Toon posts:

[HDD] Externe schijf is traag ondanks USB2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.073 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik heb een bijzonder vervelend probleem waar ik niet uitkom. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar niets helpt. Het volgende is het geval:

Ik heb een Toshiba Externe HDD 320gig USB 2.0.
Deze heeft altijd goed gewerkt, maar op onverklaarbare wijze werkt deze ineens traag. Als ik hem aansluit op mijn laptop geeft hij de melding dat het apparaat sneller kan werken doorhet op de goede poort aan te sluiten. Ik heb echter alleen maar USB 2.0 poorten op mijn laptop. Staat achterop de hardware gegraveerd. Ik heb het nog gecontroleerd in apparaatbeheer. Ik vermoed dus dat de traagheid wordt veroorzaakt doordat hij zijn snelheid terugschroeft naar USB 1. Ik heb echter geen idee hoe ik het probleem kan oplossen.

Ik heb het volgende reeds geprobeerd:

1. USB Drivers weg gegooid en opnieuw geïnstalleerd;
2. Thosiba drivers geupdate;
3. Kabel verwisseld;
4. Geprobeerd op een andere oude PC en op een andere gloednieuwe Laptop;
5. Alle poorten gebprobeerd;
6. Opgestart met alleen de hdd aangesloten;
7. Heel veel gegoogled en getweakerd;
8. Updates van windows gezocht, echter is mijn systeem up to date.
9. Bios geupdate en gecontroleerd, geen setting aan te passen.

Wat kan dit zijn?

Mijn specs zijn:
ASUSTeK Computer Inc. A6VA 1.0
memory 1535.3 MB

5.1 Service Pack 2 (Build 2600)

Externa HD: Toshiba Externe HDD 320gig USB 2.0.

Alvast bedankt voor alle reacties!

RS

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al het mogelijke al geprobeerd?

Verwijderd

heb ik ook weleens gehad met iPod.

usb drivers weggooien, opnieuw starten, dan Hd erin doen, dan updaten met je usb2.0 drivers, en dan doet die het weer.

Verwijderd

Ik vermoed dus dat de traagheid wordt veroorzaakt doordat hij zijn snelheid terugschroeft naar USB 1.
Normaal gebeurt dat als je een apparaat op dezelfde USB-bus hebt (normaal zijn elke 2 USB poorten op je moederbord 1 bus), die alleen USB1 ondersteunt. Denk aan een toetsenbord of muis.

Maar je zegt dat je al hebt geprobeerd met geen enkel USB appraat behalve je externe schijf, dus dat is vreemd. Dan vermoed ik idd ook de drivers van je USB controller, maar sinds SP2 heb je die niet meer nodig dacht ik? *shrug*

Zie je in apparaatbeheer wel een 'enhanced' USB controller?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:09:
heb ik ook weleens gehad met iPod.

usb drivers weggooien, opnieuw starten, dan Hd erin doen, dan updaten met je usb2.0 drivers, en dan doet die het weer.
Dat heb ik al geprobeerd, zie topicpost.
Toch bedankt voor je reply.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:26:
[...]

Normaal gebeurt dat als je een apparaat op dezelfde USB-bus hebt (normaal zijn elke 2 USB poorten op je moederbord 1 bus), die alleen USB1 ondersteunt. Denk aan een toetsenbord of muis.

Maar je zegt dat je al hebt geprobeerd met geen enkel USB appraat behalve je externe schijf, dus dat is vreemd. Dan vermoed ik idd ook de drivers van je USB controller, maar sinds SP2 heb je die niet meer nodig dacht ik? *shrug*

Zie je in apparaatbeheer wel een 'enhanced' USB controller?
Ja die staat erbij.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Werkt de externe schijf op een andere PC met USB2 wel op normale snelheid?

Werken andere USB2-apparaten op de laptop wel op normale snelheid?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Windows vindt weer eens dat ie het beter weet. Pak je usb2 drivers uit op je schijf en forceer in apparaatbeheer via update driver het vervangen van je huidige drivers door de nieuwe. Doe dit in safe mode, dan kun je meteen de oude driver hernoemen cq verwijderen. Reboot en controleer of je nieuwe drivers nog steeds geselecteerd zijn. Zo ja, usb schijf aansluiten en het werkt weer.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:38:
Werkt de externe schijf op een andere PC met USB2 wel op normale snelheid?

Werken andere USB2-apparaten op de laptop wel op normale snelheid?
Zie openingspost. Al geprobeerd op 2 andere systemen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:47:
Windows vindt weer eens dat ie het beter weet. Pak je usb2 drivers uit op je schijf en forceer in apparaatbeheer via update driver het vervangen van je huidige drivers door de nieuwe. Doe dit in safe mode, dan kun je meteen de oude driver hernoemen cq verwijderen. Reboot en controleer of je nieuwe drivers nog steeds geselecteerd zijn. Zo ja, usb schijf aansluiten en het werkt weer.
Dat heb ik nog niet geprobeert, wel overwogen. Dat ga ik vannavond eens doen. Bedankt voor de tip. Ik laat wel even weten of het werkt!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 09:29
hey real_stu,

ik heb sinds enige tijd ook PRECIES hetzelfde probleem als jij, ook met een toshiba 320gieg usb2.0 externe schijf. heb t op 3 systemen geprobeerd (zowel xp als vista). allemaal hetzelfde probleem. andere usb2.0 devices zoals mijn usb stick hebben t probleem niet.

ik vroeg me af of je ooit nog de oplossing voor je probleem had gevonden.

thanx.

ö.

[ Voor 4% gewijzigd door Omer op 07-04-2008 16:50 ]

Pagina: 1