontwikkelen. Nou draai ik dat op Windows Vista.

Ik heb geprobeerd om een database die op mijn SQL Server 2000 draait te migreren naar SQL Server 2005. De MDF bestanden hard kopiëren lukt niet. Ook backup/restore werkt voor geen meter (ik krijg een vage foutmelding dat de database niet kan worden aangemaakt, met de hand lukt het wel).

Dan zou Microsoft mijn hulp moeten zijn. Zoeken dus. En je moet de kopieer wizard gebruiken. Na deze eerst niet te hebben gevonden (en daarom maar SQL Server 2005 Management studio (geen express) geïnstalleerd) ging ik dat dus proberen.

Foutmelding dat de lokale database niet remote benaderd kan worden. 8)7. |:(. Ondertussen ben ik al anderhalf uur bezig om zoiets simpels (tussen twee SQL Server 2000 databases kost het 5 minuten) voor elkaar te krijgen en begint mijn geduld aardig op te raken.

Hoe krijg ik verdorie die database gekopieerd??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je voor SQL Express al wel aangezet dat deze via het netwerk benaderbaar moet zijn, dmv de sql server configuration tool?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dennis
Ik kan vanuit SQL Server 2005 Management Studio gewoon verbinding maken, alleen vanuit die copy-database lukt het niet. Lijkt mij dat jouw optie geen verschil mag maken.

• Dennis
Ik heb geprobeerd om alle toegangsinstellingen goed te zetten, en uiteindelijk lukte daarna het verbinding maken, maar... kreeg ik de melding dat de copy database wizard niet werkt met SQL Server Express 2005, alleen met de volledige versie :P.

Dus dat was ook geen optie. Dan maar nogmaals op de microsoft.com site zoeken. Daar kom je dit artikel tegen. Daar staat dus dat je gebruik moet maken van detach/attach optie.

Dat geprobeerd, maar dan kreeg ik error 3415, dat ik geen lees en schrijfrechten had tot de mdf bestanden. Even zoeken en deze pagina gevonden. Vervolgens volledige rechten gegeven aan iedereen (als je deze rechten alleen aan networkservice zou geven zou het ook lukken) op deze map en dat verhielp het probleem.

Kortom, het is toch nog gelukt. Bedankt nog voor de tip sanfranjake.